וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרון וויליאמס יחתום בקליבלנד, חוסה קלדרון מתקרב לגולדן סטייט

הרכז שוחרר מדאלאס וצפוי לחתום בשורות האלופה. גם גולדן סטייט מתחמשת, וצפויה לצרף את הרכז שישוחרר בקרוב מהלייקרס. בארה"ב מנתחים: "כספי הוא קורבן שמוכיח כמה ה-NBA אכזרית"

דרון וויליאמס, דאלאס מאבריקס. AP
בדרך לקליבלנד. דרון וויליאמס/AP

חלון הטריידים ב-NBA אומנם כבר הסתיים, אבל ייתכן מאוד שקליבלנד האלופה בדרך לחיזוק משמעותי. דרון וויליאמס, רכזה של דאלאס מאבריקס שוחרר מקבוצתו ועל פי כל ההערכות הוא עומד לחתום בקבוצה של לברון ג'יימס, כוכב הקאבס שהביע לא אחת את תסכולו מכך שהקבוצה לא מצרפת רכז נוסף לסגל שלה.

מארק שטיין מ-ESPN מדווח שלדרון וויליאמס יש מספר הצעות, אך הוא כבר החליט להצטרף לקאבס וכנראה יהיה הרכז המחליף של קיירי אירווינג. אופציה נוספת של קליבלנד במידה שעסקת דרון וויליאמס לא תצא לפועל, היא צירופו של חוסה קלדרון, שמנסה להשתחרר מחוזהו ב-ל.א לייקרס.

חוסה קלדרון, ניו יורק ניקס. AP
גם הווריירס יקבלו שחקן משוק השחקנים החופשיים? קלדרון/AP

וויליאמס, 32, נמצא בעונתו ה-12 בליגה הטובה בעולם ורשם חמש הופעות באולסטאר. וויליאמס היה קרוב להצטרף לקאבס בקיץ 2015, אבח שזו הפסידה בגמר לגולדן סטייט, אבל חתם בדאלאס על חוזה גבוה. וויליאמס רושם העונה ממוצעים של 13.1 נקודות ו-6.9 ריבאונדים למשחק. ממוצעי הקריירה שלו עומדים על 16.6 נקודות למשחק והקאבס צפויה להיות הקבוצה הרביעית שלו אחרי ששיחק בעבר גם בניו אורלינס ובעיקר ביוטה ג'אז שם כיכב בין השנים 2005 ל-2011.

אבל לא רק קליבלנד מתחמשת: גולדן סטייט אמורה גם היא ליהנות בקרוב משירותיו של שחקן שייצא לשוק - חוסה קלדרון. הרכז הספרדי הוותיק מאוכזב ממעמדו בלייקרס וצפוי להשתחרר בקרוב, ועל פי מארק שטיין מ-ESPN הווריירס הם הפייבוריטים לקלוט אותו, כשגם יוסטון בתמונה. סטיב קר הודה לאחר המשחק מול ברוקלין ש"נחתים שחקן, והוא יהיה פוינט גארד. אנחנו במגעים עם מישהו, אבל זה עדיין לא נחתם סופית". קלדרון אמור לתפוס את מקומו של הגארד בריאנטה וובר, שחתם על שני חוזים לעשרה ימים אך לא צפוי להמשיך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שחקן ניו אורלינס פליקנס עומרי כספי. GettyImages
"מהלך מטופש וחסר מעוף". כספי/GettyImages

"עומרי כספי הוא קורבן שמוכיח כמה ה-NBA יכולה להיות אכזרית"

על אף שמדובר במהלך שולי בנוף ה-NBA, בטח ובטח בימים שבהם שוק השחקנים החופשיים מלא באקשן, שחרורו של עומרי כספי מהפליקנס ממשיך להעסיק כמה פרשנים ועיתונאים בעיקר בניו אורלינס, אבל לא רק.

הפרשן מאט מור מ-CBS הקדיש טור שלם לכספי, בו טען כי הוא קורבן של הנסיבות המיוחדות של שחקנים ב-NBA, להם מעט מאוד יכולת להשפיע על גורלם. "כספי היה אמור להיות הדובדבן של העסקה. הוא פורוורד מגוון שיכול לקלוע, שזה בדיוק מה שהיה חסר לפליקנס. אבל הפציעה והשחרור שלו הזכירו לי כמה קטנה היכולת של שחקנים בליגה הזאת לעשות משהו למען עתידם", כתב. "כספי היה נקודת אור כמעט בודדה בקינגס בשנתיים האחרונות. הוא יכול לקלוע, הוא משחק חזק, הוא לא פוחד מאף אחד. אבל הוא נפל קורבן לרוטציה החדשה של דייב ייגר ונעלם לחלוטין מהרוטציה העונה, וברור שלסקרמנטו לא היתה כל תוכנית ארוכת טווח עבורו, למרות כל הטוב שעשה עבור הארגון. הוא פשוט נתנו לו להיות עוד חתיכה חסרת משמעות בסגל.

"ואז הוא מעבירים אותו בטרייד, והוא משחק טוב בבכורה, והוא היחיד שמכיר את בוגי קאזינס ויודע לשחק איתו, ואז הוא נפצע...אי אפשר להאשים את הפליקנס ששחררו אותו, כי הם מנסים להגיע לפלייאוף ואין להם זמן לחכות". מור השווה בין המקרה של כספי לזה של הגארד מריו צ'אלמרס, שנפצע בנסיבות דומות בעונה שעברה בממפיס, ומאז נפלט מה-NBA ולא הצליח לחזור אליה עד היום. "בדיוק כמו במקרה של צ'אלמרס, כספי נמצא בתסבוכת רצינית עכשיו. אם כספי אכן יתאושש מהר מהצפוי, אולי הפליקנס יחתימו אותו מחדש, כי ממילא הוא מקבל מהם שכר, אבל זה נראה כמו תסריט די מופרך. כספי היה זה צריך לעבור בטרייד כבר מזמן, וזה היה חוסך לו את כל הבלאגן הזה. בינתיים השחקן שהקינגס הביאו כדי לתפוס לו את המשבצת, מאט בארנס, כבר שוחרר מהקבוצה. זו עוד הוכחה לכמה שהליגה הזאת יכולה להיות אכזרית עבור כל שחקן שאינו כוכב".

מריו צ'אלמרס, ממפיס גריזליס. AP
התקדים ממנו כספי צריך להיזהר. צ'אלמרס/AP

גם מייסון גרינברג מ-ESPN התייחסות באריכות לשחרור של כספי, וכינה את המהלך "מטופש וחסר מעוף". "אחרי שישנתי על זה, המסקנה שלי על העזיבה של כספי לא השתנתה - זה מהלך חסר מעוף בצורה בלתי ייאמנת", כתב. "הסיבה הכי הגיונית למהלך הזה, עד כמה שאני מבין, היא שהפליקנס רוצים להיות מתחת לתקרת השכר, אבל התוכניות יכולות להשתנות. למה לא להשאיר אותו ולהישאר גמישים, במקום לזרוק אותו בשביל שחקן שחתום על חוזה ל-10 ימים וקרוב לוודאי יהיה בסוף הרוטציה? אלא אם הפליקנס בטוחים שזה ישתלם להם והם אכן יוכלו להישאר מתחת לתקרת השכר בעונה הבאה, השחרור של כספי נראה לא חכם בלשון המעטה".

זאק הארפר, גם הוא מ-CBS, התייחס הלילה לאופציות של כספי וכתב ש"האצבע השבורה אמנם מקשה, אבל מינסוטה צריכה לקחת את עומרי כספי, זה מה שאני חושב".

אמש מאמן הפליקנס אלווין ג'נטרי התייחס להחלטה לשחרר את כספי. "אני חושב שהוא מבין", אמר. "דיברנו על זה. זה פשוט מצב מאוד מצער מבחינתו, בגלל שהרגשתי שהוא יכול להיות שחקן שמאוד יעזור לנו - מבחינת קליעה, גודל והכל. דברים כאלה קורים. בשלב הזה, הדבר הכי חשוב עבורנו היה לפנות מקום בסגל". במקומו היא החתימה את רג'י וויליאמס על חוזה של עשרה ימים. וויליאמס רשם בליגת הפיתוח העונה ממוצעים של 18.3 נקודות ו-5.2 ריבאונדים.

מאמן ניו אורלינס פליקנס אלווין ג'נטרי. AP
"זה מצער". ג'נטרי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully