וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת האוול הולכת לבוררות: הפועל ירושלים דורשת את שחרורו

הקבוצה מהבירה הגישה תביעה נגד הפועל תל אביב במוסד לבוררות של האיגוד, בניסיון להשלים את צירופו של הסנטר בעל האזרחות הישראלית. ג'נטילה נחת: "אני ביחסים נהדרים עם פיאניג'אני"

עריכת וידאו: מתן חדד

צפו בתקציר: התבוסה של הפועל ירושלים אמש באשדוד

פרשת ריצ'רד האוול מסתעפת: הפועל ירושלים הגישה היום (ראשון) תביעה למוסד הבוררות של איגוד הכדורסל במטרה לשחרר באופן מיידי את ריצ'רד האוול מהפועל תל אביב, שלטענתם הגיע לסיכום עימם. בין הקבוצות שוררת מחלוקת בנוגע לעסקה, שעד לפני כמה ימים היתה קרובה לסיכום, עד שהפועל תל אביב הודיעה ביום שישי שההסכם מבוטל, והפועל ירושלים טענה שהוא תקף.

כזכור, כפי שפורסם בסוף השבוע האחרון, חתמו הפועל תל אביב והפועל ירושלים על הסכם להעברתו של האוול ב-29 למרץ, עוד לפני שהשחקן מסכם את תנאיו בבירה. לאחר שהאוול קיבל אזרחות, ולאחר שכבר סיכם את תנאיו, השונים מאלה המופיעים בחוזה המקורי, ובעקבות מחלוקת על התקבולים שהפועל תל אביב אמורה לקבל מהעסקה, הודיעו בהפועל תל אביב לירושלים כי "אין עסקה". למרות זאת, חתם השחקן על חוזה לעונה וחצי בירושלים, כשלפי הודעת הפועל תל אביב הוא לא יודע על כך שהם ביטלו את העסקה. בירושלים דרשו מהאדומים לקיים את העסקה, בעוד הפועל תל אביב טוענת שעצם ביטול ההסכם הופכת את החתימה ללא רלוונטית.

בירושלים יקוו לערוך דיון ראשון בבוררות עוד השבוע, אך ספק אם זה יקרה כי נשיאות בית הדין של איגוד הכדורסל תצטרך עוד היום למנות בורר בנושא, ולקוות כי הוא פנוי לערוך את הבוררות במהלך חול המועד. יש לציין כי האוול עדיין נחשב לזר באיגוד הכדורסל, מאחר והפועל תל אביב עוד לא השלימה את רישומו באיגוד וזאת בשל בעיות מול שלטונות הצבא. כשחקן זר, לא יוכל האוול לעבור להפועל ירושלים. מועד ההעברות בליגת העל הוא ב-25 לאפריל.

שחקן הפועל תל אביב ריצ'רד האוול. ברני ארדוב
הפרשה מסתעפת. האוול/ברני ארדוב

יממה לאחר עוד תבוסה מחפירה של הפועל ירושלים מול מכבי אשדוד, שחקן הרכש הנוצץ של הקבוצה, אלסנדר ג'נטילה נחת הבוקר (ראשון) בישראל לקראת הצטרפותו לקבוצה. ג'נטילה ינסה לסייע לקבוצה לצאת מהבוץ ולהתקדם במיקום שלה לקראת הפלייאוף.

"אני מכיר את המאמן, אני מכיר הרבה שחקנים כך שאני יודע שזו קבוצה מוכשרת", כך אמר ג'נטילה עם נחיתתו והוסיף: "הגעתי לנסות לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה. אני שמח כי יש לי יחסים טובים עם פיאניג'אני הוא מאמן טוב מאוד שזכה בהרבה תארים באיטליה".

ג'נטילה (24, 2.01 מ') הוא סמול פורוורד איטלקי בן 24. הוא התחיל את הקריירה בבנטון טרביזו והוגדר ככישרון גדול מגיל צעיר מאוד. לאחר ששיחק בבנטון מ-2009 ועד 2011 עבר למילאנו, בה שיחק מ-2011 ועד העונה הנוכחית. במדי המילאנזים רשם את הפריצה הגדולה וב-2014/15 העמיד ממוצעים של 14.3 נקודות, 2.5 אסיסטים ו-3 ריבאונדים למשחק ב-20 משחקי יורוליג. בעונה שלאחר מכן רשם שישה משחקי יורוליג ובהם העמיד את ממוצעיו הטובים בקריירה - 20 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-4.2 אסיסטים למשחק.

אלא שהעונה נרשם פיצוץ בין ג'נטילה וראשי מילאנו, והכוכב הגדול דרש לעזוב. בלית ברירה הושאל לפנאתינייקוס אך התקשה להתאקלם גם באתונה, בדרך לממוצעים עגומים של 3.2 נקודות ו-2.2 ריבאונדים לערב. לפני כחודש, אחרי תשעה משחקים במדי פאו, שוחרר.

אלסנדרו ג'נטילה הפועל ירושלים. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

בקיץ 2014 נבחר האיטלקי במקום ה-53 של דראפט ה-NBA על ידי מינסוטה, אך הזכויות עליו הועברו עוד בערב הדראפט. ליוסטון. בקיץ החולף עלתה האפשרות שיצטרף לרוקטס, לאחר שדיבר עם המאמן מייק ד'אנטוני, אך הדבר לא קרה, ועשוי לצאת לפועל בקיץ הקרוב. "ד'אנטוני אמר שהוא רוצה לאמן אותי", אמר לפני מספר חודשים, "היה נראה כאילו אלך ליוסטון בקיץ, אבל אז אולי הם שינו את דעתם, אני לא יודע מדוע".

ג'נטילה הוא גם שחקן נבחרת איטליה ולהט בניצחון שלה מול נבחרת ישראל בשמינית גמר יורובאסקט 2015 (52:82 לאיטליה) כשקלע 27 נקודות ב-8 מ-12 מהשדה. בסך הכל, רשם בטורניר ההוא ממוצעים של 16.8 נקודות, 4.8 ריבאונדים ו-3.2 אסיסטים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully