וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו הטיולים: לקראת חצי גמר המזרח בין קליבלנד לטורונטו

1.5.2017 / 15:00

לראפטורס יש את הכלים כדי לתת פייט אמיתי ללברון לראשונה אחרי שנים: יש לה שומר ראוי לג'יימס, גבוהים שמסוגלים להתמודד מול הסמול-בול של טיי לו ויתרון בצבע. אבל האם היא מוכנה מנטלית? רביץ מתכונן לקרב בו הקאבס סוף סוף יפסיקו לשייט

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול דמאר דרוזן שחקן טורונטו ראפטורס. GettyImages
לברון שוב יראה עליונות? מול דמאר דרוזן/GettyImages

מאזן בעונה הרגילה: 1:3 לקליבלנד

המאמנים בפלייאוף: טיירון לו 5:20, דווין קייסי 20:17.

עוד בנושא

טקסס הולדם: לקראת חצי גמר המערב בין סן אנטוניו ליוסטון

seperator

איך קליבלנד תנצח

האלופה תצטרך להפנים ששלב הטיולים נגמר. היא לא תוכל להרשות לעצמה לספוג 111 נקודות ל-100 פוזשנים כפי שספגה מאינדיאנה בסיבוב הראשון. ההתקפה של טורונטו לא פחות טובה מזו של הפייסרס וההגנה הרבה יותר טובה, לכן משהו בהגנה של הקאבס יצטרך להשתנות. לברון וחבורתו הוכיחו שהם יודעים להתגייס הגנתית מול יריבות שדורשות זאת, טורונטו בהחלט עשויה להתברר כיריבה כזו. עיקר המעמסה בסדרה הזו תהיה על הגארדים, שינסו להסתדר עם קייל לאורי ודמאר דרוזן. ניתן להניח שברגעים מכריעים לברון ישמור על דרוזן, אך כדי למנוע ממנו לעשות זאת לאורך זמן ג'יי אר סמית ואימן שאמפרט יצטרכו להוכיח שהם מסוגלים להאט אותו.

טיי לו יכול לאמץ כמה מהדברים שההגנה של מילווקי עשתה בסיבוב הראשון. לעומת רוב הקבוצות הבכירות, טורונטו דווקא אוהבת מצבים של בידודים ופחות מסתדרת כאשר הכוכבים נדרשים להפעיל את החברים לקבוצה. מילווקי הייתה אגרסיבית מאוד מול מובילי הכדור וכל זמן שזה לא נעשה בצורה קיצונית (כמו במשחק החמישי) להתקפה של דווין קייסי היה קשה למצוא פתרונות. רוב שחקני המשנה ברוטציה של קייסי זורקים שלשות, אך רבים מהם לא נחשבים לקלעי שלשות איכותיים וניתן יהיה להמר על הזריקה שלהם.

ההתקפה תמשיך להתבסס על השילוב שאף אחד עוד לא מצא לו פיתרון ראוי בין לברון ג'יימס לאוסף השלשנים המפחיד בליגה. בסיבוב הראשון קליבלנד קלעה 13.5 שלשות למשחק ב-40.3 אחוזים, וזה כשקיירי אירווינג לא פוגע. פרט אליו, אף אחד בקבוצה לא ירד מ-38.5 אחוזים מחוץ לקשת. אין את מי לעזוב, ולברון מזהה כל חצי הזדמנות למצוא שחקן פנוי על הקשת. בגמר המזרח בשנה שעברה דווין קייסי ניסה כל שיטה אפשרית להתמודד עם התופעה ולא הצליח, הוא ימשיך לנסות העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סרג' איבקה, טורונטו ראפטורס. AP
כוח משמעותי. איבקה/AP

איך טורונטו תנצח

בדומה לבראד סטיבנס, גם קייסי יצטרך להחליט האם לשמור על ההרכב הנמוך שהפך את סדרת הסיבוב הראשון, לחזור להרכב המקורי או לחפש דרך ביניים. סטיבנס נשאר עם ההרכב הנמוך והבין שטעה בפיגור 0:16. ניתן להניח שקייסי אפילו לא ינסה הרכב נמוך מול יריבה שעולה עם שני גבוהים אמיתיים. מול הבאקס יונאס ולנצ'יונאס בא לידי ביטוי טוב יותר כשעלה מהספסל מול גרג מונרו, מול הקאבס הוא יתאים הרבה יותר לחמישייה מול טריסטן תומפסון, ולא מול הרכבים של חמישה קלעי חוץ. הליטאי ינסה לנצל את יתרון הגודל שלו על טריסטן כדי לתפוס עמדה בפוסט ולחגוג בריבאונד התקפה, אם הוא יהפוך את היתרונות שלו לחשובים מהחסרונות הוא יוכל להיות גורם משמעותי בסדרה כי אין לקליבלנד אף שחקן בגודל שלו.

אך הכוח העיקרי של טורונטו הוא ביכולת להתמודד גם עם ההרכבים הנמוכים של קליבלנד. סרג' איבקה ופטריק פטרסון הם צמד גבוהים שכאילו נוצרו במיוחד לסדרה הזאת, כאלה שניתן לבצע איתם חילופים אוטומטיים, יכולים לרדוף אחרי קלעים על קשת השלוש וגבוהים מספיק כדי שלא ניתן יהיה לקלוע מעליהם. איבקה מוסיף הגנה נהדרת על הטבעת, כשהוא מספיק זריז כדי לחזור לשחקן שלו אם השחקן החודר מוציא כדור. פטרסון שמר טוב על יאניס אנטטוקומפו כשקיבל אותו בחילופים וינסה לעשות אותו הדבר עם לברון. אם הוא יתקשה, קייסי יוכל להשתמש בהרכבים עם איבקה כגבוה בודד.

גם השחקן השני שהגיע בדדליין יהיה חשוב מאוד בסדרה הזאת. פי ג'יי טאקר הגיע לטורונטו בשביל תפקיד אחד מרכזי: לשמור על לברון ג'יימס. הוא חזק, זריז וקשוח והיו לו כמה רגעים הגנתיים יפים מול לברון בעבר, למרות שהם לא נפגשו מספיק פעמים כדי לקבל מושג מלא על היכולות שלו. הדרך להקשות על התקפת הקאבס מתחילה בשחקן שמסוגל להאט את לברון באחד על אחד, אם טאקר יתברר כאחד הבודדים שעונים להגדרה הוא יהפוך לאחד השחקנים החשובים בסדרה ואולי גם יחליף את דמארה קארול בחמישייה.

מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו. AP
לדווין קייסי יש תשובות? טיי לו/AP

למה זו ה-סדרה

זה קל: כי טורונטו מסוגלת לנצח את קליבלנד. זה בטח לא אומר שזה יקרה ואפילו לא מבטיח סדרה תחרותית, אבל הקנדים הם הראשונים במזרח מזה זמן רב שניתן לדמיין אותם מדיחים את לברון ג'יימס בסדרה של הטוב משבעה משחקים. זו לא רק ההתאמה ההגנתית המושלמת, גם בהתקפה יש לראפטורס כלים לתקוף את החוליות החלשות של קליבלנד. פיק נ' רול בין קייל לאורי לסרג' איבקה, מול קיירי אירווינג וקווין לאב, יכול להתברר כאחד המהלכים הקטלניים בסדרה הזו. דרוזן קולע כל העונה בקלות מעל שחקנים נמוכים ממנו, מה שאומר שבהחלט ייתכן שלברון יהיה היחיד שיכול להתמודד איתו. גם הסיבוב הראשון עוזר לתחושה שזה אפשרי: קליבלנד קיבלה יריבה שניתן להחביא מולה את הבעיות, טורונטו נתקלה ביריבה שהכריחה אותה לחפור פנימה ולהוציא מעצמה את המירב. הקנדים כבר עברו תהליך בפלייאוף הזה ואמורים להגיע מוכנים מאי פעם לאתגר הכי גדול בתולדות המועדון.

שחקן טורונטו קייל לאורי. AP
האתגר הגדול בתולדות הראפטורס. לאורי/AP

ולתחזית

ואחרי כל זה, אני לא מסוגל להביא את עצמי ללהמר נגד לברון. בחמש השנים האחרונות הוא מצא פעם אחרי פעם דרך לנצח גם כאשר הסגל סביבו היה אפוף סימני שאלה כמו השנה. רק סן אנטוניו וגולדן סטייט ניצחו אותו בתקופה הזאת, טורונטו עדיין לא שייכת לליגה הזאת, קודם כל מבחינה מנטלית. הקבוצה של דווין קייסי לא מצליחה לשמור על יציבות תוך כדי סדרה, כדי להדיח את האלופה צריך מקסימום ריכוז שלא בטוח שיש לה. טורונטו מסוגלת לנצח ואני מאמין שתיתן פייט רציני מאוד, אבל ההימור יהיה שמרני. 3:4 לקליבלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully