וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תישאר לעמוד אחרונה? סקירת המאבק על הכרטיס לפלייאוף במערב

18.3.2017 / 11:00

דנבר בנקודת זינוק מצוינת, אבל יש כמה קבוצות שלא יוותרו לה: פורטלנד אורבת בשקט, גם נוביצקי יכול להרוויח מההפקר, ורק הסיכויים של מינסוטה המסקרנת קטנים בגלל חוסר מזל. רביץ מנתח

ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס, מול מריס ספייטס, לוס אנג'לס קליפרס. AP
אתה לא לבד. יוקיץ'/AP

בשבוע שעבר התמקדנו במאבק על המקומות האחרונים בפלייאוף המזרח, מאבק שרק הצטופף מאז. במערב הסיפור פשוט יותר: שבע קבוצות הבטיחו מעשית את מקומן בפוסט סיזן, בין ארבע לשש קבוצות נאבקות על המקום האחרון, כשדנבר פתחה יתרון קטן שהופך את הסיפור לתלוי קודם כל בה. רוב הקבוצות הנאבקות הן צעירות שחשוב להן בעיקר ניסיון הפלייאוף, אך הפציעה של קווין דוראנט הפכה את סדרת הסיבוב הראשון של הקבוצה שתסיים שמינית, מול גולדן סטייט או סן אנטוניו, לפחות מפחידה. בסקירה הנוכחית, נהיה לארג'ים ונתייחס גם לקבוצות שכבר נראות רחוקות.

עוד בנושא:
בשבוע שעבר סקרנו את מאבקי הפלייאוף במזרח
קרי תמך בהארדן ל-MVP, ווסטברוק: "תזכירו לי מי זה?"
דווין וייד סובל משבר במרפק וגמר את העונה הסדירה

דנילו גלינארי, דנבר נאגטס, מול ג'יימס ג'ונסון, טורונטו ראפטורס. AP
פציעה מטרידה. גלינארי/AP

8. דנבר נאגטס

מאזן: 35:33

מה נשאר לה: חמישה משחקי בית ותשעה משחקי חוץ. שבעה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. חמישה מפגשים מול יריבות ישירות (חוץ בפורטלנד ודאלאס, שלושה משחקים מול ניו אורלינס ששניים מהם בבית).

כושר נוכחי: די טוב. דנבר ניצחה שמונה מ-12 האחרונים שלה, אבל נהנתה מלוח משחקים נוח במיוחד בתקופה הזאת. הקבוצה של מייק מאלון התפתחה להיות אחת היחידות ההתקפיות המשומנות בליגה, בעיקר כאשר ניקולה יוקיץ' מוקף בארבעה קלעי חוץ. הסנטר הסרבי הולך ומשתבח ככל שהעונה מתקדמת, מאז תחילת מרץ היו לו שלושה טריפל דאבלים וגם שיתוף הפעולה שלו עם מייסון פלאמלי מפתיע לטובה. אבל דנבר גם נאבקת עם הלייקרס על תואר קבוצת ההגנה החלשה בליגה, וקבוצה עם הגנה ברמה של הלייקרס לא יכולה להרגיש בטוחה לגבי המקום שלה בפלייאוף. לנאגטס יש טווח ביטחון של כמה משחקים מהדולקות אחריה, אבל לוח המשחקים שנותר לה קשה ודנילו גלינארי ו-ווילסון צ'נדלר פצועים כרגע. השבוע הקרוב יכלול שני מפגשים מול יוסטון ואחד מול קליבלנד, אחריהם אולי המאבק ייראה פתוח יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דמיאן לילארד פורטלנד טרייל בלייזרס מול דני גרין סן אנטוניו ספרס. AP
מסוגלים להפתיע. לילארד/AP

9. פורטלנד טרייל בלייזרס

מאזן: 37:30

מה נשאר לה: עשרה משחקי בית וחמישה משחקי חוץ. חמישה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. חמישה מפגשים מול יריבות ישירות (בית מול דנבר וניו אורלינס, שלושה משחקים מול מינסוטה ששניים מהם בבית).

כושר נוכחי: הולך ומשתפר. פורטלנד ניצחה שישה מהשמונה האחרונים, רובם משחקים צמודים, כולל ניצחונות מרשימים בסן אנטוניו ו-OKC (למרות 58 נקודות של ראסל ווסטברוק). יוסוף נורקיץ' שהגיע מדנבר מפתיע לטובה בהשתלבות שלו, הוא לא יציב אך יש ימים שהדומיננטיות שלו בצבע מביאה ניצחונות. טרי סטוטס התייצב על רוטציית תשעה שחקנים שעובדת, שישה מתוכם קלעו שלשות ביותר מ-40 אחוזים בשמונת המשחקים האחרונים. כמו דנבר, גם בפורטלנד הבעיה היא ההגנה החלשה, אך ניתן לזהות מגמת שיפור ככל שהעונה מתקדמת. לעומת דנבר, מדובר בסגל שכמעט כולו לקח חלק בסיום המצוין של העונה שעברה ובקמפיין הפלייאוף שהסתיים בסיבוב השני. כשלוקחים בחשבון לוח משחקים נוח מאוד, עם ריבוי משחקי בית ומפגשים מול קבוצות בכירות רק בשבועיים האחרונים של העונה, כשהן עשויות להתמקד במנוחה, הסיכוי שפורטלנד תתגנב לפלייאוף ברגע האחרון לא קטן.

דירק נוביצקי, דאלאס מאבריקס. GettyImages
ישתחל ברגע האחרון? נוביצקי/GettyImages

10. דאלאס מאבריקס

מאזן: 39:29

מה נשאר לה: שישה משחקי בית ושמונה משחקי חוץ. שמונה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. שלושה מפגשים מול יריבות ישירות (בית מול דנבר, חוץ בניו אורלינס וסקרמנטו).

כושר נוכחי: טוב ויציב. דאלאס לא עובדת ברצפים, אבל כבר תקופה ארוכה שהיא נראית טוב. היא ניצחה 18 מ-29 האחרונים נכון ליום שישי, כשבאופן לא מפתיע התקופה הטובה החלה מעט לאחר שדירק נוביצקי חזר לשחק באופן קבוע. אם הגרמני הנפלא היה כשיר מפתיחת העונה, כנראה לא היה עכשיו מקום פנוי להיאבק עליו. ריק קרלייל ממשיך עם ההרכב הנמוך, החכם והלא אתלטי בו נוביצקי מתפקד כסנטר ובדרך כלל מעלה את המצטרף הטרי נרלנס נואל מהספסל. עם לוח משחקים לא פשוט, לא יהיה קל למאבס להדביק את דנבר ולעקוף את פורטלנד, אבל אם השתיים שלפניה יפשלו דאלאס המנוסה עשויה להיות זו שתנצל את ההזדמנות.

ריקי רוביו, מינסוטה טימברוולבס. AP
אולי בכושר הטוב בקריירה. רוביו/AP

11. מינסוטה טימברוולבס

מאזן: 40:28

מה נשאר לה: חמישה משחקי בית ותשעה משחקי חוץ. שישה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. חמישה מפגשים מול יריבות ישירות (בית מול סקרמנטו, חוץ בניו אורלינס, שלושה משחקים מול פורטלנד ששניים מהם בחוץ).

כושר נוכחי: כמעט טוב מאוד. מינסוטה מקבלת הרבה הייפ חיובי ויש לכך סיבות טובות, אך לא צריך גם להגזים. נכון לשישי, הרצף הכי מוצלח של הוולבס הוא של שבעה ניצחונות ב-11 משחקים. כשמתעמקים בתוצאות וביכולת זה נהיה מרשים יותר, אך החבורה של טום תיבודו עדיין מתקשה לשמור על סוג היציבות שיידרש לה כדי לסגור פער לא קטן מדנבר. קפיצת המדרגה הגיעה דווקא לאחר פציעה מסיימת עונה של זאק לאבין, שאין לו מחליף אמיתי בסגל הקצר, שהתקצר עכשיו עוד יותר עם פציעה מסיימת עונה גם של נמניה בייליצה שהיה בכושר מצוין.

אז מה עובד כל כך טוב? ריקי רוביו נמצא בתקופה הטובה בקריירה שלו, ב-30 המשחקים האחרונים הוא מספק 10.7 אסיסטים למשחק לצד 13.2 נקודות באחוזים סבירים גם מבחוץ. ובעיקר – קארל אנתני טאונס. שחקן השנה השנייה ביצע במהלך העונה את קפיצת המדרגה שציפו ממנו וב-30 המשחקים האחרונים מספק 27.8 נקודות למשחק ב-59.7 אחוזים מהשדה ו-40.7 אחוזים משלוש, 13.1 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים. בגלל הסגל הקצר ופתיחת העונה החלשה כנראה נצטרך לחכות עוד שנה עד להופעת הבכורה של טאונס בפלייאוף. חבל.

ווילי קאולי סטיין, סקרמנטו קינגס. AP
עוד עונה תיזרק לפח. קאולי סטיין/AP

12. סקרמנטו קינגס

מאזן: 41:27

מה נשאר לה: שישה משחקי בית ושמונה משחקי חוץ. שמונה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. שלושה מפגשים מול יריבות ישירות (בית מול דאלאס, חוץ במינסוטה וניו אורלינס).

כושר נוכחי: גרוע. לא שאכפת להם, הם נמצאים ברשימה רק כדי שגם ניו אורלינס תיכנס. המשחק הראשון אחרי הטרייד על דמרקוס קאזינס הסתיים בניצחון מרשים על דנבר, לרגע הייתה תקווה שסקרמנטו דווקא תמצא לעצמה זהות חדשה מוצלחת אחרי הטרייד. רק זה היה חסר לקאזינס, אבל למזלו זה לא קרה. הקינגס הפסידו את שמונת המשחקים הבאים לפני שניצחו שתיים מנמושות הליגה. מאבק הפלייאוף לא מעניין אותם, כרגע הם עסוקים בקידום הצעירים המעניינים, בהבטחת בחירת דראפט בין עשרת המקומות הראשונים כי אחרת הבחירה תלך לשיקגו ובתקווה שניו אורלינס תמשיך לאכזב ותארגן להם עוד בחירת טופ 10. מכיוון שבאדי הילד קולע שלשות ב-48 אחוזים מאז שהגיע, ווילי קאולי-סטיין סיפק לאחרונה כמה הצגות מרשימות וסקאל לביסייר מראה ניצוצות, מותר אפילו להיות קצת אופטימיים לגבי הקינגס. עד השטות הבאה של ההנהלה.

שחקן ניו אורלינס דמרכוס קאזינס. AP
עדיין עושה צרות. קאזינס/AP

13. ניו אורלינס פליקנס

מאזן: 41:28

מה נשאר לה: שישה משחקי בית ושבעה משחקי חוץ. ארבעה משחקים מול יריבות במאזן חיובי. שבעה מפגשים מול יריבות ישירות (בית מול מינסוטה, דאלאס וסקרמנטו, חוץ בפורטלנד, שלושה משחקים מול דנבר ששניים מהם בחוץ).

כושר נוכחי: רעוע. לא ככה ניו אורלינס ציפתה להיראות אחרי הטרייד על קאזינס. מ-11 המשחקים מאז הטרייד, נכון ליום שישי, הפליקנס ניצחו ארבעה בלבד. השילוב בין שני שחקני הפנים לא נראה טבעי, דמרקוס ממשיך לעשות בעיות גם בבית החדש והצוות המסייע לא קיים. אבל היו כמה ניצוצות חיוביים במשחקים של חודש מרץ, ואם מגמת השיפור הזו תימשך מדובר בקבוצה שיכולה לתפקד כג'וקר של מאבקי המיקום. לניו אורלינס יש משחקים מול כל הקבוצות שלפניה, כולל שלושה משחקים מול דנבר, אם יתברר שהנאגטס מתקשים במאצ'אפ הזה זה יכול להיות מה שימנע מהם את הכניסה לפלייאוף. יהיה קשה מאוד לפליקנס לסגור פער של שישה משחקים כשנותרו עוד 13-14, אבל אם ייווצר קליק בין קאזינס לאנתוני דייויס זו לא אופציה בלתי אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully