וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאן מנחם מרגיע: "תודה על התמיכה, ברוך השם אני מרגיש טוב"

20.3.2017 / 12:20

שחקן מכבי חיפה נפצע בראשו בתבוסה בטרנר, אך התאושש: "מודה גם לאוהדי הפועל באר שבע על התמיכה והדאגה". מהקבוצה נמסר: "המהפכה לא הסתיימה. שחר השקיע, אבל אין התקדמות"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. עוד מהפכה. עוד אחת

ככל שהליגה מתקרבת לסיומה במכבי חיפה מתחילים להבין את גודל הבעיה שהקבוצה נקלעה אליה: לא רק פער אדיר מהטוענות לכתר, אלא שגם תכנית הרכש, שנועדה למנוע מהפכה בקיץ, לא הצליחה. "אתה מסתכל על הקבוצה ושואל אם היא טובה יותר מאשר בעונה שעברה", תהו במועדון. "יענקל'ה השקיע לא מעט כסף, הביא שחקנים, ואין שום התקדמות מקצועית. צריך לבנות כאן הכל מחדש בקיץ - בעיקר בהגנה. חשבנו שהמהפכה הסתיימה, אבל אם צריך כנראה שתהיה כאן עוד אחת בקיץ".

השאלה היא האם זאת תהיה המהפכה האחרונה.

עוד בנושא

עוד השפלה: מכבי חיפה הובסה 4:0 מול הפועל באר שבע
סאן מנחם שב להכרה וחזר לטרנר: "אני בסדר, תודה על הדאגה"

גילי ורמוט שחקן מכבי חיפה מאוכזב (משמאל). ברני ארדוב
אין מנוס ממהפכה בעונה הבאה. שחקני מכבי חיפה מאוכזבים/ברני ארדוב

2. לוזון ניסה לעודד. דוס סנטוס יגיע?

גיא לוזון נכנס אתמול לחדר ההלבשה ולא אמר הרבה לשחקנים שלו. "קדימה, תרימו את הראש", ניסה המאמן, למרות שהוא בעצמו יודע שאין הרבה סיבות לאופטימיות. "עד השער הראשון באר שבע לחצה אבל הקבוצה נלחמה, עוד היו כמה סיבות לאופטימיות. במחצית השניה פשוט התפרקנו", הודו אתמול בקבוצה. "גיא ניסה לעבוד עם השחקנים במהלך השבוע על משחק לחץ, אבל באר שבע רגועה עם הכדור ויודעת להשתחרר ממנו. אתמול ראינו כמה הבדלי הרמות יכולים לבוא לידי ביטוי גם כשמדובר בשתי קבוצות בפלייאוף העליון".

כל עוד זה תלוי בו, לוזון יבצע את המהפכה בקיץ בצורה הרחבה ביותר שהתקציב יאפשר לו. חלק מהצעירים לא יישארו והמטרה היא להביא בלם, מגן וקשר אחורי בעדיפות ראשונה (דוס סנטוס, אבי ריקן ואיינבינדר בין המועמדים), קשר קדמי (אלטמן) וחלוץ בעדיפות שניה. התקציב של מכבי חיפה לא יקטן, אבל כדי להביא שחקנים יקרים, הנוסחה היא פשוטה: לוזון יצטרך לשחרר שחקנים שעולים הרבה כסף, ולא חיילים. כבר הדגשנו כאן לא פעם את הרצון של המאמן להיות בשליטה מלאה על מה שקורה בקבוצה שלו. לא תשמעו אותו מודה על כך בתקשורת, אבל ברור שלוזון מעדיף לקבל החלטות לבד. אם חיפה לא תמנה מנהל ספורטיבי, סביר להניח שלא תשמעו אותו מתלונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

3. צבע הכסף

במועדון ניסו לשמור בכפפות של משי על הרכש היקר שלהם, הולמאר אייולפסון, אבל עכשיו גם במועדון מתחילים להבין שזאת לא בעיה של התאקלמות. הבלם לא מרשים עד עכשיו ולוזון נוטה להשאירו רק מתוך אמונה שהוא ישתפר בהמשך, כשהקבוצה תחתים עוד שחקני הגנה טובים והוא יחזיר מעט מהביטחון שאבד לו. "אתה רואה את קונט בבית"ר, את אוגו, את הובאן, את וואקמה. כך שלא הכל זה מדד של כסף. אפשר להביא לכאן זרים טובים אם עושים סקאוטינג מקדים, שנה מראש. השנה החתימו שחקנים בכושר בינוני. במועדון לחוץ כמו מכבי חיפה, קשה להצליח בטווח הקצר, וזה בדיוק מה שקרה לנו", הסביר גורם במועדון אמש.

לא רק אייולפסון הוא רכש יקר. בניגוד לגילי ורמוט ("הוא כאילו משחק לבד, אין מי שיעזור לו"), במועדון לא מבינים מה עובר על ניקיטה רוקאביציה. מאז שלוזון הגיע הוא לוקח אותו לשיחות, נותן לו את חולצת ההרכב אבל האוסטרלי (שני שערים בליגה העונה) לוקח את הזמן בכל מה שקשור לשער השדה הראשון שלו. ומה עם קהת? אחרי המשחק הסביר מול רעננה, לוזון העדיף להשאיר אותו על הספסל ולעלות עם סאן מנחם במקומו. ההחלטה הזאת הפתיעה לא מעט שחקנים. לא בגלל שמנחם, (התאושש מהאירוע הקשה אתמול ונשאר להשגחה) פתח בהרכב, אלא בגלל שחשבו שקהת יוצא לדרך חדשה. קהת וגם נטע לביא לא רק נמצאים בכושר פחות טוב אלא גם לא ישחקו מול בית"ר ירושלים. כמה חבל מבחינתם. וכמה חבל מבחינת מכבי חיפה שהיא לא מצליחה להוציא את המקסימום ממי שעד לא מזמן הוכתרו ככישרונות שיסחבו את הקבוצה הזאת לאורך שנים.

אגב מנחם, הוא דאג להרגיע את אוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות: "תודה רבה לכולם. אני מקבל אלפי הודעות מרגשות בדאגה לשלומי. ברוך השם אני מרגיש טוב. תודה מיוחדת לאוהדי מכבי חיפה על התמיכה, האהבה והדאגה. אוהב את כולכם ומעריך! מודה גם לאוהדי הפועל באר שבע על כל התמיכה והדאגה, זה לא מובן מאליו.

גיא לוזון מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
לא אמר הרבה בחדר ההלבשה. גיא לוזון/ברני ארדוב

4. "צריכים עוד חמישה שחקני הרכב"

הדרך מחיפה הייתה ארוכה, ובאוטובוס השחקנים נרשם שקט יחסי. חלק העדיפו להיות שקועים באזניות שלהם, אחרים דיברו על המשחק. בחיפה מבינים שהמשחק הבא מול בית"ר, ללא לביא וקהת אבל עם ואצק, ריאן ואולי גם עטר ודמארי, יכול לגמור את העונה. "הפער הוא שלוש, עוד לפני פסיקת בית הדין העליון. אם יחזירו להם נקודות ולא ננצח, החלום להגיע לאירופה גמור", אמרו חלק מהשחקנים במהלך הנסיעה הארוכה צפונה.

לא כולם במועדון, אגב, משוכנעים שהקבוצה הזאת זקוקה, ובעיקר מגיע לה, להיות באירופה בעונה הבאה. אלו חושבים ש"הגיע הזמן לשיקום אמיתי, תהליך הבראה, שינקו מפה את כל מה שלא טוב. כל פעם עושים את המהפכה הזאת בחלקים וזה לא עובד. יש כאן בסיס טוב, אבל צריכים להביא לכאן עוד חמישה שחקני הרכב, שיגרמו לסגל להיראות עוצמתי יותר. הבעיה הגדולה היא שאף אחד היום לא חושש ממכבי חיפה וזה צריך להיפסק. אירופה או לא, העונה הזאת היא בכל מקרה כישלון".

בחיפה היה מי שאמר אתמול בציניות שטוב שמנחם איבד את ההכרה. שני אירועים טראומתיים באותו ערב זה כבר יותר מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully