וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים אוחיון: "היה ניסיון השתלטות על הליגה. לא ניתן לעשות פה דיקטטורה"

11.5.2017 / 14:00

הבעלים הלוחמני של גלבוע/גליל מסכם עונה לא רעה בליגת העל ואומר על המאבקים במנהלת: "רצו להשפיע עם קשר שלטוני כדי שנרים ידיים" ועל הפיינל פור: "זה לא דת, התחרותיות זה הדת"

one

בשבוע שעבר, קצת לפני ניצחון החוץ המפתיע של גלבוע/גליל על הפועל תל אביב, הבעלים חיים אוחיון היה עסוק בעוד מיזם הקשור למלון החדש שלו בגליל העליון, "גליליון". הבוס הדומיננטי, שלקח את הקבוצה מפירוק עד אליפות, חזר העונה לליגה הבכירה והקבוצה שלו אפילו סיפקה עונה מוצלחת, אבל בראיון לוואלה! ספורט אוחיון מודה: "יש לי פחות זמן מאשר בעבר, אולי גם התעייפתי. הזמן עושה את שלו. לוקח לי שלוש שעות וחצי לנסוע לכל כיוון כדי להגיע למשחקים ויש עוד את זמן המשחק, ואתה מגיע לפני והולך אחרי, זה מינימום 10 שעות. אני גר ברמת הגולן, כיף לי שם ואשאר כאן כל חיי. אני עושה מאמצים להגיע למשחקים ומגיע פחות לאימונים, שזה חמור בעיניי. יש לנו צוות לעילא ולעילא, שעושה את העבודה בנאמנות ואני סומך עליו. אין לי משברים שאני צריך לעצור כל הזמן".

רגע לפני שהוא מגיע עם גלבוע לעוד ביקור ביד אליהו, אחרי שכבר ניצח העונה פעמיים את מכבי תל אביב, אוחיון לא חושש לדבר על הצלחה גדולה גם בעתיד: "ההיסטוריה חוזרת על עצמה. ה-DNA של קבוצה נשמר, אפשר מהמצב הזה להצליח, אבל לא כל שנה. מי שחושב שקבוצה קטנה יכולה להצליח כל שנה, טועה. כשאתה הולך בדרך מסוימת היא מובילה אותך להצלחות. כשלוקחים סיכונים אפשר גם להיכשל. לשים בקדמת הבמה את המאמן שלנו, לגדול בכמות האוהדים ובאיכות שלהם זה הצלחה אדירה. ככה אני רואה את הדברים, לא מודד את זה במקום בטבלה או אם הייתי בפיינל פור. אני נהנה העונה יותר מהעונה שהיינו בפיינל פור. למה? גם כשלא ניצחנו ידעתי למה, זה לא היה מקרי".

עוד בנושא:

חמישי בליגת העל: אנדרו גאודלוק חוזר לסגל מכבי תל אביב

חיים אוחיון, מנהל מלון גליליון. אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
מתחיל להתעייף. אוחיון/ראובן קסטרו

עונת הקאמבק של גלבוע/גליל ככל הנראה לא תיגמר עם כניסה לפלייאוף (אוחיון: "עם קצת יותר כבוד מהשופטים היינו מדברים על זה אחרת"). הקבוצה ירדה לפני שנתיים ללאומית אחרי עונה שכללה יותר מדי חילופי זרים וצעירים שהמעמסה הייתה כבדה מדי עבורם, אך שבה במהרה לליגת העל ("באנו מוכנים ברמת ההשקעה והמחויבות"). הקיץ התקציב שוב היה מהנמוכים בליגה והסגל לא כלל ישראלים בכירים, אבל פגיעה בזרים, תלכיד חזק מאוד והעבודה של אריאל בית הלחמי הרחיקו את הקבוצה מהתחתית לאורך כל העונה וכמעט הספיקו לפלייאוף.

"בתקציב של מיליון שקל יותר לקחנו אליפות", מפתיע אוחיון, כאשר נשאל האם לא הסתכן כשהמשיך בדרך שהובילה לירידה, "קבוצות בסדר גודל שלנו לאו דווקא מצליחות בגלל התקציב, אלא בגלל הדרך. מה שמאפיין אותנו זה לא להחליף הרבה שחקנים. זה הוכיח את עצמו השנה. אם טל קרפלס לא היה נפצע בטרום עונה, היינו קבוצה הרבה יותר שלמה, עם הרבה יותר עומק של שחקנים שדומים אחד לשני באופי ובמוטיבציה להראות. חווינו פציעות מהרגע הראשון. זה לא קשור לתקציב, אלא ל-DNA של הקבוצה".

באזור שלכם אפשר בכלל להעלות את התקציב?

"זה מצב נתון, עובדה. הקבוצה פשטה רגל לפני שבאתי ולא במקרה. האזור דל בתקציבים ובמוטיבציה של גופים פרטיים להיות חלק מהדבר הזה. זאת הבעיה. לעולם לא נהיה משופעים בתקציבים גדולים, כי אחד המרכיבים שחסרים פה ויש בקבוצות גדולות זה האוהדים. ההכנסות בקבוצות הגדולות מהאוהדים הן חלק גדול מהתקציב. התקציבים של יתר הקבוצות די דומים לשלנו, למעט אלה שמשחקות באירופה ומקבלות סבסוד מהמנהלת".

בגלבוע פרצו השנה שני מקומיים. חואקין שוכמן הולך כבר שנים רבות עם הקבוצה. זיו בן צבי חזר אחרי שנים בלאומית והראה ניצוצות: "על כך גאוותנו. אם בגליל העליון היינו יכולים להתגאות באבישי גורדון, יוגב אוחיון ועידו קוז'יקרו, בגלבוע זה סוג השחקנים שאנחנו מכוונים אליהם ונותנים להם כלים להצליח. שמח שיש שחקנים שמצטרפים להוויה הזו ואסור לשכוח גם את האלמנט הדרום אמריקאי. גם יחזקאל וגם שוכמן, שני בני הדודים הארגנטינאים, עם הלחימה שלהם, זה חלק מהאופי שלנו".

תוכל לשמור על שוכמן להרבה שנים, בניגוד לשחקנים אחרים?

"אני רוצה להעביר מסר לשחקנים הישראלים. הם צריכים להבין שהם חייבים להיות בקבוצה מסוימת, כברת דרך מסוימת. אפשר לעבור, אבל בטיימינג נכון. השחקנים הטובים ביותר בכדורסל הישראלי עשו תקופה מסוימת בקבוצה אחת, יוגב, גוני, מקל וליאור. לפעמים אצה לשחקנים הדרך והם חותמים על חוזים קצרים".

אריאל בית הלחמי לקח אתכם במצב קשה בליגת העל והחזיר אתכם אחרי עונה בלאומית למצב שאתם שוב לגיטימיים ומעלה בליגת העל.

"אריאל היה צריך ורצה להמציא את עצמו מחדש ולהתאים לדרך שלנו. הוא עשה את זה מצוין. לא ראיתי הרבה מאמנים, גם כאלה שמאוד מצליחים, שנהנים. הוא בהחלט נהנה, מראה את זה ומקרין את זה על השחקנים. זה לא על חשבון הקשיחות שלו והמחויבות שלנו וכל הדברים שצריכים לאפיין מאמן שמחזיק קבוצה. זו משימה שהצלחתי יחד אתו. הוא אחד המאמנים הראויים לחזור לקדמת הבמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאמן גלבוע/גליל אריאל בית הלחמי. ברני ארדוב
שביעות רצון מבית הלחמי/ברני ארדוב

כמו בקדנציה הקודמת, גם הפעם אוחיון לוחמני בדברים שעליהם הוא מאמין לגבי המנהלת, למשל בנושא איום הפרישה של חמש קבוצות וביניהן מכבי תל אביב והפועל ירושלים, מהליגה: "חשבתי שזה מטורף. שמישהו פה איבד את המצפון והכיוון, לא רק בכוונות, גם בדרך בה זה נעשה. היה פה ניסיון השתלטות עוין על הליגה ומצאנו את עצמנו כמי שנלחמים על ליגת העל והכדורסל הישראלי, כפי שהוא בא לידי ביטוי בליגה. לא שיתפנו באופן מלא במה שקרה. היה מהלך שכמעט הצליח, היו פה בעלי קבוצות שאני מכנה אותם גיבורים בכושר העמידה שלהם מול הלחץ. היה פה מישהו שניסה לבטל את השחקן הישראלי, אני מקווה שנצליח לשמור רגולטורית על מעמד השחקן הישראלי ועל משמעות הליגה הישראלית, לצד התחרויות האירופאיות אבל לא במקום. הצלחנו לבלום את זה, לגרום לרוב הקבוצות להפנים את הניסיון ההרסני הזה שבתוכו היה מהלך של הקמת ליגה חדשה, מהלכים משפטיים, ניסיון של השפעה שקשורה לקשר שלטוני של אנשים מסוימים כדי לגרום לנו להרים ידיים. בסוף התהליך נצא מחוזקים וברורים לגבי הכוונות לעתיד".

מה קורה עכשיו בכל הסכסוך הזה, איפה עומדות ההסכמות?

"יש ארבעה עקרונות שנלחמנו ושמרנו עליהם. לעולם תהיה תחרותיות. אם לפני 20 שנה היו אומרים לך שיהיו פה שש קבוצות שזכו באליפות, היית אומר 'אל תעבדו עליי'. יש שוויון הזדמנויות, לאף קבוצה לא תהיה תקרת זכוכית. זה נמנע מאיתנו הרבה זמן ועדיין מנסים למנוע. נדגיש את הצביון הישראלי. אני רוצה להוביל יחד עם אחרים החלטה לחוק ישראלי ולא חוק רוסי, שמחייב את הקבוצות לשתף צעירים. אנחנו שומרים על דרך דמוקרטית - לא ניתן לעשות פה דיקטטורה".

אוחיון היה מתומכי הפיינל פור לאורך שנים. כשנשאל על מחירי הכרטיסים הגבוהים לאירוע בשנים האחרונות (גם העונה) והשיטה, הוא נשמע פחות נחרץ מאשר בעבר: "אין פה דת שנקראת פיינל פור, אלא דת שנקראת תחרותיות. זה יכול להיות גם בסדרות. יש מערכת איזונים, ברגע שלקחנו החלטה מסוימת, היא שוויונית. המחירים הם פונקציה של שווי האירוע שאתה מגיע אליו. הפיינל פור, כפי שהיה בעבר ולא היום, היה חגיגת כדורסל מיוחדת שאתה מחכה לה וזה יכול להיות רק באולמות גדולים. פעם היה רק יד אליהו, היום יש גם בירושלים. המנהלת קבעה מתוך שיקוליה שהאירועים האלה יהיו באולמות גדולים ויש בזה צדק. מה שחשוב זה שהאירוע הזה לא יאבד מהמשמעות שלו. ביום נתון ובשעה מסוימת, לאור היום ולא במחשכים, לא נדע מי תהיה האלופה עד המשחק. כשהיינו בפיינל פור, גם בזה שהוביל אותנו לאליפות, סבסדנו חלק מהכרטיסים. קבוצות רשאיות לעשות את זה".

שחקני הפועל גלבוע גליל חואקין שוכמן, יחזקאל סקוורר. לירון מולדובן
בני הדודים הארגנטינאים. שוכמן וסקוורר/לירון מולדובן

הערב (חמישי) תוכל גלבוע/גליל לשמור על סיכוייה לפלייאוף אם תנצח את מכבי תל אביב ביד אליהו ובמקביל מכבי חיפה תפסיד. אפילו אוחיון לא ממש מאמין: "אם זה יקרה, זה לא דבר רגיל. הסיכויים קטנים, אנחנו לא תלויים רק בעצמנו ויש לנו משחקים לא קלים. אנחנו בתקופה שנהנים מהמשחקים, האווירה טובה, חשוב לסיים ככה את העונה. גם בשנה שירדנו הישורת האחרונה הייתה חיובית וניצחנו את מכבי וראשון. גם אם כלו כל הקיצים ואין פלייאוף, כמסר, נמשיך להיות ספורטיביים".

האמנת שתוכל העונה להשלים סוויפ על מכבי תל אביב?

"כל קבוצה בשנה נתונה מצליחה פחות או יותר. ידענו שיש קבוצה לא שגרתית, עם דרייב גדול, לא מנוסה וצעירה. אנחנו עושים דרך שיש בה גם ניצחונות וגם הפסדים. מה שמייחד אותנו השנה זה הדרך. אפשר לנצח את מכבי פעמיים או שלוש, אבל צריך לנצח גם קבוצות שהן פחות ממכבי ולא עשינו את זה מספיק השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully