וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יבריל רג'וב מתעקש: "חשבתם שזה הסתדר? אני לא מוותר על הדרישה"

10.5.2017 / 14:33

למרות הודעת פיפ"א שהנושא ירד מהפרק, בשיחה מבחריין עם וואלה! ספורט מתעקש יו"ר ההתאחדות הפלסטינית שהוא לא מתכוון לוותר לישראל: "אל תתערבו בטריטוריה שלנו, רק הקונגרס יחליט"

ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטינית, רמאללה 11 בדצמבר 2016. יותם רונן
"פיפ"א קבעה מפורשות שהתאחדות לא תוכל לנהל מועדוני כדורגל שלא נמצאים בשטח ריבוני מלא של המדינה שלהם". רג'וב/יותם רונן

למרות ההודעה של פיפ"א מאמש (שלישי) ולפיה מועצת פיפ"א חושבת כי זה יהיה מוקדם לדון בבקשה של ההתאחדות הפלסטינית להפסיק את הפעילות של ששת מועדוני הכדורגל הישראליים מעבר לקו הירוק - מתברר היום כי יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית ג'יבריל רג'וב מסרב למשוך את ההצעה שלו מסדר היום של קונגרס פיפ"א הנערך היום ומחר בבחריין.

על פי תקנון פיפ"א יש רק שתי דרכים להסיר מסדר היום נושא שכבר עלה לדיון: הראשונה, כאשר מציע ההצעה מושך אותה. השנייה, כאשר פיפ"א עצמה מגישה הצעה שלא להצביע על הנושא, ובמקרה כזה מתקיימת הצבעה על מנת לבחון האם באמת יש רוב להורדת הנושא מסדר היום.

בשיחה עם וואלה! ספורט מבחריין שם היום ג'יבריל רג'וב הכל על השולחן: "אני מבין את הלחץ שלכם, ואני יודע שממשלת ישראל עושה הרבה מאמצים על השולחן ומאחורי הקלעים כדי שאנחנו נוריד את הנושא מסדר היום, אבל נכון לעכשיו אין לי שום כוונה להוריד את העניין מסדר היום של הקונגרס כאן בבחריין. אני לא מתכוון למשוך את הבקשה. מה שפיפ"א תחליט לעשות, את זה נראה בקונגרס ובהצבעה. אבל מי שחשב שהכל יסתדר - אני אומר לכם שאני לא מוותר על הדרישה שלי".

יו"ר פיפ"א ג'אני אינפנטינו. GettyImages
מגלה גם הוא את המורכבות של המזרח התיכון. אינפנטינו/GettyImages

- מה בעצם אתה רוצה?

"אני רוצה דבר פשוט: שההתאחדות הישראלית תנהל את ענייניה בתחום שלה, ושלא תתערב במה שקורה בטריטוריה שלנו".

- אבל אנחנו מדברים על מעלה אדומים, גבעת זאב, על מקומות שהם בשליטה של ישראל.

"זה לא קשור לפיפ"א. יש עניינים פוליטיים, ויש פיפ"א שקבעה מפורשות שהתאחדות לא תוכל לנהל מועדוני כדורגל שלא נמצאים בשטח ריבוני מלא של המדינה שלהם. אני חושב שצריך לעשות לזה סוף. דיברנו על זה כבר כל כך הרבה פעמים. אנחנו לא מגיעים להסכמות, אז בבקשה, יש קונגרס, יש מדינות, ושהם בעצמם יחליטו מי צודק בסיפור הזה. אני לא מבקש להשעות את ישראל, אני רק מבקש שבשטחים שהם שטחים שלנו לא תהיה שליטה של ההתאחדות הישראלית".

אתמול הודיעה פיפ"א רשמית כי הוועד המנהל של הארגון החליט להסיר מסדר היום את הדיון על ששת המועדונים מישראל אשר מעבר לקו הירוק, בין היתר בזכות שיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא הארגון ג'אני אינפנטינו. כאמור, כעת רג'וב טוען כי אין בכוונתו לוותר.

עו"ד יפעה סגל מהפורום המשפטי הבינלאומי מגיבה לדברי רג'וב בראיון לוואלה: "אני מציעה לרג'וב להפנים שכללי המשחק השתנו ולהשקיע מאמצים בלהכין הגנה לעצמו*. במידה והוא לא שם לב. בזמן שהוא שהה בבחריין החל מהשבוע מונחת על שולחן ועדת האתיקה של פיפ"א תלונה אישית כנגדו שחושפת את העבירות החמורות על כללי פיפ"א אותן הוא עובר תוך תמיכתו בטרור ועירוב הפוליטיקה בספורט. בימים האחרונים אנו מקבלים פניות מקבוצות וארגונים נוספים בספורט להצטרף לתביעה ובקרוב נשדרג ונעבה את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully