וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רי קראוס, הג'נרל מנג'ר האגדי של שיקגו בולס, הלך לעולמו בגיל 77

מייקל ג'ורדן ("דמות מפתח בשושלת של שנות התשעים") ופיל ג'קסון ("יום עצוב עבור שיקגו וקהילת ה-NBA") ספדו למי שהיה חתום על בניית הקבוצה הדורסנית שזכתה בשש אליפויות

שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן לצד ג'רי קראוס. AP
קראוס וג'ורדן/AP

הג'נרל מנג'ר האגדי של שיקגו בולס ג'רי קראוס הלך הערב (שלישי) לעולמו בגיל 77. קראוס חתום על שש האליפויות של הבולס בשנות התשעים, לאחר שהחליף בתפקיד את רוד ת'ורן ב-1985, אחרי עונת הרוקי של מייקל ג'ורדן.

קראוס, ששימש לפני כן כסקאוט במספר קבוצות NBA, חתום על אחת מבחירות הדראפט הטובות אי פעם, כשקטף את סקוטי פיפן במקום החמישי בדראפט של 1987. באותו דראפט בחר את הוראס גרנט במקום העשירי.

לצד הבחירות העילאיות הללו יש לציין שהג'נרל מנג'ר פספס במספר דראפטים אחרים, ובאופן כללי עשה לא מעט צעדים שהכעיסו את ג'ורדן. אחד מהם היה ב-1988, כששלח את צ'ארלס אוקלי, חברו הטוב ביותר של הוד אווירותו, לניו יורק בתמורה לביל קרטרייט. ב-1989 החליט לקדם קראוס את פיל ג'קסון לעמדת המאמן הראשי של הבולס, כשהזן מאסטר החליף את דאג קולינס. גם עם ג'קסון היו לקראוס מספר עימותים מפורסמים.

ב-2003 פרש קראוס מתפקידו כג'נרל מנג'ר של הבולס ומספר שנים לאחר מכן הצטרף למערך הסקאוטינג של קבוצות הבייסבול של ניו יורק. ב-2010 הצטרף למערך הסקאוטינג של שיקגו ווייט סוקס, וב-2011 הצטרף לצוות המקצועי של אריזונה דיימונדבקס.

שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן לפני ג'רי קראוס. AP
ג'ורדן וקראוס/AP

מייקל ג'ורדן אמר: "ג'רי היה דמות מפתח בשושלת של שנות התשעים והיה כל כך חשוב לבולס, לווייט סוקס ולכל העיר. אני שולח תנחומים לאשתו, תלמה, חבריו ומשפחתו".

"החדשות הללו מהוות יום עצוב עבור שיקגו וכל ה-NBA", אמר פיל ג'קסון. "הוא היה אדם נחוש ליצור קבוצה מנצחת בשיקגו - עיר הולדותו. זה לא סוד שהוא בנה שושלת בשיקגו. אנחנו, שהיינו חלק מהחזון שלו, נזכור אותו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully