וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסוס רואדה בראיון: "היום אצילי מבין מה זה אימונים. ושצריך לתת הכול"

17.2.2017 / 16:00

"קשה לי להבין הרבה דברים כאן. שחקנים שלא נשארים אחרי אימון, זה טירוף. מביא אוכל משלי למשחקים. מי שאוכל חומוס וג'אנק פוגע בעצמו". בראיון נדיר, חסוס רואדה חושף את סוד ההצלחה בבית"ר. ואת הדמעות. ולמה אין לו פייסבוק. ומה היה בעימות עם מסי. לקרוא וללמוד

צילום: מגד גוזני, עריכה: יוסי ציפקיס

אמצע העונה שעברה. בית"ר ירושלים מדיחה את הפועל באר שבע ברבע גמר גביע הטוטו לאחר 120 דקות ופנדלים בטרנר. השחקנים עולים לאוטובוס הקבוצה. חסוס רואדה לפתע שב לחדר ההלבשה וחוזר עם כמה קופסאות אוכל ריקות. כאשר השחקנים שואלים אותו מה זה, הוא מסביר בזריזות שהוא מקפיד על אוכל מסוים אחרי משחקים. שני שחקנים שהיו לידו זרקו הערה בגיחוך ומאמן הקבוצה סלובודאן דראפיץ' שעמד ליד אמר לצוות שאיתו: "אתם מבינים מה זה, מפגרים? במקום שילמדו ממנו מה זה מקצועות הם צוחקים על הקופסאות".

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים זוכתה מחמת הספק בעניין הקריאות הגזעניות מול רעננה
דוד קלטינס חתם לשלוש שנים וחצי בבית"ר ירושלים: "מאושר להמשיך פה"

חסוס רואדה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
המקצוען הכי גדול שיש כאן. חסוס רואדה/ברני ארדוב

היום, בראיון לא שכיח מצדו, הוא מסביר את הפרט החשוב הזה שמרכיב לא מעט מגדולתו כשחקן. "זה חלק מהחיים שלי כספורטאי", הוא אומר. "לפעמים יש מספר משחקים בשבוע והחשיבות של הפחמימות אחרי המשחק קריטית. אורז, פסטה. מי שאוכל חומוס או פלאפל או ג'אנק אחר בסנדוויץ' שמקבלים, פוגע בעצמו ובהתאוששות שלו. אי אפשר לרמות את הגוף. רואים את זה במשחק. גם בפסח הבאתי קופסאות משלי למלון. חייב את האוכל שלי כדי להרגיש טוב. אחרת המשחק שלי ייפגע.

"לפעמים אני גם אוהב ללכת לאימון ברגל. ביום שאני מרגיש קצת קר זה משחרר לי את השרירים לקראת האימון. זה בסך הכול 4-5 קילומטר. לא יותר מ-35-40 דקות, לא ביג דיל. אתה מדבר על זה כמקצוענות ובשבילי זה נורמלי. ככה זה בספרד אצל 95% מהשחקנים, כאן זה שונה. רן בן שמעון אמר לי פעם שאם כולם יתאמנו כמוני או כמו שאני רוצה שהאימון יהיה, הוא יסיים עם 7-8 פצועים בכל משחק. המנטליות כאן היא להוריד קצב באימונים. אני לא מקבל את זה. רק שבניגוד לשנה שעברה, אני משאיר זאת למאמן".

מי שרוצה להבין למה רואדה (בראשון חוגג 30) הוגדר על ידי בן שמעון כ"בלם הטוב בארץ", המקצוענות החריגה הזו היא הבסיס לכך. רואדה אמנם בירידה מסוימת, הוא עבר לא מעט תלאות אישיות בתחילת העונה והיה אחראי לכמה טעויות קריטיות בהגנה – ועדיין, בית"ר לא יכולה בלעדיו. ועדיין, הוא המקצוען הכי גדול שיש כאן. זה הזמן שלו לשבור שתיקה ארוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חסוס רואדה בית"ר ירושלים עם קרלוס קוויאר מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
"אי אפשר לרמות את הגוף". חסוס רואדה עם קרלוס קוויאר/ברני ארדוב
"אצל רן עבדנו יותר על הנעת כדור וכאן יותר על לחץ, עמידה נכונה ויציאה עם הרבה שחקנים אחרי שחוטפים כדור. לפעמים כשמחליפים מאמן שחקנים מרגישים אחרת ויש אנרגיות אחרות, ורואים את זה"

חסוס, המאמן שהגדיר אותך כבלם הטוב בישראל כבר לא בבית"ר. התאכזבת?

"זה חלק מהכדורגל. היו בו דברים שמאוד הערכתי, אבל הוא הסביר לי שנוצרה סיטואציה עם הבעלים שלא ניתן היה להמשיך. קפצתי עליו בגול כי הוא המאמן שלנו וכולם ראו שלא פשוט לו שכל הקהל נגדו. במעט זמן עם שרון מימר אני יכול לומר שהוא יותר טקטי. אצל רן עבדנו יותר על הנעת כדור וכאן יותר על לחץ, עמידה נכונה ויציאה עם הרבה שחקנים אחרי שחוטפים כדור. לפעמים כשמחליפים מאמן שחקנים מרגישים אחרת ויש אנרגיות אחרות, ורואים את זה. אבל המבחן של כולנו יהיה המשכיות. כבר בשני נגד הפועל תל אביב".

אגב, ביום האחרון של חלון ההעברות עמיתך מוויאדוליד אוסקר דיאס היה אמור לנחות כאן. כבר עשית איתו הכנות להצטרפות.

"כן, חבל שהוא לא הגיע. הוא יכול היה לעזור לנו. הוא דיבר איתי לפני, שאל על העיר והקבוצה ומאוד רצה להגיע. הוא שחקן מצוין. לא חלוץ טבעי, הוא יותר מאחורי החלוץ ובכנפיים. לפני שנתיים, כשהייתי איתו בוויאדוליד, הייתה לו עונה מצוינת ואני בטוח שהוא יכול היה לעזור לנו. הוא סיפר לי שמאיורקה עשתה בעיות וביקשה ממנו לוותר על חובות, ועד שסידרו את הכול כבר היה מאוחר ולא הייתה טיסה לישראל. חבל. נצטרך עכשיו לשמור טוב טוב על איתי שכטר, כמו בכספת. הוא החלוץ היחיד שלנו".

לא רק שכטר, יש גם את חסוס רואדה בהתקפה עם ארבעה שערים. תחרות עם אברהם פאס?

"מצחיק, כי בדיוק אני ופאס דיברנו על זה. יש תחרות קטנה בינינו. אני רוצה עשרה שערים, אבל אסתפק בלעבור אותו. לא יודע איך הוא הגיע לחמישה שערים, אבל אצטרך לעבור אותו, אין ברירה. בכלל, אולי אתה צודק, חסר לנו בבית"ר חלוצים. אולי באמת לשם אני צריך לכוון. יש לי את מבנה הגוף והפוטנציאל" .

שחקני בית"ר ירושלים חסוס רואדה, איתי שכטר, דוד קלטינס. ברני ארדוב
"לשמור עליו כמו בכספת". חסוס רואדה לצד איתי שכטר, במרכז/ברני ארדוב
"שחקנים שלא באים לפני או לא נשארים אחרי, זה נראה לי טירוף. כן, בעטתי בכדור ויצאתי כי מבחינתי עדיף לא להתאמן אם האימון נראה ככה. תראה את אצילי בספרד. הוא מבין עכשיו מה זה אימונים וכמה צריך כל יום לתת הכול"

בוא נחזור לקיץ. תעשה לנו סדר מה באמת קרה שם.

"יכול להיות שהייתה בעיה של תקשורת ודברים לא התנהלו נכון בין הצדדים, אבל הסיפור הוא שאשתי הייתה בהריון והיא הטילה וטו שאשאר איתה. היא עברה תקופה קשה, זה הכול. כשזה נרגע חזרתי לבית"ר. צריך להבין שלאדם זר שמשחק במדינה אחרת יש גם משפחה ודברים שלא תלויים רק בו. אני לא צריך לשתף את התקשורת בבעיות האישיות שלי ולכן לא דיברתי, אבל נאמרו דברים לא נכונים וזה פגע בי. גם עכשיו כשאשתי ילדה את התינוקת הייתי בספרד, והחזרה הייתה קשה. אני בן אדם חזק, אבל הגעתי לדמעות ובכי. זאת התינוקת והמשפחה שלי, קשה להיות רחוק ברגעים כאלה".

ומה לגבי העתיד? אתה שחקן חופשי בסוף העונה, תישאר?

"עד עכשיו לא פנו אליי ואני יכול לנהל מו"מ, כך שאי אפשר לדעת מה יהיה. אשמח להישאר, אבל זה תלוי בהצעה שתוגש. יכול להיות שכשיציעו, כבר אהיה בקבוצה אחרת או עם הצעה אחרת. אשתי והילדות יבואו איתי לכאן אם אמשיך. אנחנו מוכנים לשינוי, אבל באמת שעדיין לא קיבלתי שום הצעה וייתכן שאחזור לספרד".

דיברנו קודם על המקצוענות. מטריף אותך ששחקנים מורידים קצב. באחד האימונים בעטת כדור החוצה וירדת לחדר הלבשה.

"קשה לי להבין הרבה דברים כאן. שחקנים שלא באים לפני או לא נשארים אחרי, זה נראה לי טירוף. כן, בעטתי בכדור ויצאתי כי מבחינתי עדיף לא להתאמן אם האימון נראה ככה. תראה את אצילי בספרד. הוא מבין עכשיו מה זה אימונים וכמה צריך כל יום לתת הכול. אנחנו מדברים פעם בשבוע או שבועיים והוא מבין שזה כדורגל אחר לגמרי. אני תמיד מסביר לו שהיתרון שהיה לו פה לא קיים שם, ורק לתת 100 אחוז מעצמך כל הזמן זה הסיכוי שלך. אי אפשר להוריד באימונים ואז לתת כאן שני גולים בשבת והכול בסדר. לה ליגה זה עולם אחר. אני ממליץ לו ללכת לליגה השנייה בספרד, אבל לדעתי הוא יחזור לישראל כי יש עוד דברים חוץ מכדורגל. קשה לו עם הספרדית והאנגלית ולא כל אחד מתאקלם. אולי אם יתחיל לשחק לקראת סוף השנה, הוא יחליט אחרת".

חסוס רואדה בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"לדעתי אצילי יחזור לישראל". רואדה/ברני ארדוב
"יש דברים ששחקן אחרון לא צריך לעשות. אני גם משמש דוגמה ובעל ביקורת עצמית גבוהה שמלמד אחרים לא לעשות טעויות כאלה, אז ברור שהאחריות שלי צריכה להיות גבוהה יותר"

איך היה לשחק לצד דן מורי בזמן שקיבל שריקות בוז וקללות?

"לא נעים. חיזקתי אותו, אבל זה הכדורגל. מי שלא עושה לא טועה. אני התחלתי בוויאדוליד עד גיל 21-22 כשחקן אחרון בקישור ו-50:50, וגם לא היה לי קל עם הקהל. יש תקופות כאלה וצריך לעבור אותן. עובדה שהוא התמודד והיום הקהל מעודד אותו. אפילו מריעים לו אחרי טעויות. ככה צריך. בכלל, קהל צריך לתמוך בשחקנים בכל מצב. הקהל יכול להרים שחקנים ליכולות מטורפות וגם להוריד להם את הביטחון שיתקשו לתת פס. הם חייבים להבין את משמעות התמיכה, זה הנכס הכי גדול של בית"ר".

אגב, גם בעונה שעברה היית נשאר אחרי האימונים עם קלאודמיר ועובד על בעיטות חופשיות, אבל רק העונה התחלת לבעוט.

"גם בשנה שעברה וגם בספרד תמיד התאמנתי על זה, גם כשלא בעטתי. שנה שעברה קלאודיו לקח הכול. השנה הוא בא אליי ואמר לי לקחת מתי שאני מרגיש וגם רן דחף לזה. אני שמח מהמספרים והבעיטות, אבל זאת לא המטרה שלי. המטרה שלי זאת ההגנה".

היו לך כמה טעויות קריטיות העונה.

"זה מרגיז. כשהייתי צעיר לא הייתי ישן בלילה מדברים כאלה. היום יש אישה וילדות והרבה יותר פרופורציות, אבל עדיין אני מרגיש רע. אולי זה נובע לפעמים מעודף ביטחון. יש דברים ששחקן אחרון לא צריך לעשות. אני גם משמש דוגמה ובעל ביקורת עצמית גבוהה שמלמד אחרים לא לעשות טעויות כאלה, אז ברור שהאחריות שלי צריכה להיות גבוהה יותר".

מי היה המודל שלך בקריירה?

"לא בדיוק מודל חיקוי, אבל מאוד ניסיתי ללמוד מחואניטו. התמזל מזלי שהוא גם בא לשנה בוויאדוליד ויצא לי ללמוד מקרוב. הוא היה בלם נבחרת ושחקן מוביל בכדורגל הספרדי. הסתכלתי עליו, ללמדתי ממנו. אולי אני סוג של חואניטו ברמת ההתנהלות והמקצוענות. הוא עשה דברים גדולים עם אתלטיקו ובנבחרת, אבל תמיד נשאר אותו חואניטו - מסוג השחקנים שאתה פוגש ומשנים אותך. היום השחקן האהוב עליי הוא סרחיו ראמוס. אני אוהד ריאל וסרחיו גם הווינר הכי גדול שיש. תמיד ניסיתי ללמוד מהטובים ביותר, להציב לעצמי רף גבוה".

חואניטו רודריגז שחקן אתלטיקו מדריד. Arturo Rodriguez, AP
"מסוג השחקנים שאתה פוגש ומשנים אותך". חואניטו/AP, Arturo Rodriguez
"אני לפעמים רואה שחקנים דקה אחרי המשחק, עדיין עם מדי הקבוצה, לוקחים את הטלפון כדי להעלות משהו לרשתות ואני לא מבין את זה. זה מצחיק, אפילו לא יכולים לחכות חצי שעה"

מה עם הרשתות החברתיות? אומרים שאתה חייזר שלא מחובר לכלום.

"אומרים, אבל אולי אחרים חייזרים. זה בזבוז זמן, משהו לא אמיתי. אין לי פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, פשוט מיותר. אני לפעמים רואה שחקנים דקה אחרי המשחק, עדיין עם מדי הקבוצה, לוקחים את הטלפון כדי להעלות משהו לרשתות ואני לא מבין את זה. זה מצחיק, אפילו לא יכולים לחכות חצי שעה. דקה אחרי המשחק כבר כולם מעלים תמונות ווידאו. אני אומר להם תירגעו, תתקלחו, תתלבשו, תנו לגוף לנשום. אבל אין עם מי לדבר".

הושעית פעם לשני משחקים בגלל הערות לשופט על ההנחות שהוא עושה לליאו מסי.

"כן. שיחקנו נגד ברצלונה ובאתי לשופט במחצית ואמרתי: 'למה אתה שורק כל הזמן לטובת מסי גם כשאין פאולים? הבן אדם נופל מטר מהשחקן שלנו ואתה שורק, אי אפשר לשחק ככה. מסי מספיק טוב להסתדר גם בלי ההנחות האלה'. הורחקתי לשני משחקים. אבל ככה זה בספרד, תמיד ההחלטות לטובת ריאל וברצלונה. כל ההחלטות הגבוליות - פנדלים, צהובים, אדומים - תמיד לטובתם, זה לא סתם בכי של קבוצות קטנות, זה משהו שהוכח סטטיסטית וצריכים לשנות אותו. גם ככה הסיכוי של הקטנות מולם לא גבוה, לפחות שיהיה הוגן".

אולי נפלת על מסי כי אתה אוהד ריאל.

"התרגלתם שבישראל הרוב אוהדי ברצלונה. האמת שדוד שלי לקח אותי כשהייתי קטן ומאז אתה לא שולט על זה. שאני רואה משחקים שלהם אני בשיגעון, נכנס לטירוף, זה במשפחה. דווקא בקרב אוהדי בית"ר הרוב אוהדי ריאל, כך שזה מסתדר. הרבה אוהדים את ברצלונה כי היא לקחה את מרבית התארים לאחרונה, אבל לאורך ההיסטוריה כולם יודעים מי גדולה יותר".

מה אתה חושב על זיזו?

"המאמן הכי מתאים לריאל. לא לתקופה קצרה אלא לדרך. יש מאמנים שצריכים לדבר ולהשתולל כדי להשפיע, הוא משפיע כזיזו – כאגדה. סימאונה משתולל כמו משוגע, תראה גם את פפ על הקווים ומאמנים אחרים. זידאן עושה את זה דרך האישיות והשקט. הוא לא צריך להגיד הרבה, מה שהוא משדר בעיניים עושה את העבודה. שיחקתי הרבה פעמים בסנטיאגו ברנבאו. מאמן יכול להשתולל, לצרוח, לזרוק דברים, אף שחקן לא שומע ולא מתייחס ברעש שיש שם. זה בלתי אפשרי. זו הצגה מיותרת שלא באמת משפיעה על השחקנים. זידאן יודע את זה ולא מנסה לעשות רושם".

בלם ויאדוליד, חסוס רואדה. GettyImages
"לאורך ההיסטוריה כולם יודעים מי גדולה יותר". חסוס רואדה, אוהד ריאל, מול קארים בנזמה/GettyImages

אין לך תואר בקריירה. כמה אתה רוצה גביע עם בית"ר?

"רוצה מאוד, אין כדורגלן שלא חולם על זה מהרגע שהתחיל לשחק. לא יצא לי לזכות בתארים בקריירה והגביע עם בית"ר זו הזדמנות גדולה. אנחנו רחוקים שלושה משחקים וזה ריאלי, אבל גם לא ריאלי. צריך לעבור את קרית שמונה ואז לחשוב הלאה. יהיה קשה, זו קבוצה חזקה בבית שלה".

מה אומרים לך אוהדים ברחוב, הם רוצים יותר את הגביע או ניצחון על הפועל תל אביב?

"לגביע יש זמן, כולם עם הראש בהפועל תל אביב. זה לא ייאמן הקטע הזה. עוד לא נגמר קרית שמונה וכולם ברחוב 'פאק הפועל, פאק הפועל'. זה הקלאסיקו שלהם, המשמעות ברורה לנו. יהיה משחק קשה, אבל אנחנו קבוצה איכותית יותר ואם נבוא כמו בשני המשחקים האחרונים אני משוכנע שיהיה טוב. הפערים בליגה לא גדולים ומי שבאה בגישה הנכונה - מנצחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully