וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד בסדרת הפיצוצים ליד האוטובוס של דורטמונד. המניע: כלכלי

משטרת דורטמונד עצרה ברוקר ממוצא רוסי שעל פי החשד, תכנן לפגוע בשחקני הקבוצה כדי לגרום לירידת ערכה בבורסה ולהפיק מכך רווחים. כדי להתל בשוטרים, "שתל" פסוקים מהקוראן בסמוך לזירה

צילום: רויטרס

פריצת דרך בחקירת הפיצוצים בסמוך לאוטובוס של דורטמונד לפני משחק רבע גמר ליגת האלופות בשבוע שעבר: משטרת גרמניה הודיעה הבוקר (שישי) שעצרה אזרח גרמני ממוצא רוסי, בן 28, בחשד שהיה אחראי למעשה. הוא מואשם בניסיון רצח, שימוש בחומרי חבלה וגרימת חבלה בנסיבות מחמירות, לאחר שכמה שוטרים שהיו באיזור נפצעו כתוצאה מהפיצוצים, בנוסף לבלם דורטמונד מארק בארטרה.

שוטרים ליד אצטדיון וסטפאלן בדורטמונד, גרמניה, אחרי הפיצוצים ליד אוטובוס הקבוצה,  11 באפריל 2017. רויטרס
הסיפור מתחיל להתבהר. האוטובוס של דורטמונד אחרי הפגיעה/רויטרס

המניע למעשה עדיין לא ברור, אבל התביעה טוענת שהחשוד עשה זאת משיקולים כלכליים. על פי הטענה, העצור סוחר במניות בבורסה, ולכן קיווה שהפיצוצים יביאו לפציעה משמעותית של אחד השחקנים, מה שיגרום לירידת ערך פתאומית של מניית המועדון. בימים שקדמו לפיצוצים הוא מכר מניות רבות ותכנן לרכוש אחוז ניכר מהמניות של דורטמונד הנסחרות בבורסה, בזמן שערכן נמצא בשפל, ואחר כך למכור אותן ברווח של מאות אחוזים. אם התוכנית שלו היתה מצליחה, הוא יכול היה לשלשל לכיסו כ-3.9 מיליון יורו.

בניסיון לטשטש את העקבות, החשוד "שתל" מכתב בסמוך לזירת האירוע, בו היו כתובים פסוקים מהקוראן, על מנת לייצר אשליה שהאחראים לפיצוצים הם מוסלמים קיצוניים. המשטרה חשדה באמינות המכתבים, ולכן החלה לחקור כיוונים אחרים. בסופו של דבר היא עצרה את החשוד כ-30 קילומטר צפונית מדורטמונד, ולאחר חיפוש קצר בכלי התברר שהוא גם הזמין מקום למלון בו שחקני דורטמונד שוכנו, והכין עוד מספר פצצות מאולתרות כדי להגביר את עוצמת הפגיעה. הפצצות הללו לא התפוצצו לבסוף, למרבה המזל.

  • עוד באותו נושא:
  • דורטמונד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully