וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה לראשונה מאז 1965

האלופה איבדה יתרון של חמישה שערים ונגררה להארכה בעקבות קאמבק דרמטי של הפועל ראשון לציון, אך התעלתה בסיום והניפה גביע רביעי עם 24:27. נשים: בנות הרצליה זכתה בגביע

שחקני מכבי תל אביב בכדוריד עם הגביע/ברני ארדוב

לראשונה מאז 1965, מכבי תל אביב היא מחזיקת גביע המדינה בכדוריד. האלופה המכהנת, שניצחה את כל 20 משחקיה בליגת העל, נגררה להארכה דרמטית בגמר בדרייב אין, אך בסופו של דבר ידעה להתעלות לאחר סיום הזמן החוקי וחגגה עם 24:27 על הפועל ראשון לציון. האדומים נפרדו מהגביע אחרי שנתיים ופספסו הזדמנות להעניק לעידן מימון תואר ראשון כמאמן ראשי.

כ-2,400 צופים הגיעו לדרייב אין וסיפקו אווירה נהדרת. מכבי תל אביב ברחה כבר בפתיחה ליתרון 0:3 בזכות חן פומרנץ שחזר מפציעה, ואילצה את יריבתה לרדוף אחריה כמעט לאורך המשחק כולו. רנאטו ווגרינץ בן ה-41 היה האיש שהחזיק את הפועל ראשון לציון במשחק, אבל בכניסה ל-10 הדקות האחרונות הסיפור נראה היה גמור. הצהובים כבר הוליכו 16:21, אלא שאז אבישי סמולר הוביל את הקאמבק וגם היה חתום על השער שעשה מהפך ל-22:23 אדום. למרות זאת, בושקוביץ' הצליח לכפות הארכה, ושם החבורה של דרגאן ג'וקיץ', בראשותו של המצטיין במשחק, השוער דן טפר, כבר ברחה לניצחון וחגגה גביע רביעי בתולדות המועדון הצהוב (שלוש הזכיות הקודמות בשנת ה-60' כמכבי צפון).

גיל פומרנץ (מימין) עם אחיו חן פומרנץ שחקני מכבי תל אביב בכדוריד. ברני ארדוב
תואר משפחתי. האחים גיל וחן פומרנץ/ברני ארדוב

דן טפר, שוער מכבי תל אביב שקיבל את פרס ה-MVP: "שמח שהצלחתי לעזור לקבוצה והייתי במשחק טוב. בשביל זה הביאו אותי לפה כדי להביא תארים. כיף גדול. כבוד להפועל ראשון לציון שנתנו פייט גדול. אני לא חושב שעשיתי טעות כשיצאתי פעמיים ואבישי סמולר כבש מול שער ריק. זה עניין של אחוזים. ידעתי שיהיה לי קשה יותר מולו באחד על אחד אז פשוט הימרתי. שמח שזה לא פגע בנו בסוף".

עידן מימון, מאמן הפועל ראשון לציון: "כשהכדור בידיים שלך בשניות האחרונות ואתה לא מבקיע שער כדי לנצח, אז זה מה שקורה. בהארכה כבר נגמר לנו הכוח ומכבי ניצחו. חבל מבחינתנו, אבל היה פה משחק ענק ויופי של כדוריד. נבוא וננסה ללמוד מזה להמשך. אין לי טענות לשחקנים שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עידן מימון מאמן הפועל ראשון לציון בכדוריד מאוכזב (משמאל). ברני ארדוב
בצד המאוכזב. עידן מימון/ברני ארדוב

אצל הנשים, בנות הרצליה זכתה בגביע המדינה בפעם הרביעית ברציפות אחרי ניצחון 30:33 על מכבי ארזים רמת גן. הדאבליסטית, אותה מדריך מאמן הנבחרת לשעבר שלמה הופמן, ניצחה בסיומו של משחק צמוד בזכות 12 שערים של נטלי ברטו. המשחק הוקדש לזכרה של העיתונאית לימור שפיגל ז"ל, שקידמה לאורך שנים רבות את ענף הכדוריד, וכן למען העלאת המודעות לסרטן השד.

רנאטו ווגרינץ שחקן הפועל ראשון לציון בכדוריד. אביב חופי
מככב גם בגיל 41. רנאטו ווגרינץ/אביב חופי

מחצית 1

מכבי תל אביב פתחה מצוין ועלתה מהר מאוד ליתרון 0:3, כשחן פומרנץ החוזר מפציעה כבש פעמיים בזריקות משבעה מטרים ושלח את עידן מימון לקחת פסק זמן כבר אחרי ארבע דקות וחצי. רנאטו ווגרינץ בן ה-41 צימק בדקה השביעית עם השער הראשון של האדומים, אבל שלושה שערים במתפרצות של גיל פומרנץ ועוד אחד של ורנר סטרידום העלו ל-4:8. ווגרינץ המשיך לסחוב את ראשון לציון על גבו וניצל שתי הרחקות של האלופה כדי לצמק ל-8:7, אך מנגד נובאק בושקוביץ' התעורר עם צמד ובמחצית הראה לוח התוצאות 10:12 למכבי תל אביב.

דניאל שקלים שחקן הפועל ראשון לציון בין סהר חלפון, עומר דבדה שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דניאל שקלים בין שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מחצית 2

המחצית השנייה נפתחה בהתלהבות גדולה של הפועל ראשון לציון, כשאבישי סמולר ניצל ניסיון חטיפה של השוער כדי לכבוש מול שער ריק ומילוש דרגאש הקטין ל-13:12. הקהל האדום דחף להשגת שוויון אחרי שסמולר צימק בפנדל ל-15:14, אבל דן נתן, ניבו לוי והפיבוט עומר דבדה יצרו בריחה נוספת ל-16:21. למרות זאת, שחקניו של עידן מימון לא ויתרו וגרמו לצהובים לצאת לפסק זמן בהול עם שלושה שערים מהירים שצימקו ל-21:19. זה לא מנע מיובל גררה להקפיץ את היציע האדום עם שער נוסף וזה רק 21:20. ארבע דקות לסיום זה קרה, דרגאש השווה וסמולר היה האיש שהעלה את הפועל ראשון לציון ליתרון ראשון - 22:23. עוז חממי האדום הורחק ובושקוביץ' השווה דקה וחצי לסיום. מכבי תל אביב חטפה כדור וקיבלה הזדמנות להכריע, אבל חן פומרנץ עלה עם הראש בקיר וביצע עבירת תוקף. להפועל ראשון לציון היה כדור אחרון להכריע, אך היא לא ניצלה אותו. הולכים להארכה.

עידן מימון מאמן הפועל ראשון לציון בכדוריד. ברני ארדוב
קאמבק מרשים. עידן מימון/ברני ארדוב

הארכה

סטרידום פתח את ההארכה עם שער מהיר עבור מכבי תל אביב, שבעזרת הגנה טובה חטפה כדור ובושקוביץ' סיים את המתפרצת עם שער שהעלה ל-23:25. דן נתן הוסיף שער נוסף וגם נפגע בגרון במהלכו, מה שאילץ אותו לרדת לקבלת טיפול. ההגנה הצהובה הגבילה את הפועל ראשון לציון לשער אחד בלבד, סמולר החמיץ פנדל והחגיגות החלו עוד לפני הסיום. 24:27 למכבי תל אביב, מחזיקת הגביע החדשה.

כבשו להפועל ראשון לציון: רנאטו ווגרינץ 7 (שני פנדלים), אבישי סמולר 6, מילוש דרגאש 4, יובל גררה 3, עוז חממי 2 (בפנדלים), שי הרשקוביץ, סשה צ'ודונובסקי 1 כל אחד. ניב פישלוביץ' סיים עם 4 עצירות (20%), מושיקו אלימלך עם 6 (35%).

כבשו למכבי תל אביב: נובאק בושקוביץ' וניבו לוי 6 כל אחד, חן פומרנץ 4 (שלושה פנדלים), גיל פומרנץ, ורנר סטרידום ועומר דבדה 3 כל אחד, דן נתן 2. דן טפר היה ה-MVP של המשחק עם 19 עצירות וב-54%, זנגה הוסיף 6.

ניבו לוי שחקן מכבי תל אביב בכדוריד. ברני ארדוב
מחצית שנייה טובה. ניבו לוי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully