וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן עצמי: מאמן הפועל חיפה, דני גולן, מתגלה כדמות קאלט

1.3.2017 / 11:25

מתבלבל במספרים, מתבלבל באמירות. השחקנים מתגלגלים מצחוק, המנהלים מבקשים שייקח ייעוץ תקשורתי. ויש גם את הדאגה לבן שלו. בראיונות סיום המשחק דני גולן מתגלה כדמות קאלט. לקבוצות שלו זה לא חדש. שם הוא השאיר כמה סיפורים בלתי נשכחים שרק מעצימים את התופעה

דני גולן מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"אסור לו לעמוד בפרונט". דני גולן/ברני ארדוב
"זאת הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על דבר כזה, שמאמן מגיע למועדון ולא מודע למצב שלו בטבלה. בהתחלה חשבתי שהוא התרגש, אבל בהמשך העונה הבנתי שמדובר בסימפטום"

כבר באימון הראשון שלו במכבי פתח תקוה, דני גולן כינס אסיפת שחקנים ודיבר איתם על המצב בטבלה. מחזור אחד לסיום העונה הסדירה, פתח תקוה הייתה מרוחקת שש נקודות מהמקום שממנו עולים לפלייאוף העליון, אבל דני גולן התעקש. "אני מאמין בכם, בכולכם", אמר לשחקנים באסיפה הראשונה, "הקבוצה הזאת יכולה להגיע לפלייאוף העליון". השחקנים הסתכלו אחד על השני ולא האמינו למה ששמעו. אף אחד מהם לא תיקן אותו, אבל כבר אז הבינו שהעונה, תחת שרביטו של גולן, הולכת להיות מלאה בהפתעות. "זאת הייתה הפעם הראשונה ששמעתי על דבר כזה, שמאמן מגיע למועדון ולא מודע למצב שלו בטבלה. בהתחלה חשבתי שהוא התרגש, אבל בהמשך העונה הבנתי שמדובר בסימפטום", סיפר השבוע גורם בקבוצה, "זה דני. הוא איש מקצוע טוב, אבל אסור לו לעמוד בפרונט. הוא יכול להיות עוזר המאמן הטוב ביותר בישראל".

עוד בנושא

ב-19:00: הפועל חיפה ודני גולן מול הפועל רמת גן, בגומלין רבע גמר גביע המדינה

seperator
ההגעה לטופ של הכדורגל הישראלי – אימון קבוצת בוגרים בליגת העל, היא לא דבר מובן מאליו עבורו. לא עבור מי שבמהלך השנים היה יד ימינו של ניר קלינגר, ולא התרגל לעמוד בחזית הבמה

הסיפור הזה של גולן איננו הראשון, ובוודאי לא האחרון, מאז. ההגעה לטופ של הכדורגל הישראלי – אימון קבוצת בוגרים בליגת העל, היא לא דבר מובן מאליו עבורו. לא עבור מי שבמהלך השנים היה יד ימינו של ניר קלינגר, ולא התרגל לעמוד בחזית הבמה. גולן שועל ותיק בכדורגל. כבר בן 57, עם לא מעט ניסיון באימון. הקשר עם קלינגר החל הרבה אחרי שפרש ממשחק פעיל בגיל מוקדם יחסית. הם עברו יחד גם בקפריסין, ובעונה שעברה גולן קיבל בפעם הראשונה את ההזדמנות לשמש כמאמן בוגרים בליגת העל ודרכיהם נפרדו עד העונה, כשקלינגר המליץ ליואב כץ למנות אותו למנג'ר ולהעסיק את גולן, שלא המשיך בפתח תקוה למרות תוצאות טובות, כמאמן ראשי.

עוד לפני שנגיע להפועל חיפה, ראוי לעסוק בסיבה המרכזית שבגללה גולן לא נמצא במכבי פתח תקוה העונה. "אימון והבנת משחק זה דבר חשוב, אבל זה לא הכל. דני מבין בכדורגל, הוא אדם טוב עם לב ונשמה גדולה. אבל כדי לאמן במועדון כמו מכבי פתח תקוה, יש עוד אלמנטים שחשוב מאוד שיהיו לך. ולחלק מהדברים שקרו בעונה שעברה היה משקל גדול בהחלטה שלנו", הסבירו בפתח תקוה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דני גולן מאמן מכבי פתח תקוה (שני מימין) עם עוזרו ייטב לוזון. ניב אהרונסון
"לחלק מהדברים שקרו בעונה שעברה היה משקל גדול בהחלטה שלנו". דני גולן עם עומר גולן וייטב לוזון/ניב אהרונסון
"בדרך כלל נהוג שמאמן מבקש מהשחקנים שלו לשחק על החוזים שלהם, כאן הבקשה הייתה הפוכה. הוא אמר לנו 'אני רוצה עבודה לעונה הבאה'. הופתענו מאוד. לעולם לא נתקלתי בבקשה כזאת ממאמן"

לפגישה שעסקה במינוי המאמן הבא, אז התקבלה החלטה ללכת על קובי רפואה כמאמן ראשי, הגיעו אבי לוזון, שינו זוארץ והמנהל המקצועי עומר גולן. לוזון היה משוכנע שדני גולן צריך להמשיך בקבוצה, אבל אז, כשעומר גולן היה אמור לסכם את את העונה שעברה, לוזון תפס את הראש והבין: עוברים למאמן הבא. הציטוטים מהאסיפה הראשונה, מתברר, הם רק חלק ממעגל שלם של טעויות שגולן עשה מחוץ למגרש.

כך למשל, לקראת סיום העונה הוא ביקש לכנס אסיפה עם השחקנים וביקש מהם טובה אישית. "חבר'ה, אתם חייבים לעזור לי לנצח את המשחק הזה", הוא הפתיע את השחקנים, "אני רוצה לקבל חוזה לעונה הבאה". "בדרך כלל נהוג שמאמן מבקש מהשחקנים שלו לשחק על החוזים שלהם, כאן הבקשה הייתה הפוכה. הוא אמר לנו 'אני רוצה עבודה לעונה הבאה'. הופתענו מאוד. מעולם לא נתקלתי בבקשה כזאת ממאמן", סיפר אחד השחקנים שהיו בחדר באותה אסיפה.

במקרה אחר, אחרי אחד הניצחונות של הקבוצה, גולן כינס אסיפה וביקש להעביר מסר לשחקנים. "בזכותכם אני שובר את תקרת הזכוכית", אמר להם. השחקנים היו מופתעים. "אנחנו בפלייאוף התחתון. לא הבנתי על מה הוא מדבר", סיפר אחד מהם. אחד האירועים המוזרים העונה קרו לפני משחק הדרבי. לטענת שחקנים בקבוצה, גולן פנה אליהם ואמר: "לא נותנים לנו סיכוי. 95 אחוז אומרים שמכבי תנצח, רק שלושה אחוז אומרים שהפועל". אחד השחקנים אמר: "קיוויתי שהוא צחק איתנו אבל הוא המשיך לדבר. יכול להיות שהוא פשוט התבלבל".

המנהל המקצועי של מכבי פתח תקוה עומר גולן עם אבי לוזון. יוסי ציפקיס
רצה להשאיר את דני גולן, אך הבין שזה בלתי אפשרי. אבי לוזון/יוסי ציפקיס
"במהלך המשחק, עידן נפצע. דני עזב את האזור הטכני, עזב את המשחק, ורץ כדי לבדוק איך מטפלים בו. לא נתקלת בזה בסיטואציה ששחקן אחר נפצע. מצד שני, אפשר להבין אותו. הוא אדם שפועל מתוך רגש, והבן שלו חשוב לו יותר מכל דבר אחר"

לצד המקרים הללו, גם במכבי פתח תקוה וגם בהפועל חיפה חוזרים ומדגישים כל הזמן: דני גולן אמנם מעט מבולבל, אבל מדובר באישיות נעימה, מאמן שמבין לא מעט את המשחק וחרוץ מאוד. אבל כדי להבין מה עוד גרם לפתח תקוה להיפרד ממנו, ראוי להדגיש מה קרה לקראת סיום העונה בקבוצה. כך למשל, לאחר שבמועדון הבינו מהשחקנים כי המאמן לא ממש משפיע עליהם באסיפות, החליטו לקחת ממנו חלק מהסמכויות והעבירו את עומר גולן לקדמת הבמה. "הגענו למצב שעומר היה עושה את החימום לשחקנים לפני המשחק. לא נעים להגיד, אבל חלק מהשחקנים לא ספרו אותו, אז שלחנו אותו כדי שיצחק ויטריף אותם. חששנו מאוד, כי קיבלנו מהשחקנים מידע שיש יותר מדי מריבות באימונים. הוא מאמן טוב, אבל היה לו קשה מאוד לשלוט בחדר ההלבשה. היינו צריכים את הדמות של 'המבוגר האחראי'". במהלך התקופה של גולן התייעצו במועדון עם הדוברת בנוגע לדרך הטיפול בראיונות. לא כולם היו מרוצים מהדרך שבה גולן מתראיין, ובקבוצה מעידים כי הדוברת ביקשה ממנו שלא להתראיין.

גם בהפועל חיפה, נתקלנו במספר אירועים יוצאי דופן. נתחיל עם הבן, עידן גולן. עד הגעתו של דני גולן, היה מעמדו של פיליפ יאזביץ' בלתי מעורער. הקשר הקרואטי, ראוי לציין, לא בלט במשחקיו האחרונים בקבוצה, אך גם זו הייתה בתקופה לא טובה וכמעט אף אחד מהשחקנים לא בלט באותה תקופה. יאזביץ' קרא בוואלה! ספורט כי הקבוצה צפויה לשחררו, ורתח. בשיחות סגורות עם שחקנים בקבוצה הוא טען כי המאמן מייעד את התפקיד למחליפו, בנו עידן. כמה ימים אחר כך, יאזביץ' קיבל את הודעת הפרידה מהמועדון וסירב לעזוב עד אשר יקבל פיצוי כמעט מלא. בשלב מאוחר יותר, שיחקה הפועל חיפה מול בית"ר ירושלים. במהלך המשחק עזב דני גולן את האזור הטכני והגיע למרכז המגרש על מנת לנהל ויכוח עם הקשר עידן ורד, לאחר תיקול עם בנו. לאחר המשחק ורד עבר ליד גולן והחלו חילופי דברים בין השניים.

"במהלך המשחק, עידן נפצע. דני עזב את האזור הטכני, עזב את המשחק, ורץ כדי לבדוק איך מטפלים בו. לא נתקלת בזה בסיטואציה ששחקן אחר נפצע. מצד שני, אפשר להבין אותו. הוא אדם שפועל מתוך רגש, והבן שלו חשוב לו יותר מכל דבר אחר".

השיא הגיע בהפסד בראשון, למכבי פתח תקוה. לפני המשחק הודיע גולן לשחקנים כי החליט להזמין 19 שחקנים לסגל. ההערכה הייתה שהוא מתלבט בין בנו לשחקן אחר. בסופו של דבר, גולן לקח לשיחה אישית את הישאם כיוואן והודיע לו כי הוא לא בסגל למשחק. כיוואן, שחקן שקט בדרך כלל, התפרץ בחדר ההלבשה. "זאת הפעם הראשונה שראינו את הישאם כועס. הוא מעולם לא מתלונן על היחס כלפיו, אבל הפעם הוא ממש כעס. הוא טען שהמצב הזה לא יכול להימשך, ושהמאמן לא סופר אותו. הוא לא חשב שלא יהיה ב-18".

שחקן הפועל חיפה עידן גולן. ברני ארדוב
מקבל קרדיט מאבא. עידן גולן/ברני ארדוב
אלא אם יעפיל לגמר הגביע, מעריכים במועדון, דני גולן לא יישאר בעונה הבאה הפועל חיפה. זו הסיבה שבגללה כץ הכניס סעיף בחוזה המאפשר לו לפטר אותו בכל עת ללא פיצוי

בדומה למצב במכבי פתח תקוה, גם בהפועל חיפה ניסו לשכנע את גולן להירשם לסדנת תקשורת, כדי להבין כיצד לעמוד ולהתנסח מול מצלמות הטלוויזיה. לאחר התקרית עם בן בסט, למשל, ביקש המאמן בתגובה שלו להניח לבן בסט. "מודה ועוזב ירוחם", הוא אמר. במועדון לא כל כך הבינו למה גולן התכוון. "זה היה בשיא הלהט, אחרי משחק, הוא עוד לא דיבר עם בן בסט. זה קרה רק למחרת. מאיפה הוא הסיק שהוא התנצל?", אמרו.

גולן מעביר חלק מהאסיפות בהפועל חיפה, אך לעיתים רבות נעזר בניר קלינגר שידוע כמי שמחובר יותר לשחקנים. במועדון, שוב ראוי לציין, מעידים על איש מקצוע נהדר, ולכן לא ממש מבינים מדוע קלינגר לא קיבל על עצמו את תפקיד המאמן ונעזר דני גולן כעוזרו. "סך הכל הגדרת תפקיד, שיכולה לשנות הרבה במועדון. ניר עבר הרבה בכדורגל, הוא לא צריך את הטייטל מנג'ר", אמרו במועדון.

ומה חושב יואב כץ? לאחרונה העביר הבעלים ביקורת על הצוות המקצועי שלו וסיפר לוואלה! ספורט כי לקבוצה ישנה בעיה טקטית. כץ לא אהב את העובדה שהקבוצה שלו לא תגיע כנראה לפלייאוף העליון. אלא אם יעפיל לגמר הגביע, מעריכים במועדון, הוא לא יישאר בעונה הבאה. זו הסיבה שבגללה כץ הכניס סעיף בחוזה המאפשר לו לפטר אותו בכל עת ללא פיצוי.

יואב כץ בעלים הפועל חיפה. סוכנות ג'יני
הופתע מדבריו של גולן. יואב כץ/סוכנות ג'יני

"המחשבות לגבי דני אף פעם לא היו קשורות לפן המקצועי. אף אחד לא מטיל דופי בעבודה שלו", אמר בהפועל חיפה. "אם הוא ירצה להתקדם בענף, הוא יצטרך ללמוד להתנסח בממלכתיות ולהעביר את המסרים בצורה נכונה יותר", הסביר אדם הקרוב למאמן.

רק לאחרונה סיפר לנו יואב כץ כיצד במסיבת עיתונאים נוצרה סתירה בין הסיכום ביניהם לגבי מטרות הקבוצה ("פלייאוף עליון") לבין הדברים שגולן העביר לתקשורת, בהם טען כי לקבוצה יהיה קשה להגיע לשם. "יואב היה מופתע מאוד", סיפרו במועדון. "לא הסכמתי עם דני לגבי מה שאמר. באותו שלב חשבתי שאנחנו כן מסוגלים להגיע לפלייאוף, במיוחד על רקע החיזוק שעשינו בחלון", הודה כץ. כעת, הבעלים מחכה לתוצאות בגביע. אנחנו נמתין בשקיקה לסיום, בו גולן יתייצב מול המצלמות ויספק ראיון קאלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully