וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל בחיבור: חנן קולמן מדביק את כל החלקים בהפועל אילת

מתעלה ברגעי המפתח, מחבר את חדר ההלבשה ומושווה לדרק שארפ. חנן קולמן מסמל את הרוח של הפתעת העונה: "רוצה שאנשים ירגישו טוב ויהיו שמחים, זה הסוד של קבוצות שזוכות באליפות"

one

כשמכבי חיפה יצאה למשחק הרביעי בסדרת רבע גמר הפלייאוף נגד מכבי ראשון לציון בעונה שעברה, ההיגיון אמר שהירוקים עומדים להפסיד ולסיים את העונה. אבל תצוגת שיא של חנן קולמן שהפציץ 17 נקודות, סחפה את הירוקים למשחק חמישי, בו כבר לא יכלו למארק ליונס ודריל מונרו. זאת לא הייתה הפעם היחידה בקדנציה הנפלאה שלו בירוק שקולמן היה שם כדי להציל את הקבוצה. המשחק הראשון שלו בקדנציה המחודשת בקבוצה היה בחוץ נגד נהריה, בדיוק אחרי פיצוץ פרשת הסמים של ג'ף אלן ודמונטז סטיט עליו השלום. הירוקים סבלו מסגל חסר, אבל קולמן קלע 15 נקודות וסחף את חיפה לניצחון חוץ שנתן את האות לתחילתה של תקופה טובה מאוד.

גם העונה המתאזרח בן ה-33 הוכיח שהוא שם כשצריכים אותו. בשבוע שעבר, אחרי שתקרית בין עודד קטש לאפיק ניסים הביאה לספסולו של האחרון במשחק נגד הפועל אילת הפועל ירושלים, קולמן נשלח לפרקט, קלע 7 נקודות ברבע האחרון ובהארכה ושימש פקטור חשוב בניצחון השמיני ברציפות של אילת. "חנן רחוק מלהיות הכוכב שלנו, אבל כשאתה צריך אותו, אתה יודע שהוא שם ועושה הרבה דברים בשביל הקבוצה", מספר אחד מחבריו לקבוצה באילת. הערב (שני, 20:55) הוא יעלה למשחק חוץ נגד קבוצתו לשעבר, מכבי חיפה, כשניצחון עשוי לסבך את הירוקים ולעזור לאילת לתקוע יתד בראש הטבלה.

חנן קולמן שחקן הפועל אילת. לירון מולדובן
"כשצריך אותו, הוא שם". קולמן/לירון מולדובן

אחרי העונה הראשונה תחת רמי הדר, נקרא חנן קולמן לשיחה עם ראשי מכבי חיפה שהפתיעו והודיעו לו - אתה הקפטן החדש. "אחת הסיבות היא שאנחנו חושבים שתתרום לקשר בין הישראלים והזרים", הם הסבירו. רבים רואים בקולמן את אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של מכבי חיפה בעונה שעברה. על המגרש הוא ניפק את עונתו הטובה בקריירה עם 10.1 נקודות, 2.7 ריבאונדים ו-2.4 אסיסטים. מחוץ לפרקט הוא היה גורם משמעותי בחיבור בין קבוצה רוויות זרים ומתאזרחים, עם מאמנים וחברים נוספים לקבוצה צברים.

"הוא מחבר בין הזרים לישראלים, יש לו כבר מנטליות ישראלית והוא מכיר את השטיקים כאן", מספר חברו לחיפה בעונה הראשונה דגן יבזורי, "מצד שני הוא יודע איך לדבר עם הזרים ולשמש דוגמה. כששיתפתי איתו פעולה בחיפה הוא ידע לקחת שחקנים בשקט ולגרום להם לשתף פעולה עם השיטה. לתת את המילה הנכונה, לעודד, ולעשות הכול כדי שהצד השני ירגיש טוב. לכן התאים לו גם תפקיד הקפטן. הוא חבר שלי, וכך היה גם לפני ששיחקנו ביחד וגם אחרי. הוא סוג של משפחה, טיפוס מיוחד, לא נתקלים בהרבה כאלו. יש לו לב רחב והוא שחקן ואדם ששם את הקבוצה בעדיפות הראשונה".

אחד מאנשי הפועל אילת השווה את הגארד הוותיק לאחד מהמתאזרחים המפורסמים שהיו פה: "קולמן הוא סוג של דרק שארפ, שחקן דבק. שחקן שדואג שהכול יעבוד כשורה על המגרש. הוא לקח על עצמו להיות אחראי על ארוחות של הקבוצה ולפתור בעיות פנימיות בקבוצה, ועשה את זה לא מעט השנה. הוא בוגר וזה בא לידי ביטוי לא רק מחוץ לפרקט. גם על המגרש הוא עושה דברים שגורמים לקבוצה לנצח – דברים שנוטים לא לשים לב אליהם".

"גם לג'ון דיברתולומאו וגם לרג'י באקנר ניסיתי לסייע", מספר קולמן לוואלה! ספורט, "עם דיברתולומאו זה היה לעזור לו להבין את הליגה, את הצרכים כאן, ובטח מהמעמד החדש שלו כשקיבל אזרחות. השתדלתי לעזור לו כדי שיבין מהר את מטרות הקבוצה. עם באקנר דיברתי לא מעט, הוא חבר טוב שלי. אני משתדל לדבר הרבה עם החברים שלי לקבוצה, אני מרוצה משיתוף הפעולה בין השחקנים באילת. אם גם אני תרמתי לכך, אז אני שמח. אני חושב שיש לי מנטליות גם ישראלית וגם אמריקאית, אז אני מבין את שני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני מכבי חיפה חנן קולמן, גרגורי ורגאס, חנן קולמן. קובי אליהו
גם במכבי חיפה קולמן שימש כדבק בין השחקנים/קובי אליהו

בקיץ האחרון הפתיע קולמן כשהחליט לעזוב את מכבי חיפה. הפועל גלבוע/גליל הייתה הראשונה להסתער עליו, אבל אילת זכתה בסופו של דבר. בקבוצה הדרומית הכירו את האיכויות שהוא מביא מחוץ למגרש, אבל לא התעלמו גם מהניסיון והיכולת המקצועית שלו. "ידענו מה חנן מביא לשולחן", סיפרו באילת, "הוא מנהיג על הפרקט ובחדר ההלבשה, והוא שומר יוצא מן הכלל. לא תמיד רואים את זה במספרים, אבל הוא חתיכת שחקן, והגיבוי שהוא מקבל מהצוות המקצועי גם כשההתקפה שלו לא בשיאה, היא ההוכחה לכך".

בתחילת העונה כשקולמן נפצע, אילת החתימה את נאור שרון כדי לכפות על חסרונו. עד לחזרתו, במקביל להגעתו של רפי מנקו מהפועל ירושלים, הקבוצה דשדשה, אבל מאז עלתה על דרך המלך. "העובדה היא שהקבוצה מקום ראשון בליגה מהיום שרפי הגיע לקבוצה, אבל אסור לשכוח שזה היה ביחד עם חזרתו של חנן, שגם הפוך את יתר השחקנים לטובים יותר".

אין ספק שהפועל אילת היא סיפור הצלחה מסחרר העונה. ניצחון על מכבי חיפה יבטיח כמעט בוודאות את המקום הראשון בטבלה בתום העונה הסדירה, ואם האילתים לא יופתעו ברבע גמר הפלייאוף, הם יחזרו לפיינל פור בפעם החמישית בחמש שנים מאז שהקבוצה שבה לליגת העל. הנתון הזה הוא לא פחות ממדהים כשרואים שבקיץ האחרון עתידה של הקבוצה היה לוט בערפל, ורק בשבועות שקדמו לעונה הצליח מוטי אמסלם לגבש את ההנהלה ביחד עם עיריית אילת. ההחתמות הראשונות שלו אגב, היו חנן קולמן ורוברט רות'בארט.

קולמן עצמו לא מפחד לדבר על ההצלחה באילת, ועל מה שהוא חושב עושה קבוצה מנצחת לקבוצה אלופה. "בשלב די מוקדם בקריירה המקצוענית שלי הבנתי את החשיבות של עזרה לקבוצה בהגנה ובאספקטים פחות נוצצים. וגם את זה שהקבוצה תהיה מאוחדת. ככה זכיתי באליפויות. לכן מאוד חשוב לי ששחקנים לקבוצה יהיו שמחים מאושרים וחברים, ואני מקדיש לזה זמן ואנרגיה. זה בא לידי ביטוי גם במגרש ולכן חשוב לי להשקיע בהגנה, למסור, ולהתנהג טוב עם שחקנים על ומחוץ למגרש. חשוב לי להתנהג יפה לאנשים ולכבד אותם, זו דרך חיים אצלי. אני רוצה שאנשים ירגישו טוב ובנוח, שיהיו שמחים ובמקרה של קבוצת כדורסל, זה בא לידי ביטוי גם על המגרש. זה הסוד של קבוצות שלוקחות אליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully