וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביעי בליגה האירופית: אייאקס מחכה לליון בחצי הגמר

במשחק שהוקדם בשל יום הזיכרון ההולנדי, הקבוצה של פטר בוס תנסה לעשות צעד לעבר גמר אירופי ראשון מזה 21 שנים ותארח את הצרפתים, שמצדם מקווים לחזור לצ'מפיונס בעזרת זכייה במפעל (19:45, ספורט 1)

פטר בוס מאמן אייאקס. AP
יוביל את אייאקס להישג גדול? בוס/AP

חצי גמר הליגה האירופית ייצא מחר (רביעי, 19:45, ספורט 1) עם מפגש בין אייאקס לליון. המשחק הוקדם מיום חמישי בשל יום הזיכרון ההולנדי.

הקבוצה של פטר בוס ככל הנראה לא תזכה גם העונה באליפות הולנד, זאת לאחר ההפסד 1:0 מול פ.ס.וו איינדהובן ביום ראשון, הפסד שקירב את פיינורד מרחק נגיעה מהתואר. באייאקס ינסו להתנחם בהעפלה לגמר אירופי ראשון מאז 1996, אחרי שנים של חוסר הצלחה בזירה האירופית. הקבוצה מאמסטרדם עברה ברבע הגמר בתום דרמה גדולה את שאלקה אחרי ניצחון 0:2 במשחק הראשון והפסד 2:0 ב-90 דקות בגומלין. הגרמנים כבשו את השלישי שלהם במהלך ההארכה, אך אייאקס הגיבה עם צמד שערים ועלתה. היא זכתה פעם אחת בגביע אופ"א בעבר, ב-1992, אז גברה בגמר על טורינו.

מנגד, הצרפתים נאבקים על כרטיס לאירופה דרך המקום הרביעי בליג 1 ועשו צעד נוסף בכיוון עם הניצחון 1:2 בחוץ מול אנז'ה ביום שישי. יחד עם זאת, ליון, שהישג השיא שלה עד היום היה הופעה בחצי גמר ליגת האלופות (2010) ובחצי גמר גביע המחזיקות (1964) יודעת שהיא יכולה לשוב לליגת האלופות מהדלת הקדמית, אם תזכה בליגה האירופית.

שתי הקבוצות נפגשו בשני מקרים בעבר. ב-2002 הן היו באותו בית בליגת האלופות ואז ניצחה אייאקס בשני המקרים, 1:2 בבית (צמד של זלאטן איברהימוביץ') ו-0:2 בחוץ. בפעם השנייה הן נפגשו בשלב הבתים של הצ'מפיונס ב-2011 ואז שני המשחקים הסתיימו ב-0:0. בסך הכל, אייאקס אירחה עד היום 11 יריבות צרפתיות, רשמה שישה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו והפסידה רק פעמיים. ליון לעומת זאת, התארחה בהולנד שש פעמים וניצחה בשלושה מקרים, לצד שתי תוצאות תיקו והפסד. הביקור האחרון שלה בהולנד היה העונה, בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, אז רמסה את אלקמאר עם 1:4 בחוץ ו-1:7 ביתי בגומלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully