וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושג פשרה בבחריין? קונגרס פיפ"א יכריע לגבי הקבוצות מעבר לקו הירוק

9.5.2017 / 7:00

המשלחת של ההתאחדות לכדורגל תנסה למזער את איום ההשעיה מפיפ"א, ולמנוע החלטה הצהרתית בוועדה לבחינת יחסי ישראל והרשות הפלסטינית. גורם: זכינו לאירוח לבבי, אין תחושת עוינות

טוקיו סקסוול עם יו"ר ההתאחדות עופר עיני. יוסי ציפקיס
האיש שינסה לגשר. טוקיו סקסוואלה עם עופר עיני/יוסי ציפקיס

יום דרמטי מצפה לראשי ההתאחדות לכדורגל בבחריין. יממה לפני פתיחת קונגרס פיפ"א, ייפגשו היום (שלישי) ראשי ההתאחדות עם מקביליהם הפלסטינים, בראשות ג'יבריל רג'וב, בכדי לנסות ולהגיע לפשרה שתמנע את האפשרות שפיפ"א תקבל החלטה הצהרתית לפיה השטח שמעבר לקו הירוק הנו שטח פלסטיני, וככזה לא יוכלו קבוצות הכדורגל של אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים לשחק תחת ההתאחדות לכדורגל בישראל, אלא אם ההתאחדות תהיה מוכנה להסתכן בהשעייה לפרק זמן ארוך מחברותה בפיפ"א.

אחת האפשרויות שעשויות לעלות בישיבת הוועדה לבחינת היחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית, היא שששת המועדונים מעבר לקו הירוק יקיימו את המשחקים שלהן בתחומי הקו הירוק. כך למשל שבית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים ישחקו בירושלים. לא בטוח שהפלסטינים יקבלו את הצעת הפשרה הזו, ועדיין לא ברור אם המשלחת הישראלית שלמה איתה לגמרי. על פי שיחות שהתנהלו בעבר קיימת הצעה בעידודו של רג'וב ולפיה תוך חצי שנה יצטרכו המועדונים מעבר לקו הירוק להפסיק לשחק תחת ההתאחדות לכדורגל, אחרת ישראל תושעה מפיפ"א.

יושב ראש הוועדה מטעם פיפ"א, טוקיו סקסוואלה, ימשיך היום להיות זה שינסה לגשר על הפערים הגדולים. גורם במשלחת הישראלית שהגיעה אתמול בצהריים לבחריין סיפר כי האירוח של המקומיים הינו לבבי וחם ואין שום תחושת עוינות בשלב הזה. יחד עם זה הודו במשלחת הישראלית שהם אינם אופטימיים בנוגע לאפשרות שתהיה פשרה שתשביע את רצון שני הצדדים. עם ראשי ההתאחדות לכדורגל יצאו גם גורמים ממשרד החוץ וכן אנשי שירות הבטחון ששומרים על הישראלים.

כך או אחרת חשוב לציין שעל סדר יומו של הקונגרס לא עומדת הצבעה על השעיית ישראל, אך כאמור אם בפיפ"א יכירו בכך שששת המועדונים לא יכולים להשתייך להתאחדות זו תהיה מכה עצומה לספורט הישראלי ולכן נדרשת התערבות בדרגה של משרד ראש הממשלה כדי שפיפ"א לא תפתח את שעריה למעורבות של פוליטיקה בכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully