וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א הורידה מסדר היום את ההצעה להשעות קבוצות מהתנחלויות

9.5.2017 / 23:44

בקונגרס פיפ"א הוחלט שמוקדם מדי לדון בדרישה הפלסטינית, בין היתר בזכות שיחה שקיים נתניהו עם נשיא הארגון ג'אני אינפנטינו. בהתאחדות נושמים לרווחה, אך מאופקים: "שום דבר עוד לא נגמר"

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. AP
הוחלט שלא להחליט. אינפנטינו/AP

אנחת רווחה גדולה למשלחת הישראלית של ההתאחדות לכדורגל בקונגרס פיפ"א הנערך בבחריין. הערב (שלישי) הוציא הארגון הודעה רשמית בה נמסר כי הוועד המנהל של הארגון החליט להסיר מסדר היום את הדיון על ששת המועדונים מישראל אשר מעבר לקו הירוק. בהודעה של פיפ"א נמסר כי זה יהיה מוקדם לדון בנושא בקונגרס הנוכחי.

ההודעה של פיפ"א הגיעה אחרי עוד יום של דיונים בין ישראל לרשות הפלסטינית בבחריין בתיווכו של נציג פיפ"א טוקיו סקסוואלה שמונה לעמוד בראש הוועדה לבחינת היחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית במסגרת התאחדויות הכדורגל. השיחות בין הצדדים היום לא הובילו לפתרון והנושא היה בהחלט יכול לבוא לדיון מחר בפתיחה הרשמית של הקונגרס, אך כאמור פיפ"א הסירה זאת מסדר היום ובישראל תולים זאת גם בשיחות שהתנהלו בימים האחרונים בין משרד החוץ לבין ראשי פיפ"א ובעיקר בשיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו.

הדיון על ששת המועדונים החל עוד בשנת 2015, אז ג'יבריל רג'וב והפלסטינים ניסו לקדם בפיפ"א החלטה להשעות את ישראל מהארגון אם לא יוסרו מגבלות התנועה החלים על כדורגלנים פלסטינים ברצועת ובגדה המערבית. ההצעה ההיא נדחתה, וכעת גם היוזמה להשעות את ששת המועדונים הללו ירדה מהפרק, לפחות בינתיים.

גורם בהתאחדות אמר היום: "שום דבר לא נגמר ואנחנו ממשיכים לעבוד קשה". מבחינת ההתאחדות מדובר רק בפסק זמן מאחר שברור שהפלסטינים ימשיכו לדחוף כדי להפוך את ששת המועדונים לבלתי לגיטימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully