וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים מארבע מדליות הזהב של ג'סי אוונס יוצעו למכירה פומבית

אחד מגדולי האתלטים בכל הזמנים נאלץ למכור את המדליות שבהן זכה לעיני אדולף היטלר ב-1936, לאחר שנקלע לקשיים כלכליים. ב-2013 נמכרה אחת מארבע המדליות במיליון וחצי דולר

ג'סי אוונס. AP
אוונס על הפודיום ב-1936/AP

ג'סי אוונס נחשב לא רק לאחד האתלטים הגדולים בכל הזמנים, אלא גם לאחד הספורטאים הגדולים אי פעם, ולכזה ששינה את ההיסטוריה. האמריקאי זכור בעיקר מאולימפיאדת ברלין ב-1936, במהלכה הפך לאתלט הראשון בהיסטוריה שזוכה בארבע מדליות זהב באולימפיאדה אחת, לאחר שניצח במקצים ל-100 מטר, 200 מטר, שליחים (4X100) וקפיצה לרוחק (היה לקופץ הראשון שעובר את רף שמונת המטרים).

אלא שאוונס לא נודע רק בשל הישגיו המדהימים על מסלול הריצה והקפיצה. באותה אולימפיאדה נכח קאנצלר גרמניה באותן שנים, אדולף היטלר, שתכנן לנצל את האולימפיאדה כדי להראות לעולם את עליונות הגזע הארי ואת נכונות תורת הגזע. אלא שבעקבות הישגיו של אוונס החליט היטלר לנטוש את האצטדיון מחשש שייאלץ ללחוץ את ידו של אדם שחור בעת טקס הענקת המדליות.

לאחר אותה אולימפיאדה הפך אוונס לכוכב ענק, אך בחלוף מספר שנים סבל מקשיים כלכליים, שהובילו אותו למכור את כל ארבע המדליות שבהן זכה - שלוש מתוכן לבעלים של בית מלון שבו נהג לשהות ואחת נוספת לקומיקאי ביל רובינסון, שמכר אותה במכירה פומבית ב-2013 תמורת כמיליון וחצי דולר.

ומה לגבי שאר המדליות? היום (שני) מפרסמים בארצות הברית כי בנו של בעלי המלון שבו נהג אוונס לשהות הודיע כי ימכור שתיים מתוך שלוש המדליות במכירה פומבית. "ג'סי לא יכול היה לשלם על שהותו במלון", אמר אלברט דה ויטו, בנו של הבעלים. "לכן הוא שילם במדליות. אחת מהן הוא העניק לאבי אך אנחנו לא יודעים היכן היא. שתיים מהן הגיעו אליי, והן יימכרו במכירה פומבית".

ג'סי אוונס. GettyImages
ארבע המדליות של אוונס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully