וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זרים לליגה: תגובה לטור של חמי אוזן על פטריק ואן לוון

קובי בן רפאל

19.3.2017 / 14:00

איך אפשר לצפות מהמנהל המקצועי של קבוצת הנוער של מכבי תל אביב להביא לשינוי מהותי בתוך פחות משנה? תגובה לטור של חמי אוזן על פטריק ואן לוון

יסלח לי מר חמי אוזן, אבל אני רחוק מלהסכים עם טורו מיום שלישי האחרון. אם יש קבוצה בכדורגל הישראלי, שעובדת ביסודיות, ומנהלת תהליכים מהותיים לטווחים ארוכים, זו מכבי תל אביב. לקחת את הכותרת של הריאיון שלו בערוץ הספורט ולהשליך עליו כל כך הרבה תובנות ומסקנות, זה קצת לא רציני. לצפות מפטריק ואן לוון, שנמצא פחות משנה במערכת, להביא לשינוי מהותי במחלקות הנוער של מכבי, שינוי שיוכל לגרום לו להצהיר כבר עכשיו, שיש שחקני נוער שיכולים להשתלב בסגל של הקבוצה הכי חזקה בישראל, זה ממש לא רציני.

אם יש מגמה או החלטה שפוגעת בדור הצעיר והמוכשר שמתפספס כאן, כדאי ונכון היה לבקר את הגברת אלונה ברקת, שעמדה בראש מתנגדי הקמת ליגת המילואים. אין שום הגיון בוויתור על תחנת מעבר בין קבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת, תחנה שפשוט אינה קיימת היום, כזו שיכולה לאפשר לעשרות שחקנים בני 19, שנפלטים מקבוצות הנוער שלהם, ומתקשים למצוא את פלטפורמה נכונה או המסגרת החדשה להציג בה את הכישרון והיכולת שלהם.

פטריק ואן לוובן המנהל המקצועי של קבוצות הנוער של מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
פטריק ואן לוובן המנהל המקצועי של קבוצות הנוער של מכבי תל אביב/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בסיטואציה הנוכחית, אנחנו מאבדים עשרות, אם לא מאות כדורגלנים פוטנציאליים לליגות הבכירות שלנו. אבל שוב, בהחלטה שייתכן ונגועה בלא מעט אינטרסים, דאגו קברניטי הכדורגל הישראלי לחסל רעיון, רק כי המשאבים שנדרשים להשקיע בו, הם גבוהים. זו הרי בדיוק הסיבה לשוק הדל, ולכך ששחקן ישראלי מבקש מיליון יורו שכר שנתי. אבל היי, בטח עדיף לשלם 3 מיליון שקלים על שחקן שרק לפני כמה חודשים נקנה ב-130 אלף שקלים.

מוכשר ככל שיהיה, לא בטוח שמתחת לאף של אלונה, לא גדל שחקן בית עם פוטנציאל דומה לזה של ביטון, פוטנציאל שילך לאיבוד, בדיוק בתפר הזה, שבמעבר מקבוצת נוער לקבוצה הבוגרת.

ואגב שחקני בית, מישהו בדק כמה שחקני בית יש העונה בהפועל ב"ש ? אפס ! אבל אלונה משקיעה בדור העתיד, ורכשה בכ-17 מיליון שקלים 4 שחקנים מסגל הנבחרת הצעירה ("חצי" אוחנה, 70% ביטון, 75% אלו וזריהן אחד שלם). למכבי ת"א יש, בלי לרכוש אף אחד, הכי הרבה שחקנים בסגל הנבחרת הצעירה.

אז נכון, דור פרץ הושאל ממכבי, אבל דור פרץ לא הצליח לפלס את מקומו להרכב הקבוצה ולייצר לעצמו מספיק רצפים של משחקים, אז מכבי שלחה אותו להתחשל בקבוצה אחרת, ואם יהיה מספיק טוב, הוא ימצא את דרכו חזרה, ואם לא, אז הוא ילך בדרכם של מוכשרים אחרים, שלא היו מספיק טובים למכבי, כמו מושיקו לוגסי, גאל מרגוליס ואחרים.

seperator

אולי חמי אוזן שכח, אבל אליאל פרץ, למשל, קיבל הרבה יותר דקות מניב זריהן בבאר שבע. את ההרכב של מכבי מעטרים שחקני בית כמו שרן ייני, דור מיכה וגם אלי דסה, שגדל בקריית שלום.

ואם כבר נגענו בישראלים, מה עם טל בן חיים החלוץ וערן זהבי? שני השחקנים הפוריים ביותר של נבחרת ישראל בשני הקמפיינים האחרונים. זו בוודאי השקעה והצלחה הרבה יותר גדולה, בטח מזו בחיפה, שם הצליחו "לקלקל" בשנים האחרונות, שמות כמו גילי ורמוט, איתי שכטר, אלירן עטר, עידן ורד וחן עזרא.

תתפלאו לשמוע, אבל גם הנגב לא ממש פורח. למפגש האחרון של הנבחרת זומנו לסגל רק שני שחקנים מב"ש.

גם לא הבנתי מדוע זה כל כך עצוב שלמכבי הגיעו שחקנים כמו ראייקו, וידאר ומרסלו. לגבי השניים הראשונים, בטוח שתסכימו איתי, שהם זרים מעל הליגה, כאלה שרק יכולים לפתח אותה ובטח להעלות את הרמה מסביב, גם של הישראלים בתוך מכבי ומחוצה לה. גם כאן מכבי פורצת דרך ובהשקעות ענק מביאה שחקנים צעירים, שיכולים רק להשתפר ולהשתבח, ולא כאלה אחרי השיא, שבאו לעשות סיבוב על הארנק של גולדהאר, להיפך. אתם שומעים לבד את הסכומים סביב מעברים של השחקנים הללו לאירופה.

מורשת קרויף הביאה לישראל הרבה דברים טובים. תשאלו לא מעט אנשים בחיפה, שבעבר זלזלו בג'ורדי, אבל היום כבר יודעים להעריך אותו, למרות היריבות. ג'ורדי עשה טעויות לאורך הדרך, אבל בסה"כ מכבי מתחזקת, מתקדמת ומתעצמת תוך כדי תהליכים אמתיים. אחד התהליכים החשובים שהיא החלה, היה בקיץ שעבר, עם פטריק ואן לוון, אדם שהצליח כבר לבנות מחלקות נוער לתפארת בעברו. את התוצאות לתהליך החשוב הזה אנו נראה רק בעוד מספר שנים, ורק אז אפשר יהיה לכתוב על זה טור, ואין לי ספק, שנקרא בו מילים הפוכות מעצב, דקלום וחוסר הגיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully