וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א תבחן שיטת פנדלים חדשה באליפות אירופה עד גיל 17

האם אנחנו בדרך לשינוי נוסף של אופ"א? שיטת פנדלים חדשה הידועה בשם "ABBA" תיבחן באליפות אירופה עד גיל 17 שיצאה לדרך בקרואטיה. מטרתה: להקל על הקבוצה הבועטת שנייה במקרה של החמצה

בעיטת פנדל במשחק בין נבחרת יוון ונבחרת קוסטה ריקה. GettyImages
"בשיטה הנוכחית, החמצה של הבעיטה השנייה עלולה לעלות בהפסד"/GettyImages

האם שיטת ההכרעה בפנדלים עומדת בפני שינוי מפתיע? אופ"א הודיעה שתיבחן בטורניר אליפות אירופה עד גיל 17 שהחלה היום (רביעי) בקרואטיה שיטה חדשה לביצוע דו קרב פנדלים.

אז איך השיטה עובדת? במקום שכל קבוצה תבעט בעיטה אחת בתורה, האלטרנטיבה החדשה של אופ"א שנקראת "ABBA" (האות A מייצגת את הקבוצה הראשונה- קבוצה A והאות B את הקבוצה השנייה- קבוצה B) מציעה שהקבוצה הראשונה תבעט פנדל אחד, היריבה תבעט את שני הפנדלים הבאים, הקבוצה הראשונה שני פנדלים נוספים וכך הלאה.

באופ"א הסבירו את ההחלטה: "בשיטה הנוכחית, הדעה הרווחת היא שעל בועט הבעיטה השנייה יש לחץ גדול יותר. במידה והוא מחמיץ אותה, זה יכול לעלות לקבוצתו בהפסד".

בארגון אישרו שהשיטה תיבחן באליפות אירופה עד גיל 17 אשר נערכת בקרואטיה, והיא תהפוך רלוונטית לבדיקה החל מיום שישי הבא, אז יצא לדרך שלב הנוקאאוט של הטורניר.

בעבר נוסתה שיטת פנדלים נוספת שבמהלכה היה על הבועט לבעוט את הבעיטה ב"אופן חופשי" ולרוץ עם הכדור, להגיע עד לשוער במצב של אחד על אחד ולנסות לכבוש.

שינוים הם לא דבר חדש במסדרונות הגוף המנהל של הכדורגל האירופי. לאחר שטכנולוגיית קו השער השתלבה בהצלחה והיא נמצאת בשימוש בחלק נרחב מהטורנירים והליגות ברחבי היבשת, לאחרונה ניסו לשלב בארגון את שיטת "שופט הוידאו" אשר מציבה שופט בעמדת השידור ונותנת לו לצפות בהילוכים חוזרים בזמן אמת, כשהוא יכול לדווח על כל אירוע לשופט המשחק. השיטה נוסתה במשחק הידידות בין צרפת להולנד ואף פסלה שער לא חוקי שנכבש על ידי הצרפתים, אך לא ידוע כרגע מתי היא תיבדק שנית.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully