וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של לונזו בול מכה שנית: "הייתי הורג את ג'ורדן באחד על אחד"

אחרי שטען שבנו טוב מסטף קרי והתעמת עם צ'ארלס בארקלי בשידור חי, לוואר בול שוב בכותרות. הכירו את האב הכי מפוקפק בספורט האמריקאי שלא מפסיק להפתיע: "דרשתי מנייקי מיליארד דולר"

צילום מסך

בווידאו: האח הצעיר לאמלו בול קולע 92 נקודות במשחק

טורניר המכללות בפתח, וארצות הברית כבר מצאה את הגיבור התורן. רק שהפעם הוא לא מאמן וגם לא שחקן, אלא דווקא אבא גאה שמצליח למשוך אש ולגרוף כותרות בקצב מסחרר. על לונזו בול כבר ודאי שמעתם. הפרשמן של UCLA מושווה לעתים תכופות לג'ייסון קיד ואמור להיבחר בין שלושת המקומות הראשונים בדראפט הקרוב, אבל האמת היא שהוא כבר הפך לסיפור שולי ביחס לאביו, לוואר. בול האב מגדל לצד לונזו עוד שני בנים שמתעתדים להיות שחקני על בכדורסל האמריקאי, כולל לאמלו בן ה-15 שקלע 92 נקודות במשחק אחד בתיכונים והתפרסם כמי שזורק שלשות מהחצי כחלק אינטגרלי מהמשחק שלו. הוא כבר הספיק להצהיר תחת כל רץ רענן שבניו יהיו "השלב הבא באבולוציה של סטף קרי" ולאחרונה אף הודיע חגיגית כי בנו לונזו "עדיף על קרי כבר עכשיו".

בין לבין, הוא גם הספיק לייצר מודל כלכלי תקדימי עבור בניו, כשסירב לשלל הצעות לחוזי עתק של מותגי ההנעלה הגדולים בעולם והחליט שישיק עבורם ליין נעליים וביגוד משל עצמו, במימונו הפרטי, עם סיוע מגולשים נלהבים. אבל בימים האחרונים לוואר בול כבר שובר את השיאים של עצמו. בראיון שהעניק אמש ל-USA Today הוא העז להשוות את עצמו למייקל ג'ורדן, ואמר ש"בצעירותי, הייתי הורג את MJ באחד על אחד".

לונזו בול שחקן מכללת UCLA עם אביו לבאר. AP
ככה הורה מתנהג? לוואר בול עם לונזו/AP

"הייתי לוקח אותו לפוסט אפ ומתעלל בו, פעם אחרי פעם. הוא לא היה יכול לעצור אותי", אמר לוואר בן ה-49, ששיחק בשעתו במכללת וושינגטון סטייט והעמיד ממוצעים של 2.2 נקודות ו-2.3 ריבאונדים למשחק לפני שעשה הסבה לפוטבול מקצועני. "ג'ורדן לא היה מספיק מהיר כדי לעצור אותי, אז כדי לתת לי פייט הוא באמת היה צריך לקלוע כל זריקה מבחוץ. הייתי חוסם לו לגמרי את הצבע, הייתי מאמלל אותו. בחמש-על-חמש אולי היה לו קצת יותר קל מולי, אבל באחד על אחד? אין לו שום סיכוי".

כמו כן, התייחס בול האב לאפשרות שבניו יחתמו על הסכם חסות עם אחד ממותגי ההנעלה המובילים, כנהוג בארצות הברית אצל כישרונות מובילים. נייקי, אדידס ואנדר ארמור כבר הגישו הצעות, אבל לוואר סירב לכולן. הסיבה: הוא דורש סכום בלתי נתפס. "מיליארדר דולר, משהו באיזור הזה", אמר. "זה המספר שלנו, ואנחנו לא מתביישים בזה. לא אתעקש לקבל את כל הסכום במכה אחת, נסתפק גם ב-100 מיליון דולר ל-10 שנים".

ההתבטאויות השנויות במחלוקת של בול האב גררו תגובות בכל קהיליית ה-NBA, כולל תגובה זועמת במיוחד של צ'ארלס בארקלי. "בנקודה מסוימת האיש הזה כבר הופך לאידיוט מושלם", אמר. "איך הוא לא מבין שהוא פוגע בילד שלו? איך הוא לא מבין שהוא שם אותו תחת לחץ עצום, תחת ציפיות שככל הנראה הוא לעולם לא יצליח לממש? איך אפשר לטעון שלונזו בול עדיף על סטף קרי, אם הוא עוד לא שיחק 30 משחקים בקולג'? זה מגוחך".

צ'ארלס בארקלי בקרב פלויד מייוות'ר נגד מני פאקיאו. GettyImages
הספיק להתעמת עם בול האב. בארקלי/GettyImages

התגובה של בארקלי הביאה לתגובת נגד של בול, שהיתה חריפה לא פחות. "לא מכיר את המשפחה של בארקלי, אבל אני בטוח שאני הורה טוב יותר ממנו בהתחשב בזה שהוא יושב כל היום באולפנים של TNT. לא אקבל אנשים שמפקפקים בהורות שלי, בטח לא מאנשים כמוהו, אנשים שבחיים לא יוגדרו כאב השנה. בכלל, אני חושב שבארקלי היה יכול ללמוד ממני הרבה. אם היה מאמץ את הגישה שלי לחיים, אולי הוא היה זוכה באליפות ולא נחנק במאני-טיים".

אמש אמר בול ש"יש אנשים שמנסים להסית את הילדים שלי נגדי. הם אומרים ללונזו 'אבא שלך מסיח את דעתך מהמטרה', אבל אני אומר לו 'בן, הייתי מסיח את דעתך אם לא הייתי מדבר עליך, הייתי פוגע בך אם לא הייתי דוחף אותך לקצה'.

לאמלו בול כדורסלן אמריקאי. צילום מסך
עתיד ורוד. לאמלו בול/צילום מסך

הכירו את ילדי הפלא של משפחת בול

לונזו בול (19, 1.98 מטר, UCLA) - מככב לצד טי ג'יי ליף במדי הברוינס ומושווה לג'ייסון קיד, בעיקר בזכות יכולת המסירה המשובחת שלו. נחשב גם לקלעי לא רע בכלל, על אף העובדה שסגנון הזריקה שלו משונה למדי. ממוצעים העונה: 14.6 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו-7.7 אסיסטים.

ליאנג'לו בול - (18, 1.96 מטר, UCLA החל מהעונה הבאה) - האח הפחות מוכשר מבין השלושה. סמול פורוורד עם אתלטיות מרשימה וקליעה חשודה שישחק החל מהעונה הבאה ב-UCLA, כמו כל שאר אחיו.

לאמלו בול (15, 1.91 מטר, תיכון צ'ינו הילס) - אולי הכישרון הגדול ביותר במשפחה. הספיק לקלוע 92 נקודות במשחק אחד בתיכונים, ולהפוך לכוכב רשת בזכות השלשות המתריסות שלו מחצי מגרש.

לונזו בול מלהטט בתיכונים

לאמלו בול קולע 92 נקודות במשחק

עוד כמה להטוטים של לאמלו בול

לאמלו בול קולע מהחצי

ועוד קצת לאמלו

האח השלישי, ליאנג'לו, קולע 72 נקודות במשחק

ועוד קצת ליאנג'לו בול

לסיום: ראיון עם לוואר בול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully