וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צומת קסם: רגע האמת של מאור מליקסון שמתקשה לחזור לעצמו

27.2.2017 / 14:00

החזרה מהפציעה מהירה מדי, התזוזה בין עמדות חפוזה מדי וההשוואה לבוזגלו פוגענית מדי. מאור מליקסון מתקשה לחזור לכושר של העונה שעברה, וכמו אז, באר שבע חייבת שהקוסם שלה יחלץ אותה בשלב הקריטי. הבלוג של שלמה וייס

רויטרס

ביום רביעי, ערב לפני משחק הגומלין מול בשיקטאש, בעוד יתר השחקנים של הפועל באר שבע היו ספונים בקומה 8 במלון הילטון איסטנבול, ירד מאור מליקסון ללובי. במבט ראשוני על הקשר נוצר רושם שמליקסון הגיע כדי לנוח מעט ולצאת מהקומה בה שכנו שחקני באר שבע, בלי אפשרות יציאה. אלא שההגעה של מליקסון לקומת הכניסה לא הייתה מקרית. כמה דקות לאחר מכן, ירד ללובי גם המאמן המנטלי של המועדון איתן עזריה והשניים ישבו על הספות לשיחה ארוכה. מה בדיוק נאמר באותה שיחה בין המנטליסט לקשר לא ידוע, אך ניתן להעריך שמליקסון קיבל את ההודעה על כך שלא יפתח בהרכב, ובנוסף עזריה ניסה להחדיר בו מוטיבציה לרגע שייכנס ובכלל להמשך העונה.

עם או בלי קשר לאותה שיחה, ממנה יצאו השניים מחויכים למדי, מליקסון נכנס אל כר הדשא בוודאפון ארנה בדקה ה-65 והציג, כך לפחות על פי חלק מאנשי המועדון, את הדקות הטובות שלו ביותר העונה מאז חזר מהפציעה. לא פחות ולא יותר. ואוי, כמה שבאר שבע מתגעגעת למליקסון. "מאור הוא שחקן של ביטחון", קובע גורם בבאר שבע. "ברגע שהוא נכנס למומנטום, קשה לעצור אותו. הוא לא חזר אותו שחקן שהתחיל את העונה, אבל בהדרגה הוא עושה סימנים של חזרה לעצמו. השיחות עם איתן חשובות לו. אבל יותר משזה חשוב לו, חשוב לקבוצה שמאור יחזור לעצמו לישורת האחרונה. כי אם אנחנו רוצים לצאת מהתקופה הלא טובה ולקחת אליפות שנייה, מליקסון הוא אחד השחקנים החשובים ביותר למשימה הזו. אם לא החשוב שבהם".





עוד בנושא

הערב: באר שבע - כפר סבא (20:30, ספורט 1)
באר שבע ומכבי תל אביב בעקבות חמזה מוואסי
באר שבע תהיה מדורגת במוקדמות ליגת האלופות

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע (מימין) לפני לירדן סרדל שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
"שחקן של ביטחון". מאור מליקסון/ברני ארדוב

ואכן, מליקסון שפתח את העונה בצורה נהדרת נעצר עם פציעה בשרירי הבטן. ומאז ששב לדשא נראה הרבה פחות חד. עכשיו כשהמסע באירופה נגמר ומכבי תל אביב הצליחה לצמצם את הפער בין הקבוצות, באר שבע נכנסת לישורת האחרונה, ובדומה לעונה שעברה, היא עושה את זה בעיצומו של משבר מקצועי מבחינתה. בעונה שעברה מליקסון היה שם כדי לתת את הטון במאני טיים, והשאלה הכי גדולה בצוות המקצועי של באר שבע האם גם העונה השחקן בן ה-32 יצליח לעשות את זה שוב ולהוביל את הקבוצה מבירת הנגב לאליפות נוספת.

את העונה הנוכחית מליקסון התחיל כאמור בצורה נהדרת, אלא שאז, כמו במקרים רבים לאורך הקריירה, פציעה שיבשה את התוכניות. בסביבות תחילת חודש אוקטובר הרגיש הקשר כאבים בשרירי הבטן. בדיקה העלתה שמדובר בבקע אבל מליקסון וגם אנשי באר שבע רצו לסחוב כמה שיותר. הקשר עלה עם זריקות והמשיך להפגין יכולת חיובית, אך ככל שהזמן עבר הכאבים התגברו ומליקסון לא יכול היה להמשיך עוד. "היה רצון לסחוב כמה שיותר כי לקבוצה הלך טוב, ופחדו שזה ישבש את העונה", מסביר גורם במועדון. "ברגע שהבנו שבלי ניתוח הוא לא יוכל להמשיך לשחק, הוחלט לעשות את זה".

מאור מליקסון (מימין) על ספסל הפועל באר שבע לצד מתן אוחיון, גיא חיימוב. ברני ארדוב
"כשאתה לא חד במאה אחוז אז קשה יותר להביא את עצמך לידי ביטוי". מאור מליקסון/ברני ארדוב

מליקסון עבר את הניתוח, אך גם השיקום לא היה פשוט. בחזרה לאימונים הקשר המשיך להרגיש כאבים עזים. לאורך כל התקופה מליקסון המשיך לשוחח גם עם עזריה ולעבוד על הצד המנטלי בתקווה שעם החזרה שלו העניינים ימשיכו מאותה נקודה שהפסיקו. למרות הרצון, מליקסון התקשה לחזור ולא הצליח להציג את יכולת השיא שלו. אם תשאלו את אנשי באר שבע ואת האנשים הקרובים למליקסון, יש לזה כמה סיבות. הראשונה שבהן היא הפציעה. "אין ספק שהפציעה עצרה את מאור", מעידים שחקנים המחוברים אליו. "גם ההגבלה בתנועה וגם לחזור מפציעה, זה מאוד קשה. צריך לזכור שמליקסון הוא אחד השחקנים הבודדים בליגה ששומרים עליו אישית כל הזמן, וכשאתה לא חד במאה אחוז, קשה יותר להביא את עצמך לידי ביטוי. אתה כל הזמן נשמר על ידי שחקן אחד או שניים".

הסיבה השנייה היא ריבוי התפקידים של מליקסון על המגרש. בניגוד למרבית שחקני באר שבע, מליקסון מוצא עצמו כל פעם בתפקיד אחר. נכון, השחקן אומנם יכול לשחק בארבע או חמש עמדות על המגרש, אך פעמים רבות נראה שהשינויים התכופים פוגעים גם בו. הנקודה הזו של ריבוי התפקידים מתחברת לאחת מהסאגות הכי מדוברות ומשמעותיות בבאר שבע בשנתיים האחרונות - האם מליקסון יכול לשחק עם מאור בוזגלו ביחד, וכיצד ההשוואות הבלתי פוסקות משפיעות על השניים.

"הם לא אוהבים את ההשוואות האלה", קובע אחד מחבריהם למגרש, "כשכל הזמן יוצרים השוואות ומנסים ליצור מתיחות בין שני שחקנים כל כך דומיננטיים, זה לא תורם לאף אחד מהם".

אם רוצים להבין עד כמה השניים לא אוהבים את ההשוואות, צריך ללכת קצת אחורה, לאחת השיחות ביניהם. מליקסון ובוזגלו, שנמצאים ביחסים טובים מאוד, שמעו שוב את ההשוואות הבלתי פוסקות ומליקסון החליט לקחת את העניין לצד המבדח. "זה בגלל שיש לנו את אותו שם", אמר מליקסון לידידו, "אחד מאיתנו יצטרך לשנות את השם, אין ברירה".

מאז השניים מתבדחים על כך באופן קבוע, אך לכולם ברור שלמרות הבדיחות ההשוואות מפריעות לשניהם. "הם שיחקו ביחד לא מעט משחקים, כולל במשחק האליפות בעונה שעברה", קובע שחקן בקבוצה, "הם בהחלט יכולים לשחק ביחד, במיוחד לאור העובדה ששניהם יכולים לשחק בכמה תפקידים. חבל שמנסים כל הזמן לצייר תמונה כאילו זה או מאור בוזגלו או מאור מליקסון".

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו חוגג. ברני ארדוב
לכולם ברור שלמרות הבדיחות ההשוואות מפריעות לשניהם. מאור בוזגלו/ברני ארדוב

למרות הכעס, ההשוואה מגיעה גם מהעובדה שמליקסון נחשב "לבן המועדף". השחקן, בניגוד לבוזגלו, מחזיק בחוזה לשתי עונות נוספות מעבר לעונה הנוכחית, ובעיני הקהל וגם בעיני הבעלים אלונה ברקת נחשב לאחד מהסמלים של המועדון למרות שלא גדל בו. החזרה שלו לבאר שבע הייתה שילוב של לחץ מאסיבי של הקהל ולחץ של הבן הקטן של ברקת, שבעיניו מליקסון הוא הסופרסטאר הישראלי הכי גדול. "למליקסון יש מעמד מיוחד וזה מגדיל גם את הציפיות סביבו", מסביר שחקן בבאר שבע.

"מאור הוא אחד השחקנים הכי חשובים בחדר ההלבשה", קובע רועי גורדנה ששיחק בבאר שבע בשנים האחרונות, "הוא קילר שקט שעושה הכל בנחת ומתוך מחשבה. הוא מקצוען אמיתי, וגם הקהל וגם השחקנים אוהבים אותו אהבה עיוורת".

אם לחזור לעניין ריבוי העמדות של מליקסון - נראה לא פעם שהעובדה שהוא משחק באמצע ולא באגף או בכלל כחלוץ מדומה פוגעת בו. "מאור לאורך כל הקריירה ידע לשחק בכמה עמדות", מסביר סוכן השחקנים המקורב מאוד למליקסון, בועז גורן. "זה נכון שבצדדים הוא בולט יותר. כשהוא משחק כחלוץ מדומה, דבר שניסו גם בפולין, הוא פחות בא לידי ביטוי".

"לשחקן התקפה תמיד יש את העמדה המועדפת עליו", מסביר שחקן העבר אלון חרזי, "אבל לדעתי זה שיש לו ריבוי תפקידים יכול דווקא להיות יתרון עבורו. אני חושב שבכנפיים ומתחת לחלוץ הוא יכול לבוא הרבה יותר לידי ביטוי".

שחקן הפועל באר שבע מאור מליקסון חוגג. ברני ארדוב
יודע כמה הוא חשוב בקרב על האליפות. מאור מליקסון/ברני ארדוב

הדבר השלישי וכנראה החשוב ביותר הוא הצורך להגדיל משמעותית את הסטטיסטיקה האישית שלו. מליקסון, כמעט לאורך כל הקריירה, לא התבלט בנתונים סטטיסטיים והתרומה שלו באה לידי ביטוי הרבה פעמים גם ללא בישולים ושערים. העונה עד כה הוא עם ארבעה שערים, שלושה בישולים ושש פעמים בהן הצליח לסחוט פנדל. המספרים הללו, גם מליקסון יודע, לא מספיקים ובייחוד שהוא צריך להיות גורם מכריע.

"האקסטרה שהוא יכול לתת לבאר שבע חייבת לבוא לידי ביטוי בהבקעת שערים ובישולים והרבה יותר ממה שהוא מספק עד עכשיו", קובע חרזי, "שחקן כמוהו חייב לספק הרבה יותר שערים עד סוף העונה כדי לעזור לבאר שבע ללכת לקראת התואר. הוא היה פצוע לא מעט וצריך לזכור שהפציעות שיבשו לו את הרצף. כשאין לך רצף של משחקים, אתה לא מצליח להביא תפוקה. עכשיו הוא צריך לשחק עד סוף העונה ברצף בלי לצאת ואז הוא יהיה יותר משמעותי. כי רואים שהוא לא מספיק חד".

"מאור בשלב בקריירה שהוא כבר מבין שהוא מביא דברים גם מבלי לכבוש שערים", טוען גורן. "הוא מביא הרבה דברים מעבר והצוות והקהל יודע את זה". כעת גם בקבוצה מסכמים וטוענים ש"גם מאור יודע שהוא צריך להיות הרבה יותר משמעותי והוא אומר את זה בשיחות פנימיות. הוא יודע שאם באר שבע רוצה לזכות באליפות שנייה, אז הוא צריך להיות בכושר הכי טוב שלו בשבילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully