וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה, קשה מאוד: הכירו את ולנסיה, היריבה הבאה של הפועל ירושלים

8.3.2017 / 23:30

שלוש זכיות ביורוקאפ, מאזן ביתי מפחיד, שילוב מרתק בין שחקנים מקומיים, אירופאים בכירים ומעט אמריקאים ומאמן ותיק שמחפש הישג משמעותי. ולנסיה עומדת בדרך של הפועל ירושלים לגמר היורוקאפ, וזו תהיה משוכה גבוהה מאוד

בווידאו: תקציר הניצחון של הפועל ירושלים במשחק 2

ולנסיה הספרדית, שעומדת בדרכה של הפועל ירושלים להופעה שנייה בגמר היורוקאפ, היא אחת הקבוצות הבכירות בספרד בשנים האחרונות. הקבוצה זכתה שלוש פעמים ביורוקאפ (כולל פעם אחת בה המפעל עדיין נקרא יול"ב קאפ), אך במסגרת המקומית היא נטולת תארים, למרות שלוש הופעות בגמר הגביע הספרדי, כולל אחת העונה, והופעה נוספת בגמר הפלייאוף בשנת 2003. הקבוצה הכתומה תארח את הפועל ירושלים לפחות פעם אחת, בזכות העובדה שהיא מחזיקה ביתרון הביתיות, ותעשה זאת בפואנטה דה סאן לואיס שמכיל 9,000 מקומות ישיבה.

העונה הנוכחית של ולנסיה היא אחת הטובות של הקבוצה בשנים האחרונות, והיא ממשיכה שרשרת של הצלחות, שכוללות רק החמצה אחת של הפלייאוף המקומי מאז 2007, ושבארבע פעמים מאז משיגה את המקומות 3 או 4. ביורוקאפ עומדת הקבוצה על מאזן מדהים של 13 ניצחונות ושני הפסדים בלבד, להפועל ירושלים בבית וחימקי מוסקבה בחוץ, כשהיא רושמת שורה של ניצחונות מרשימים ביניהם ניצחונות חוץ על לוקומוטיב קובאן, הפועל ירושלים, צדביטה זאגרב ומלאגה. במסגרת המקומית היא מדורגת חמישית, במאזן זהה לזה של ריאל מדריד הרביעית וברצלונה השלישית. ולנסיה הפסידה שש פעמים ב-21 מחזורים, כשרק פעם אחת היא מפסידה באולמה הביתי, לריאל מדריד בבית במחזור השני, ושאר ההפסדים היו במשחקי חוץ.

שחקן ולנסיה רפא מרטינס. Rodolfo Molina, GettyImages
הרבה מסורת. רפא מרטינס/GettyImages, Rodolfo Molina

מפגשים אחרונים: הפועל ירושלים וולנסיה נפגשו פעמיים העונה בשלב הבתים הראשון של היורוקאפ.

מחזור 2 - ולנסיה - הפועל ירושלים 81:77 - ניצחון חוץ מדהים של הקבוצה של סימונה פיאניג'ני במשחק הראשון שלה של העונה ביורוקאפ. ירושלים שלטה במשחק, הוליכה ב-12 הפרש במחצית השנייה, אלא שולנסיה חזרה ועלתה ליתרון 73:74, 3 דקות לסיום. בשלב הזה יצאה ירושלים לריצת 3:8 וניצחה את המשחק. קרטיס ג'רלס עם 18 נקודות וג'רום דייסון עם 17 נקודות משלו בלטו בירושלים, רפא מרטינס היה האיש של ולנסיה עם 22 נקודות.

מחזור 6 - הפועל ירושלים - ולנסיה 86:84 - הנקמה של הכתומים הגיעה בסיבוב השני. ולנסיה פתחה נהדר את המשחק, הוליכה ביתרון דו ספרתי ברבע הראשון, אבל ראתה את ירושלים ברבע שלישי אדיר של 13:27 הופכת את התוצאה. אלא שרבע רביעי גדול של אנטואן דיו ופרננדו סאן אמטריו ושלשת קלאץ' של ז'ואן סאסטרה נתנה לספרדים את הניצחון. דיו קלע 21 לכתומים, דייסון עם 17 וליאור אליהו עם 16 הובילו את ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקן נבחרת מונטנגרו בויאן דובלייביץ'. AP
הסקורר הבולט. דובלייביץ'/AP

השחקנים הבולטים: שילוב בריא של שחקנים זרים אירופאים ומקומיים ספרדים, הופך את ולנסיה למכונה נהדרת, כשרק שני אמריקאים מעטרים את הסגל. בויאן דובלייביץ' המונטנגרי (2.05), שלא שיחק במשחק החוץ בירושלים, הוא הקלע המוביל עם 11.2 נקודות ו-6.1 ריבאונדים למשחק. מלבדו רק פרננדו סאן אמטריו הוותיק (בן 33) קולע בספרות כפולות עם 10 נקודות ו-4 ריבאונדים. פראן מרטינס (7.9 נקודות) והפורוורדים פייר אוריולה וחואן סאסטרה, הם השחקנים המקומיים הבולטים הנוספים, כשהזרים שמשלימים לצד דובלייביץ' הם הרכז הבלגי סאם ואן רוסום והפורוורד האפריקאי הוותיק רומיין סאטו (בן 35). שחקן הפנים האוקראיני ויאצי'סלב חרבסטוב (7.8 נקודות) סיים את העונה בשל פציעה. כאמור, רק שני אמריקאים בסגל - וויל תומאס ולוק סיקמה המסוכן, בנו של שחקן היכל התהילה של ה-NBA ג'ק סיקמה. שחקן נבחרת צרפת אנטואן דיו פצוע ולא ייקח חלק במשחקים.

המאמן: על הקווים של ולנסיה עומד פדרו מרטינס סאנצ'ס בן ה-55, לא אחד ממאמני הצמרת של הכדורסל הספרדי, אבל אחד שמסתובב ברמה הבכירה לאורך הרבה מאוד שנים, ואימן מעל 700 משחקים בליגה הראשונה בספרד. את הקריירה שלו החל בגיל 28 בחובנטוד בדאלונה כשהחליף את הרב בראון, ועבר בסלאמנקה וגראנדה מהליגה הראשונה לפני שקיבל שוב את הצ'אנס ב-2002 בגראן קנאריה. ב-2005 קיבל הזדמנות בבמה הגדולה כמאמן טאו ויטוריה, אך פוטר אחרי חודשיים. לולנסיה מונה ביוני 2015, ומחזיק במשך שנתיים בתפקיד.

אנטואן דיו ולנסיה מול קרטיס ג'רלס הפועל ירושלים. ברני ארדוב
מסוגלים לעמוד באתגר? ג'רלס מול דיו/ברני ארדוב

סיכויי ירושלים: העובדה שהאדומים מגיעים לסדרה ללא יתרון ביתיות, הופכת את המשימה מקשה לכמעט בלתי אפשרית. פעמיים בלבד הפסידה העונה ולנסיה בבית, והפעם ההיא להפועל ירושלים נראית כמעט כמו הזיה. העובדה שהיא עברה את חימקי החזקה בצורה חלקה הופכת אותה לפייבוריטית ברורה להגיע לגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully