וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי מלמיליאן ידליק משואה בטקס יום העצמאות: "בלי בית"ר לא הייתי מגיע לזה"

לתפארת מדינת ישראל: כדורגלן העבר ידליק משואה בטקס הממלכתי בהר הרצל. מלמיליאן: "הכי חשוב זה שתמיד ידעתי מאיפה באתי והייתי עם רגליים על הקרקע". ההתאחדות: "שחקן גדול, מודל לחיקוי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבוד גדול. מלמיליאן עם אלי אוחנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדורגלן העבר אורי מלמיליאן ידליק משואה בטקס הממלכתי הרשמי של יום העצמאות בחודש מאי הקרוב בהר הרצל בירושלים. מלמיליאן, שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-60, נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות בית"ר ירושלים והכדורגל הישראלי, וזכה בכבוד הגדול בזכות הקריירה הארוכה והמרשימה ובזכות השפעתו על המועדון ועל התרומה שלו לענף.

מלמיליאן התראיין היום בגלי צה"ל ונשאל על תחושותיו. "יום חמישי הודיעו לי שאני מועמד, אבל גם שכנראה שזה יקרה", סיפר, "התרגשתי מאוד, החג עבר, וזהו, עכשיו אני מחכה ליום הזה. עכשיו זה שם. אתה לא מרגיש מה יהיה, עד שאתה לא שם ועושה את זה, רק אז אדע מה אני מרגיש.

"מה ארצה להגיד? הדבר הכי חשוב שאני יודע מאיפה באתי, ושתמיד הייתי עם הרגליים על הקרקע, והרבה תודה רבה למשפחה שלי ולהורים שלי, ולבית"ר ירושלים. בלעדי בית"ר ירושלים - אני מכיר את האופי שלי, ויודע מה עשו בשבילי - ואני יודע שבלעדיהם זה לא היה קורה. נתנו לי חיבוק דוב, נתנו לי את הבמה, תמיד הרגשתי שם שזו הקבוצה שלי. הרגע הכי גדול? גמר הגביע ששינה את הקבוצה, שינה את העיר, מאותו רגע הקבוצה פרחה למעלה".

מלמיליאן צמח במחלקת הנוער של המועדון הירושלמי ובו העביר את מרבית הקריירה הבוגרת שלו, מ-1973 עד 1989. ב-423 משחקי ליגה כבש 140 שערים, זכה באליפות אחת (1986/87) ובחמישה גביעים. בתקופה ההיא אף הגיע לנבחרת ישראל, בה רשם 62 הופעות ו-16 שערים. לאחר תקופתו בבית"ר ירושלים המשיך למכבי תל אביב (1989-1992), והפועל כפר סבא (1992/93).

כשקריירת המשחק שלו הסתיימה פצח שחקן העבר האגדי בקריירת אימון ועבד בהפועל ירושלים, מכבי נתניה, הכח עמידר רמת גן, הפועל פתח תקוה והפועל אשקלון, לפני ששב לקבוצת נעוריו ב-2010/11, אך הודיעו על התפטרותו מבית"ר ירושלים בחלוף חצי עונה מאכזבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully