וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטואן קונט התלונן על גזענות, איתי שכטר: "אני חוזר לעצמי"

21.2.2017 / 7:15

בבית"ר זעמו בעקבות קריאות גזעניות שהופנו לעברו של המגן מיציע הפועל תל אביב: "יש להם שלושה-ארבעה שחקנים שחומי עור, זה לא מובן". וגם: שכטר מחזיר לטביב, ורד כעס על החילוף, ולמה הקבוצה מעודדת מהקהל?

ברני ארדוב

1. מרוב שמחה, שכחו את החולצות

כנראה שיותר טוב מזה בבית"ר ירושלים לא יכלו לבקש אתמול (שני) אחרי הניצחון 1:2 על הפועל תל אביב, שהושג על אף העובדה שבמרבית המשחק הירושלמים שיחקו בעשרה שחקנים. שרון מימר עדיין עם מאזן מושלם בבית"ר ירושלים של שלושה נצחונות בשלושה משחקים עם יחס שערים 1:8, וכעת נראה שכולם שמחים. כשהשחקנים סיימו לחגוג עם הקהל והחלו לרדת לחדר ההלבשה היה מישהו לא רגוע בבית"ר וזהו איש המשק מאיר הרוש. הוא ראה את איתי שכטר יורד לחדר ההלבשה רק עם גופיית ה-GPS עליו, ללא חולצת המשחק וצעק: "שכטר עוד פעם? מה יהיה? כל משחק חולצה". כשהרוש ירד לחדר ההלבשה הוא הבין ששכטר היה רק קצה הקרחון והתברר לו שלפחות ארבעה שחקנים חזרו בלי החולצה. אחד מאנשי בית"ר זרק להרוש: "כשמנצחים את הפועל, טביב יחליק את זה גם אם היו מחלקים 40 חולצות".

עוד בנושא:

בעשרה שחקנים: בית"ר חזרה מפיגור ל-1:2 על הפועל תל אביב
שרון מימר: "יש לקבוצה שלי אופי, אפשר לצאת איתה למלחמה"
מנחם קורצקי: "לא הגיע לנו לנצח", הרוש: "נתנו להם את המשחק"
קליימן שלח מסר, עמית ביטון הלך לאיבוד: הטופ והפלופ של המשחק

שחקני בית"ר ירושלים איתי שכטר, חסוס רואדה. ברני ארדוב
"כל משחק חולצה". שכטר חוגג עם רואדה/ברני ארדוב

2. קונט התלונן על קריאות גזעניות מצד אוהדי הפועל תל אביב

חסוס רואדה קבע שיא קריירה חדש כשהגיע לחמישה שערים העונה. רק בסוף השבוע האחרון התראיין רואדה לוואלה! ספורט וסיפר על השיחה עם אברהם פאס והתחרות הקטנה ביניהם. בינתיים לשניהם יש חמישה שערים ובשבוע הבא הם נפגשים בדוחא. אגב, באותו ראיון רואדה סיפר שהוא מנותק מהרשתות החברתיות ולא מבין את השחקנים שמעלים תמונות לרשתות דקה לאחר המשחק. חלק מהשחקנים "עקצו" את רואדה ושאלו אותו אחרי המשחק אם הוא מאשר להם להעלות תמונות. אגב, אנטואן קונט התלונן כי מיד עם העלייה לחימום נשמעו מכיוון אוהדי הפועל קריאות גזעניות כלפיו ומספר שחקנים אישרו זאת. אחד השחקנים אף התפלא ואמר: "אלה היו כמה עשרות אוהדים שעמדו למטה צמוד לדשא. זה פשוט לא מובן, יש בהפועל שלושה-ארבעה שחקנים שחומי עור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן בית"ר ירושלים, אנטואן קונט. ברני ארדוב
"להפועל תל אביב יש הרבה שחומי עור, זה לא מובן". קונט/ברני ארדוב

3. שכטר: "אני מתחיל לחזור לדברים שאני באמת טוב בהם"

לאחר השער אתמול מאזנו של איתי שכטר עומד על 12 שערים בכל המסגרות. שכטר מקבל שבחים רבים לאחרונה, אך הוא לא שוכח את התקופה הפחות טובה והביקורות שצצו בעקבותיה. באיזשהו שלב גם רן בן שמעון שקל לספסל אותו, אך הגב הכי גדול שיש לשכטר בבית"ר ירושלים הוא זה של אלי טביב. בשום שלב טביב לא הסכים שהמעמד של שכטר ייפגע והאמין שהוא צריך לשחק גם בתקופות בהן פחות הולך לו. שכטר מחזיר לבעלים ולבית"ר, אולם למרות זאת שכטר הוא החלוץ היחיד של בית"ר והיא צריכה למצוא דרכים לשמור עליו. שכטר מרגיש את העומס של עונה שהחלה ביולי. בשבוע הבא יש לבית"ר שלושה משחקים ברמת אינטנסיביות גדולה ובבית"ר יצטרכו להיות מאוד חכמים עם דקות המשחק שלו.

שכטר סיכם זאת ואמר בסיום: "אני עוד יומיים בן 30 ומחליף קידומת. אני לא ילד, אבל מרגיש שאני מתחיל לחזור לדברים שאני באמת טוב בהם - השערים, הדריבל, להביך את ההגנות - אבל עכשיו צריך להמשיך ולשמור על זה".

שכטר אך נשאל על האפשרות שיוזמן לנבחרת ואמר: "אמרתי ואני אגיד שוב, כשאני בכושר טוב ומרגיש טוב יש לי מה לתרום לנבחרת. אהיה מאושר לקבל זימון, אבל יש מאמן שצריך לקבל את ההחלטה. אני בזמן הנכון, בגיל הנכון ובמקום הנכון בשביל לחזור לנבחרת".

גם חלוץ בית"ר חש בסיום כי בית"ר התעוררה רק לאחר הכרטיס האדום: "הכדורגל מאוד הפכפך ויש אלמנט פסיכולוגי. יש תקופות משבר שאתה לא מצליח לצאת מזה ויש תקופות שהכל מסתדר ואתה לא מבין איך, קשה להסביר את זה. יכול להיות שעד האדום לא נכנסנו למשחק והפועל הייתה יותר טובה, אבל יש משחקים שהדרך חשובה, עשינו את זה עם אופי וזה חשוב מאוד עבורנו להמשך. לא סתם אני משתולל בסיום, אלה משחקים סופר קשים ועל חוסר ריכוז אנחנו עשויים להיענש, צריך לקחת ניצחונות כאלה בכח ולא לעשות טעויות בסוף".

שכטר נשאל האם הוא מרגיש שאולי שער הניצחון שלו יפגע במאבקי ההישרדות של הפועל ואמר: "היתה לי תקופה מדהימה בהפועל. אני מעריך מאוד את המועדון הזה, הוא הביא אותי לפסגות של הכדורגל, בזכות המועדון הזה הגעתי לנבחרת ויצאתי לחו"ל. היינו חייבים לנצח ובזה התעסקתי, אני כדורגלן שאני נותן גול ויש בי להט, אני טוטאלי למועדון שאני נמצא בו אבל אני מקווה שהפועל תשרוד בליגה, זה מועדון חשוב לכדורגל הישראלי".

שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד נאבק בשחקן הפועל תל אביב גל שיש. ברני ארדוב
לא אהב את החילוף. עידן ורד, משמאל/ברני ארדוב

4. עידן ורד כעס על החילוף: "הוא הברומטר של כל החלק הקדמי"

למרות האנרגיות הטובות, שרון מימר לא היה מרוצה מהמחצית הראשונה. את התדרוך הטקטי שלו הוא העביר ממש לפני המשחק והזהיר את שחקניו מההתלהבות של הפועל תל אביב. עדיין, שחקני בית"ר פתחו מעט "נפוחים" את המשחק והמאמן הרבה להעיר לשחקניו. בחצי השני כבר דברים נראו הרבה יותר טוב ומימר נרגע. החלפת עידן ורד גרמה לקבוצה ללכת אחורה, אך במועדון אמרו כי מימר לומד את הקבוצה תוך כדי תנועה וממילא עדיף ללמוד ולתקן דרך ניצחונות. עידן ורד נראה היה עצבני בעקבות החילוף ושוחח עם מימר, כאשר בבית"ר סיכמו זאת ואמרו: "ורד החזיק את הקבוצה התקפית, הוא בכושר מצויין והברומטר של כל החלק הקדמי. אפשר היה לראות שכל המהלכים שעשינו עברו דרכו, זה היה חילוף של לשמור על תוצאה בעשרה שחקנים ולא של יכולת".

5. בבית"ר דווקא מעודדים מהקהל

המשטרה דיווחה אתמול על קטטות לפני ואחרי המשחק ועל קרוב ל-50 עצורים, מרביתם אוהדי בית"ר. בתוך תחומי האצטדיון, בכל מקרה, האוהדים הראו רוח אחרת, כשלראשונה זה זמן רב לא התחילו את החימום ואת העלייה למגרש עם השיר "הנה היא עולה, הקבוצה הגזעניות של המדינה". גם השירים המסורתיים נגד בני סכנין ואירועי פלורנטין לא הושמעו. בבית"ר משוכנעים שאם יוכלו לשמר את ההתנהגות של אוהדיה בתוך היציע אתמול, הם יוכלו להחזיר הרבה אוהדים שלקחו צעד אחורה בשנים האחרונות.

"כנראה שאוהדי הפועל מהירים יותר": האזינו לאופיר סער בתכנית הספורט של 103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully