וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוסלב באקו: "יום אחד הטלפון צלצל. על הקו היה נשיא הפועל תל אביב"

שוער העבר ששיחק במדים האדומים באמצע שנות ה-90, העלה זכרונות בריאיון: "אין לי מושג מאיפה הנשיא קיבל את הטלפון שלי. הוא נתן לי יממה לקבל החלטה והחלטתי לקחת את הסיכון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה הרמה שם? איך הליגה? היה לי ברור שללכת לישראל זה הימור". באקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוער העבר ירוסלב באקו התראיין לאחד מאתרי הספורט בפולין והעלה זכרונות מהגנזך. באקו - היום בן 52 ומאמן השוערים של זגלבי לובין מהליגה הראשונה במולדתו - שיחק בהפועל תל אביב במשך שנתיים וחצי באמצע שנות ה-90 והוסיף לרזומה גם עונה בהפועל ירושלים. למרות שבתקופתו האדומים לא היוו כוח אמיתי בליגה, באקו הוא עודנו אחד הזרים הזכורים בתולדות המועדון.

עוד בנושא:

חידון הזרים הפולנים
חידון השוערים הזרים

באקו שחתם בהפועל תל אביב בדצמבר 1993 והגיע ביחד עם הבלם דמיאן לוקאשיק (קז'ימיש מוסקאל הצטרף בהמשך) סיפר: "לא היה לי סוכן, עשיתי הכול בעצמי. אחר צהריים אחד, הטלפון שלי צלצל. עניתי ועל הקו היה נשיא של הפועל תל אביב. אין לי מושג מאיפה הוא השיג את המספר שלי. הוא הסביר לי שהם במצב בעייתי וצריכים שוער בצורה בהולה".

שוער העבר הוסיף: "לא היה לי זמן להתלבט, הפועל תל אביב ביקשה תשובה בתוך יממה. קצת היססתי כי לא הכרתי את הליגה הישראלית. שיחקתי לפני כן בבשיקטאש, אבל זה עולם אחר מישראל. מה הרמה שם? איך הליגה? היה לי ברור שללכת לישראל זה הימור. ידעתי שאם אשחק שם, אני בעצם נפרד מנבחרת פולין. 'ישנתי על זה' ובבוקר החלטתי לחתום לחצי שנה. בסופו של דבר נשארתי בישראל שלוש שנים וחצי".

באקו סיפר על ההגעה: "מעולם לא הייתה לי בעיה להתאקלם במקום חדש, כך שהמעבר היה חלק. פגשתי שם דברים כמו השבת והכשרות, אבל לא הייתה לי בעיה כי הכדורגל הוא אותו ענף בכל מקום. הגעתי, חתמתי, מצאתי דירה והייתי מרוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully