וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי מואשם: רמי הדר עדיין לא עומד בציפיות בהפועל תל אביב

19.3.2017 / 13:00

שחקני מכבי תל אביב מופתעים לגלות שהוא משתמש באותם תרגילים, מאמנים בליגה בטוחים שהבולדוגים של מכבי חיפה היו אלה שמיתגו אותו כמאמן הגנה, ואפילו בהפועל תל אביב מודים ש"אין הבדל גדול בינו לבין אחרים". אז למה האדומים ממשיכים להתעקש על רמי הדר?

one

חלק מאנשי הפועל תל אביב לא ידעו איפה לקבור את עצמם אחרי ההפסד הביתי למכבי אשדוד לפני קצת פחות משבועיים. זה היה הפסד הבית הגדול ביותר של האדומים בדרייב אין, ועוד כזה שנרשם מול קבוצת תחתית, תוך הצגת יכולת מביכה במחצית השנייה. אותם אנשים שהסתובבו עם ביטחון עצמי רק חודש קודם לכן, כשהקבוצה הביסה את עירוני נהריה, פתאום קלטו שמשהו חורק. "זה היה המשחק הכי גרוע שלנו העונה בקלות", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "לא משנה כמה שחקנים נפצעו, הקלות שבה נשברנו פשוט לא מתאימה".

לפני חודשיים וחצי בהפועל תל אביב דיברו אחרת. "ישבנו, דיברנו כדורסל ומאוד התחברנו, ידענו שיגיע היום ונמצא את עצמנו ביחד, ועכשיו אנחנו מקווים להמשך עונה טוב", אמר יו"ר האדומים רמי כהן כשהציג את רמי הדר. בסוף השבוע האחרון הוא נשמע קצת אחרת. "לרמי יש פילוסופיית כדורסל שונה אז הוא צריך לבנות לעצמו את הקבוצה, לפחות חלק ניכר ממנה. אולי היה טוב יותר אם הוא היה בונה את הקבוצה בקיץ ובוחר שחקנים שמתאימים לסגנון שלו", הסביר. העובדות הן שבחודשיים הללו הפועל תל אביב לא הצליחה להפוך את העונה, וגם השיטה ההגנתית שבה דוגל המאמן החדש לא בדיוק מוכיחה את עצמה.

19:00, ספורט 5: הדר והפועל תל אביב בדרבי מול מכבי

רמי הדר מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
פתאום הכל נראה אחרת. רמי הדר/יוסי ציפקיס
"הרבה יותר קל להפוך את עצמך למאמן הגנה גדול כשמשחקים אצלך בולדוגים ברמה של ורגאס, דיברתולומיאו וגרייבס. כשהשחקנים שאיתך הם לא בעלי אוריינטציה הגנתית כמו עכשיו בהפועל, רואים הבדל משמעותי", אומר אחד ממאמני ליגת העל

העובדות היבשות מראות שהפועל תל אביב של רמי הדר לא התקדמה ברוב האספקטים לעומת ימי כהונתו של שרון אברהמי. תחת אברהמי עמדו האדומים על מאזן של שישה ניצחונות מול שישה הפסדים, קלעו 81.4 נקודות למשחק, וספגו 82.5. תחת הדר? חמישה ניצחונות, חמישה הפסדים, 84.5 נקודות (3 נקודות יותר) וסופגים 81.4, רחוק מאוד מה-75 נקודות למשחק שספג עונה לפני כן במכבי חיפה. "הרבה יותר קל להפוך את עצמך למאמן הגנה גדול כשמשחקים אצלך בולדוגים ברמה של ורגאס, דיברתולומיאו וגרייבס. כשהשחקנים שאיתך הם לא בעלי אוריינטציה הגנתית כמו עכשיו בהפועל, רואים הבדל משמעותי", אומר אחד ממאמני ליגת העל.

הדר, ולא רק בהפועל תל אביב, נוהג לדבר על השיטה ההגנתית שלו. כך היה כשאימן את מכבי חיפה והביא תוצאות וכך כשמונה למאמן מכבי תל אביב, שם זה פחות הצליח. "הגנה זה יותר מורכב מכמה נקודות מקבלים כי צריך לספור נקודות להתקפה, ואם יש קצב יותר גבוה אז יהיו יותר נקודות. אני רוצה למסד שיטה שלאו דווקא תהיה זהה לשיטה בחיפה, כי צריך להתבסס על החומר הקיים. אני משקיע מאמץ בתחום הזה ומקווה שנראה את הפועל תל אביב שומרת", אמר עם הגעתו לדרייב אין. בפועל, אחרי הפסדים הוא כבר נשמע אחרת. "לא היינו מספיק אגרסיביים. זה המצב, אין תשובה", אמר אחרי ההפסד בדרבי ביד אליהו.

"יש שיטה ולשחקנים אין תלונות. זה שיש שיטה לא אומר שמצליחים איתה במאה אחוז", ניסה לגונן השבוע רמי כהן על מאמנו. ביקורת שכבר הושמעה כלפי הדר בימיו ממכבי תל אביב סיפרה על כך שהעביר את תרגיל ההתקפה הבסיסי שלו ממכבי חיפה לצהובים. אחד משחקני מכבי תל אביב אמר בשבוע שעבר כי "אנחנו רואים את התרגיל הזה היום בהפועל, בלי קשר למי משחק בקבוצה".

אלא שלא כולם שמחים מאותה שיטה, בטח בצד ההתקפי. חלק מהאנשים שסובבים את הקבוצה הביעו מורת רוח מהשינוי לרעה שעברה הקבוצה מאז הגיע מארק ליונס למועדון. "יש לו אור ירוק לעשות מה שהוא רוצה, אבל זה פרוע. לפעמים זה עובד, לפעמים ממש לא", אמר אחד מאנשי הפועל השבוע. ליונס משחק כמעט 34 דקות למשחק וזורק 16 זריקות בערב, יותר מבכל עונה בה שיחק בישראל. "בקבוצה עם כל כך הרבה אפשרויות התקפיות, זה ששחקן לוקח על עצמו הרבה יכול להיות טוב, או יכול להעיד על כך שמדובר בקבוצה לא מאורגנת", אומר אחד ממאמני הליגה, "16 זריקות למשחק? זה מתאים לכוכב של קבוצת תחתית".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גרגורי ורגאס שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
איתו זה היה הרבה יותר קל. ורגאס/ברני ארדוב
"הגישה של רמי לא מתאימה לכל שחקן", מסכים אחד מאנשי הפועל, "אבל זה הסגל הנוכחי, ואפשר היה לצפות ממנו אולי לשנות גישה עם דרל וויליאמס שהוא שחקן מאוד מוכשר שכבר הוכיח את עצמו העונה"

לא מעט שחקנים עברו תהפוכות מאז שהדר הגיע להפועל תל אביב. צוף בן משה החל כשחקן משמעותי מאוד במשחקים הראשונים, והיה אפשר לצפות ממנו להמשיך לקבל דקות עד לחזרתו של רביב לימונד מהפציעה, אך אחרי שלושה משחקים הוא נעלם. יונתן רבינוביץ' הועלה לחמישייה למשחק נגד עירוני נהריה והרשים, אך אחרי כמה דקות שקיבל במשחק לאחר מכן נגד הפועל חולון נעלם לגמרי. מעל כולם הפגיעה בדרל וויליאמס הייתה המשמעותית ביותר. הפורוורד שיחק כמעט 26 דקות למשחק ב-12 משחקים תחת שרון אברהמי, והפך את משחק הפנים בינו לבין ריצ'רד האוול לנשק אולי המסוכן והדומיננטי של הפועל תל אביב עם 16.1 נקודות למשחק. תחת רמי הדר? שבעה משחקים, 13 דקות למשחק וקצת יותר מ-9 נקודות.

לפני מספר שבועות וויליאמס חש כאבים במפשעה, ובבדיקה שנערכה לו התגלה קרע קטן שבעקבותיו הוא לא יתלבש בשני המשחקים האחרונים ונמצא בספק גדול לדרבי הערב (ראשון). אלא שבהפועל, כפי שחושף יושב הראש, מספרים סיפור קצת אחר. "יש בעיה עם הנושא של דרל מאז שרמי הגיע, אבל זה מוכיח שיש שיטה. אם רמי היה בונה את הקבוצה בקיץ הוא לא היה הולך על שני שחקנים מאסיביים, הוא אוהב פאוור פורוורדים אתלטיים שיודע לצאת לקלעים על השלוש, מה שלדרל ולריץ' קשה. לפילוסופיית המשחק של רמי הוא לא מתאים. דרל נתן לזה להיכנס לו לראש. עכשיו יש לו פציעה, אנחנו לא לוחצים ומכריחים שחקנים לשחק. מבחינת הרופאים הוא כשיר, זה לא שאין לו אופציה".

בסביבתו של וויליאמס ידעו לספר בשבוע האחרון כי ללא שום קשר לפציעה שמפריעה לו מאוד, הוא לא קיבל מעולם הזדמנות אמיתית מהדר, זאת למרות העובדה שבמשחק הראשון שלו נגד אילת עם המאמן החדש, הוא קלע 21 נקודות. פתיחת העונה הנהדרת שעברה על השחקן גרמה למספר קבוצות בליגת העל לבחון אפשרות לצרפו לקראת העונה הבאה, אבל הסיטואציה הנוכחית מעלה תהיות לגבי מידת ההתאמה בינו לבין המאמן. "הגישה של רמי לא מתאימה לכל שחקן", מסכים אחד מאנשי הפועל, "אבל זה הסגל הנוכחי, ואפשר היה לצפות ממנו אולי לשנות גישה עם דרל שהוא שחקן מאוד מוכשר שכבר הוכיח את עצמו העונה".

כאמור, גם השחקנים הצעירים, מלבד תומר גינת, רחוקים להיות עקביים תחת הדר. חלקם מקבלים הזדמנות ולאחר מכן נמחקים, "מאמנים זה עם של שולפים", אומר רמי כהן על הניסיונות של מאמנו עם שחקנים צעירים ודווקא מצביע על נקודה אחרת. "לוקח לנו יותר מדי זמן לעשות שינויים. אני אוהב את צוף ויונתן, צוף היה טוב באימונים ושיחק, ושבוע אחרי זה הוא היה פחות טוב בשבוע של אימונים ויונתן יותר התאים, אז הוא שיחק. זה לא עניין של קבלת החלטות, זה לפי מה שטוב באימונים, בטח לגבי שחקנים. ההחלטה של שבוע שעבר, להוציא את הכדור מהידיים של ליונס ולתת לרביב לרכז הייתה אחרי המון זמן, לוקח יותר מדי זמן ליישם חלק מהדברים".

דרל וויליאמס שחקן הפועל תל אביב. לירון מולדובן
איבד עניין. דרל וויליאמס/לירון מולדובן
התקציב של האדומים נושק העונה ל-10 מיליון שקל, הגבוה ביותר מאז הקבוצה עלתה לליגת העל. "אם גם עם התקציב הזה לא נעשה פיינל פור, מתי כן?", תוהים במועדון

בהפועל תל אביב קיים חשש אמיתי שבעוד פחות מחודשיים הקבוצה תמצא עצמה לראשונה מאז עלתה לליגת העל מחוץ לרבע גמר הפלייאוף. אבל בקבוצה לא מעלים לרגע את האפשרות שהדר לא יפתח את העונה הבאה כמאמן. "יש כמה נסיבות מקלות למה שקורה עד עכשיו, והן בעיקר קשורות לפציעות", אומרים בהפועל. כזכור, כשהדר הגיע רביב לימונד היה מושבת לחודש וחצי. כעת גם אלאנדו טאקר פצוע ודרל וויליאמס לא בכשירות מלאה. אבל בהפועל ציינו השבוע כי החוזה של הדר לעונה הבאה לא מותנה בשום הישג מהעונה הנוכחית.

ובכל זאת, בין השורות מודים בקבוצה כי חוסר הצלחה העונה שיתבטא באי הגעה לפלייאוף או הדחה בצורה לא מתקבלת הדעת, עשויה לגרור בעונה הבאה יחס אחר כלפי הדר. הדר קיבל העונה הרבה כבוד מההנהלה שאף הלכה לקראתו ואישרה מול האוהדים מהלך של רישום חמישה זרים לליגה. יחד עם הרישום הזה, התקציב של האדומים נושק העונה ל-10 מיליון שקל, הגבוה ביותר מאז הקבוצה עלתה לליגת העל. "אם גם עם התקציב הזה לא נעשה פיינל פור, מתי כן?", תוהים במועדון.

"בסופו של דבר ההבדלים בין המאמנים השונים הם לא גדולים. בגלל זה אנחנו מעדיפים מאמן שירוץ איתנו להרבה שנים. שיגעונות של מאמנים הם אותם שיגעונות, אז לפחות שיהיה מישהו שירוץ איתנו", אומר רמי כהן, "רמי צריך לבנות את הסגל. אני מאמין בו ואין אף פעם תכנון לחתוך מאמן. כשהחלפנו מאמנים זה היה יותר עניין של התנהלות. כל המאמנים שלנו היו סביב 50 אחוזי הצלחה".

מאמן הפועל תל אביב רמי הדר, יושב הראש רמי כהן. יוסי ציפקיס
איך זה ייראה כשהוא יבנה את הסגל? רמי כהן עם רמי הדר/יוסי ציפקיס
  • עוד באותו נושא:
  • רמי הדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully