וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית הנשיא והסערה הגזענית: "תחזור לברזיל עם האצבעות השחורות שלך"

אחרי ששחקן פרטיזן בלגרד ירד בדמעות מהמגרש בעקבות נהמות מהקהל, סגנית נשיא ראד בלגרד יצאה בהאשמות: "זה סיפור צבוע ועצוב, מתברר שאנחנו צריכים לכבד אחרים יותר מאשר את עצמנו". בהמשך מחקה את הפוסט. צפו באירועים

אימג'בנק GettyImages

צפו באירועים מהדרבי של בלגרד

הסערה הגזענית בסרביה לא שוככת: אחרי ששחקן פרטיזן בלגרד ירד מהמגרש בדמעות בסוף השבוע בעקבות נהמות גזעניות שהופנו אליו מכיוון אוהדי ראד בלגרד, סגנית הנשיא של ראד, ילנה פוליץ', ביקרה אותו בחריפות בפוסט בפייסבוק וקראה לו לחזור לברזיל ו"להניף שם את האצבעות השחורות שלו". לאחר מכן מחקה את הפוסט בעקבות הביקורת הציבורית.

שוער פרטיזן בלגרד פיליפ קליאקיץ' מחבק את אברטון לואיס מקבוצת FK ראד בלגרד. GettyImages
עוד רגע עצוב בכדורגל. לואיס יורד בדמעות/GettyImages

בסיום המשחק בין ראד לפרטיזן ירד הברזילאי אברטון לואיס מהמגרש כשהוא לא מצליח להסתיר את הבכי שלו, אחרי שבמשך כל המשחק אוהדי ראד נהמו לעברו קריאות של קוף בכל פעם שנגע בכדור. לפני כן הוא הניף לעברם אצבע משולשת, ובתגובה התפתחה מהומה על המגרש. המשחק הופסק ולא הסתיים בזמנו החוקי, ועורר סערה גדולה בסרביה.

ילנה פוליץ', סגנית נשיא ראד, העלתה פוסט זועם בפייסבוק עם ניחוח גזעני, ובו טענה: "כל הסיפור עם השחקן "הגדול" אברטון ומה שהתרחש איתו במשחק הוא צבוע ועצוב. מתברר שאנחנו צריכים לכבד אחרים יותר מאשר את עצמנו, להיות גאים כשבקבוצה של טיטו (פרטיזן) יש שבעה שחקנים זרים. ואז לזייף דמעות, ואז להגיב בזיוף ולספר סיפור על 'איך אני אוהב את סרביה, זה הבית שלי'. ובכן, למה שלא תחזור לברזיל, ותראה שם את האצבעות השחורות שלך לאוהדים ותקלל את האימהות שלהם והכל יהיה בסדר".

לואיס אמר אחרי המשחק ש"היו הרבה דברים כאלה, לא רק בסרביה, אלא בהרבה מדינות באירופה, כשאוהדים קוראים לעברך בשמות, קוראים לך קוף, מחקים קולות של חיות. כששמעתי את זה מקרוב, התרגזתי".

ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראד בלגרד. פייסבוק, צילום מסך
ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראד בלגרד/צילום מסך, פייסבוק
ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראד בלגרד. פייסבוק, צילום מסך
ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראד בלגרד/צילום מסך, פייסבוק
ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראדה. פייסבוק), צילום מסך
ילנה פוליץ', סגנית נשיא FK ראדה/צילום מסך, פייסבוק)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully