וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואצ'ינג עם רוקאביציה, הפנייה לבוזגלו: לוזון מכין תשתית לעונה הבאה

2.4.2017 / 8:03

ההודעה של המאמן לאוסטרלי ("תשחק עד שתבקיע"), ההבטחה שעוואד ובריק יישארו. במכבי חיפה מסבירים מדוע הפניות המוקדמות כבר בינואר לבוזגלו ודוס סנטוס אינן מקריות ובונים, ללא קרלסן, הגנה זרה והתקפה ישראלית

מוחמד עוואד שחקן מכבי חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
"גיא לא מפסיק לכוון אותנו". מוחמד עוואד/אדריאן הרבשטיין

1. מוחמד בא אל ההר

מוחמד עוואד שמע. הוא היה על הדשא בזמן שאוהדי בית"ר זמזמו את המנגינה שהוא כל כך לא אוהב. במכבי חיפה הדעות היו חלוקות לגבי האופן שבו "הנה, היא עולה - הקבוצה הגזענית של המדינה" גרם לעוואד להתפוצץ על המגרש. זאת, הם מסבירים, לא הסיבה שבגללה גיא לוזון בחר לתת לו את חולצת ההרכב.

במהלך השבוע לוזון שינה את ההרכב שלו שוב ושוב. עטר, עוואד וזנטי תורגלו לסירוגין, אבל המאמן יזם שיחה עם עטר והסביר לו שהוא עדיין לא כשיר למשחק מלא. הפור נפל בסופו של דבר על עוואד, מתוך מחשבה שסגנון המשחק של החלוץ, שכבש בשני המשחקים האחרונים שלו במדי קבוצת הנוער, יתאים יותר למשחק. "באימון ביום שישי עוואד ידע סופית שיפתח. ראית את הטירוף בעיניים שלו. הוא בא חם למשחק", אמרו בחיפה. "הקלות שבה הוא הקפיץ את הכדור מעל קליימן, מראה כמה הוא קר רוח. מאוד נהנינו ממנו". יהיה מעניין לראות כיצד המגמה הזאת תשתלב עם הרצון של מכבי חיפה להתחזק בעונה הבאה בשחקנים בכירים. בחיפה סיפרו אתמול כי עוואד, זנטי ובריק ישארו בסגל והם בונים עליהם למרות המהפכה הצפויה בקיץ.

עוואד עצמו התראיין ל"גרין קאסט", הרדיו האינטרנטי של מכבי חיפה. "אני שמח על הגול הראשון בבוגרים אבל אני יותר שמח מהניצחון. אני רוצה להגיד תודה ענקית לקהל שעודד אותי ואת כל הקבוצה, זה מאוד חשוב. האוהדים דחפו אותנו לאורך כל המשחק", אמר עוואד. "אנחנו שמחים, אבל ממשיכים הלאה לעבר המשחק הבא נגד מכבי תל אביב. מדובר במשחק קשה ונצטרך לבוא ולעשות את העבודה". על הקשר עם לוזון אמר: "יש לנו יחסים טובים, הוא מעודד אותנו כל הזמן, משפר כל שחקן ובכלל את כל הקבוצה ואנו שמחים על כך. גיא לא מפסיק לכוון אותנו, אנו מרגישים את זה וזה עוזר לנו להשתפר".

אחרי השער והבישול, ביציע של מכבי חיפה נשמעו חלק מהאוהדים שרים בקול גדול ש"מוחמד הבקיע". מישהו במכבי חיפה היה כל כך מרוצה מהצעירים, שאחרי המשחק קיבל שחקן נוער נוסף הודעה להתייצב לאימון שייערך הבוקר אחרי שלוזון החליט לעלות אותו לקבוצה הבוגרים. מוחמד אבו פאני שמו.

אם הר הגעש הצהוב לא מקבל את מוחמד, מוחמד יבוא אל ההר. פעמיים.

עוד בנושא:

עוואד ורוקאביציה כבשו, מכבי חיפה ניצחה 2:3 את בית"ר ירושלים
גיא לוזון: "יכולנו לכבוש עוד שלישייה, בשביל כדורגל כזה קונים כרטיס"

מאמן מכבי חיפה גיא לוזון. אדריאן הרבשטיין
מכין תשתית. לוזון/אדריאן הרבשטיין

2. התכנון של לוזון: הגנה זרה, התקפה ישראלית

ממש לפני סגירת חלון ההעברות בינואר, דיווחנו לכם לראשונה על המעקב שמנהלת מכבי חיפה אחר שני שחקני מפתח בכדורגל הישראלי: אליסון דוס סנטוס ומאור בוזגלו. בלם מכבי פתח תקוה היה חזק בפנקס של רנה מולנסטיין, שכזכור כבר שוחח איתו לאחר שקיבל אור ירוק מההנהלה, שהחליטה להחתימו. במועדון לא סגרו עדיין דבר עם שחקני הגנה זרים (המשא ומתן נמשך), אבל הרצון להתחזק במגן ימני (מגעים ראשוניים עם פלוריאן קליין משטוטגרט, שנראה שתלויים בעיקר ברצון השחקן להגיע לישראל) ובלם זרים מספק הצצה קטנה למה שלוזון מתכנן בעונה הבאה: הגנה שמורכבת בעיקר משחקנים זרים, התקפה שמורכבת בעיקר משחקנים ישראלים (שיחה רשמית, כזכור, כבר נערכה עם יעקב בוזגלו).

לוזון עובד כעת בעיקר על הטווח הקצר, ההנהלה שלו על הטווח הארוך אבל שלא תטעו – הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה לעשות בקבוצה. "מציעים לנו הרבה מאוד שמות של שחקנים טובים, אבל הגיע הזמן שמכבי חיפה תחתים שחקנים שמתאימים לה, ולא תתאים את המערך והשיטה לשחקנים שהיא מביאה בקיץ", הסבירו אתמול. אם תשאלו את לוזון, המטרה היא לפתוח את העונה הבאה עם לפחות ארבעה שחקנים זרים שיודעים להגן (מגן אחד או שניים, שני בלמים וקשר אחורי). מבין ואצק, אלושי ועזמי יישאר לכל היותר זר אחד (ואליינטה, שיפתח במשחק הבא בעקבות חמישה צהובים לקינן, יעזוב), כשנראה שואצק מחזיק בסיכויים הטובים ביותר. ואצק ואלושי רשמו משחק טוב, עזמי עוד יקבל הזדמנות, אבל המסר לשחקן היה ברור: אם לא ישתפר משמעותית, הוא לא יישאר במכבי חיפה. לוזון רוצה גם את אלטמן, אצילי או בוזגלו אצלו. הראשון בעיקר בשל העובדה ששחר יוכל להביא אותו מבלי לקרוע את הכיס, האחרים בשל ההבנה שכדי לבנות קבוצה לאליפות, הוא צריך את השחקנים הישראלים הבכירים אצלו.

אחרי שהכין תכנית מקצועית ומסר אותה לבן דב ושחר, לוזון יודע שבשלב הזה הוא לא יוכל להחתים שום שחקן הגנה מבלי להבין מה קורה עם עמדת המגן השמאלי. המאמן כבר החליט להתחזק בעמדה הזאת, ואם הוא יוכל להביא שחקן ישראלי (דוידזאדה, טואטחה, ריקן) הוא יעשה זאת בהקדם. יחד עם חלק מהישראלים הבכירים (בעיקר עטר וורמוט, שממשיך במגמת השיפור), חיפה תנסה לכוון גבוה בעונה הבאה – בניגוד מוחלט למה שקרה העונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניקיטה רוקאביציה שחקן מכבי חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
חזר לחיים. רוקאביציה/אדריאן הרבשטיין

3. הקרן להצלת ניקיטה רוקאביציה

בשבועות האחרונים דווח מספר פעמים על הפרוייקט החדש של גיא לוזון – הצלת ניקיטה רוקאביציה. באחת השיחות שקיים איתו לאחרונה, לוזון הבהיר לאוסטרלי שהוא ייתן לו אשראי רחב מאוד, גם אם לא יצליח, עד תום העונה. רוקאביציה שמע את זה ובשבועות האחרונים, כך דיווחו במועדון עוד לפני המשחק מול בית"ר, החלוץ חזר לחיים ונראה שמח יותר באימונים. "גיא אמר לניקיטה: אני מאמין בך. אתה תשחק אצלי עד שתחזור לעצמך ותבקיע. תהיה יותר אגרסיבי, תהיה חזק בתוך המשחק, זה יגיע', הוא אמר כל הזמן שכל מה שהוא צריך זה גול. אחרי השער הראשון, מישהו צעק על הספסל ש'גם השני יגיע', כי ניקיטה זה שחקן של ביטחון. זה הזמן שלו, יש עליו הרבה אחריות, כולם מצפים שהוא 'יתפוצץ' במשחקים הקרובים".

בשבועות האחרונים שוחח רוקאביציה עם חבריו לקבוצה והסביר ש"כדי להבקיע אני קודם כל צריך שמישהו ייתן לי כדור לגול". קלאודמיר התגייס ראשון כדי לעזור, עוואד קינח והאוסטרלי הפסיק לעת עתה בחיפושים אחר קבוצה לעונה הבאה וכבר לא מחזר אחר החלום הסיני. 400 אלף יורו בעונה, חולצת הרכב גם בשעת משבר - לא בטוח שרוקאביציה יכול לדרוש יותר העונה.

טור כריסטיאן קרלסן מנהל מקצועי מכבי חיפה. סוכנות ג'יני
רק שלא יאחרו את הרכבת. קרלסן/סוכנות ג'יני

4. חיפה לא מחכה לו

טור כריסטיאן קרלסן ששהה לצד משפחתו בנורבגיה בימים האחרונים היה אמור להגיע למשחק אתמול, אבל נתקע בשדה התעופה ופספס את המשחק. כפי שפרסמנו, המנהל הספורטיבי צפוי לסכם על עזיבת מכבי חיפה עוד לפני סיום העונה, ושם כבר מחפשים מנהל מקצועי אחר שיעזור ללוזון בבחירת הזרים שלו. לוזון היה מעדיף כמובן לבחור את הזרים שלו לבד, וישנם קולות במועדון שקוראים שלא לבצע החתמת מחליף זר לקרלסן. "הפועל באר שבע הבינה שלפני שהיא ממנה אנשי מקצוע זרים, צריך להחתים את הישראלים הכי טובים. אין מתכון טוב יותר להצלחה מאשר בסיס ישראלי חזק", הסביר לנו אחד האנשים במועדון שתומך ברעיון לא להביא עוד מנהל זר. לפחות כרגע, בהנהלה לא ממש חושבים כמוהו. הם מוכנים לאחר את הטיסה, אבל לא את הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully