וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף על התקופה בה אימן: "לקחתי אחריות והסתכנתי"

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב התראיין ל'גרדיאן' והתייחס למה שעבר על הקבוצה: "אסור לי להחליף מאמנים שאני מפטר, זה גורם לאנרגיות שליליות". על השחקנים: "ידעתי למה הם מסוגלים"

ברני ארדוב

החלטתו של ג'ורדי קרויף, לפנות את כיסא המאמן במכבי תל אביב לליטו וידיגאל למרות ההצלחה בתקופתו על הקווים, הרימה לא מעט גבות. היום (רביעי) התייחס לכך ההולנדי בראיון שהעניק ל'גרדיאן' הבריטי. "תמיד אמרתי לעצמי שאסור לי להיות זה שמחליף מאמנים שאני מפטר, זה לא הדבר הנכון לעשות, זה גורם לאנרגיות שליליות", אמר.

קרויף סיפר על השפעתו של אביו המנוח, יוהאן, על ההחלטה שלקח: "אבי היה איש עקרונות והוא תמיד חזר ואמר לי שאם אני מתלבט בין החלטה אנושית להחלטה מקצועית - ללכת עם האנושית. הוא תמיד דחף אותי לכך ואני משתדל לדבוק בזה כאשר מתעוררות בי ספקות".

"היו לנו כמה משחקי חוץ קשים וחשבתי שאנחנו זקוקים לתקופת הסתגלות", סיפר על התקופה בה החליף את שוטה ארבלדזה כמאמן, "הקבוצה הייתה במומנטום שלילי, והיה קשה למאמן חדש להיכנס למערכת. לקחתי אחריות והסתכנתי. ידעתי למה השחקנים מסוגלים אז ניסיתי להחזיר את הדברים למסלולם. פסיכולוגיה משחקת תפקיד משמעותי וראיתי את זה אצל מספר שחקנים, שלקחו אחריות ושינו לחלוטין את המשחק שלהם".

המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
"ניסיתי להחזיר את הדברים למסלולם". קרויף/ברני ארדוב

על תפקידו כמנהל מקצועי: "בהרבה קבוצות רואים בעלים שמנהלים אותן כמו העסקים האחרים שלהם, אבל כדורגל זה לגמרי אחרת", אמר, "ההבדל העיקרי הוא שהחלטות גדולות חייבות להילקח על ידי מומחי ספורט. בלא מעט מקרים רואים מאמנים שמחתימים שישה שחקנים בקיץ, ואחרי כמה הפסדים הם מפוטרים ומי שמגיע במקומם מחתים עוד שחקנים חדשים. יש תחלופה מדהימה של שחקנים וזה כרוך בעלויות. הדבר הכי טוב עבור מאמן זה לעשות את מה שהוא טוב בו ולהשאיר למנהל המקצועי לדאוג לטווח הבינוני-ארוך".

קרויף נשאל מדוע הוא מעדיף לשמש כמנהל מקצועי ולא כמאמן. "אני שואל את עצמי את זה לא מעט, עדיין לא ממש מצאתי תשובה. אני פועל על פי האינסטינקטים שלי". ואם יקבל הצעה ממועדון גדול, באיזה תפקיד יעדיף לשמש? "אם, והדגש על אם, הצעה כזו תגיע, אעדיף להיות מנהל מקצועי. אימון בקבוצה גדולה דורש יותר ניסיון, אבל כמובן שאם מועדון כזה יתקשר אהיה פתוח להצעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully