וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם הלפרין "שחקן מהטופ האירופי", מחאת האוהדים יצרה מתיחות

18.3.2017 / 7:28

סימונה פיאניג'אני פצח במונולוג ארוך והחמיא לגארד שלו, שיודע: "לא יהיה קל לנצח את ולנסיה פעמיים ברציפות". ארגון האוהדים הגיב לשביתת העידוד ברבע הראשון. סיכום הניצחון הגדול

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 20

הבית בידינו

1. לאחר ההפסד במשחק 1 בחוץ, הפועל ירושלים איזנה אתמול (שישי) את סדרת חצי גמר היורוקאפ מול ולנסיה ל-1:1 בזכות 66:79 מרשים בארנה. "כל השחקנים האמינו שאפשר לעשות את זה ועכשיו כולם רוצים לעשות היסטוריה", אמרו בקבוצה לאחר המשחק. חדר ההלבשה של ירושלים נראה שמח, אולם במקביל גם דרוך לקראת המשחק השלישי והמכריע, ביום רביעי בוולנסיה. אחרי משחק ליגה ביום ראשון מול נהריה, ירושלים תצא לספרד ביום שני.

קרטיס ג'רלס, שהוביל את ירושלים במאני טיים, סיכם: "השחקנים עזרו לי, העניקו לי ביטחון. היה צמוד. ולנסיה קבוצת התקפה טובה והייתה יכולה להפוך את המשחק, אבל הצלחנו להישאר ביתרון קטן. מה יהיה בהמשך? נכין את עצמנו כמו שצריך בימים הבאים למשחק 3. הקהל היה מדהים ותמך בנו כשוולנסיה התקרבה".

יותם הלפרין, שסיפק כמה אסיסטים ושלשות מפתח, הוסיף: "הולך להיות קשה, כי הם קבוצה מאוד ביתית. לא יהיה פשוט לנצח אותם פעמיים ברציפות, אבל עכשיו הלחץ עבר אליהם. עבדנו קשה כדי לנסות להשיג את יתרון הביתיות, בדיוק בשביל משחקים כמו משחק 3, אבל אין לנו את זה הפעם. נעשה כל מה שאפשר כדי שזה לא יהיה המשחק האחרון באירופה".

עוד בנושא:

הפועל ירושלים ניצחה 66:79 את ולנסיה והשוותה את חצי הגמר ל-1:1
טהורה לעד: הכישרון של הזרים הוא סוד ההצלחה של הפועל ירושלים
אלון: "אפשר להגיד שפירקנו את ולנסיה". פיאניג'אני: "רק רוצים ליהנות"

שחקן הפועל ירושלםי יותם הלפרין מול שחקן ולנסיה רומיין סאטו. ברני ארדוב
התעלה במאני טיים. הלפרין/ברני ארדוב

המונולוג הארוך

2. בסיום, העיתונאים לא שאלו יותר מדי שאלות. לא כי לא היו להם, אלא כי המאמן סימונה פיאניג'אני פצח במונולוג: "התנהלנו באופן מושלם בהגנה. ולנסיה נהדרת ואין הרבה קבוצות שהיו מצליחות להישאר במשחק ולהיאבק ביכולת שהצגנו. אני גאה בשחקנים. עשינו המון התאמות במהלך המשחק. אני לא יודע אם נחזור לכאן לעוד משחק באירופה, אבל נגיע לוולנסיה כדי לעשות בדיוק את זה. משמעות הספורט היא להגשים את החלומות שלך וזה מה שאני רוצה. היה משחק מדהים של שתי הקבוצות וכבר אחרי המשחק הראשון אמרתי שעדיין אפשר לעשות את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

"הלפרין שחקן בטופ האירופי"

3. ב-2008 קלע יותם הלפרין שלשה מכריעה במדריד, אז עוד במדי מכבי תל אביב. אתמול, נקודות חשובות שלו וניהול המשחק תרמו רבות לשינוי המומנטום ולניצחון: "הייתה שלשה אחת חשובה שלי ואני שמח שעזרתי. היום זה אני ופעם אחרת זה מישהו אחר", אמר הלפרין לוואלה! ספורט, "בדרך כלל אני חושב על המסירה, כי כך שיחקתי במשך 14 שנים. כך אני מאמין וכך גדלתי. כדורסל משחקים ביחד". פיאניג'אני החמיא לרכז שלו: "יותם חלק חשוב מהמשחק, גם אם הוא קולע וגם אם לא. יש לו הבנה גבוהה של כדורסל. אני שמח עבורו, כי הוא שחקן בטופ האירופי".

מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. ברני ארדוב
גאה בקבוצה שלו. פיאניג'אני/ברני ארדוב

טיוס, לנדסברג ודאוסון על הכוונת

4. המשחק הטוב של הלפרין ברגע האמת הגיע בצל הביקורות על הנסיגה במעמדם של הישראלים בירושלים. בניגוד להלפרין, ליאור אליהו נראה כבוי וחוסר הביטחון ניכר על משחקו היטב, לאחר שמיעט לשחק כל העונה. מדובר בשנה די עגומה עבור הישראלים של הקבוצה והבעלים אורי אלון התייחס לנושא בסיום: "המאמן בוחר את השחקנים הכי טובים. בקיץ תראו את המהלכים שנעשה עם הישראלים. לא אכתוב סמס למאמן בזמן המשחק את מי להכניס ומי לא".

בירושלים עוקבים אחר מצבו של סילבן לנדסברג, שלא מרוצה ממעמדו במכבי תל אביב. גם אלכס טיוס ושון דאוסון על הכוונת. "כל ישראלי בכיר מעניין אותנו", הבהירו במועדון.

מתיחות בין האוהדים

5. למרות הניצחון, לא הכול אידיאלי בירושלים. כמחאה על אירועי ולנסיה, האוהדים המשתייכים לארגון "הבריגדה" בחרו שלא לעודד ברבע הראשון ולאחר מכן הניפו שלטים בהם נכתב: "איפה הייתם? הפקרתם אותנו" ו"גיא הראל קח אחריות".

הדברים הובילו למתיחות בין האוהדים במהלך המשחק, כולל צעקות בין המחנות. בעקבות חילוקי הדעות, בעמוד הפייסבוק של ארגון "הבריגדה" נכתב בסיום המשחק: "יופי קפטן, יופי מלחמה הפועל! לא להפסיק ירושלים! לגבי מחאת הארגון היום, חשוב לנו להבהיר: המחאה הייתה אך ורק נגד הנהלת המועדון, שהפקירה אוהדים אדומים בארץ זרה, כשילדים ונשים חוטפים מכות מאלות של שוטרים וכנראה מצולקים לכל החיים והנהלת הקבוצה אפילו לא הציעה עזרה בזמן אמת! כאב לנו לא לעודד, בטח בחצי גמר אירופי, אבל הדרך חשובה לנו - וכסף לא קונה הכול, לא אותנו ולא את האהבה שלנו להפועל. תודה למי שהצטרף לסולידריות למען האוהדים הפגועים ואין לנו דבר נגד מי שעודד ברבע הראשון. אין לנו מטרה ליצור פילוג בקהל, ואנחנו מכבדים כל אוהד ואוהדת ביציע, ללא יוצא מן הכלל. זאת האמת שלנו. גיא הראל, תתנצל וקח אחריות!".

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
שלטים ביציע ותגובה בפייסבוק. אוהדי הפועל ירושלים/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully