וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה: קשיים בהקמת ליגת המילואים, שלוש קבוצות מתנגדות

15.2.2017 / 12:06

הפועל באר שבע טוענת לעומס, הפועל רעננה ובני סכנין מתנגדות בגלל שיקולים כלכליים, אבל במנהלת מתעקשים שמדובר ביוזמה חשובה: "בכל שנה פורשים מכדורגל 300 בחורים שנעלמים בגלל שאין להם מסגרת"

מנכ"ל מנהלת ליגת העל אורן חסון. יוסי ציפקיס
יקיים פגישות עם שלושת המועדונים כדי לשכנע אותם בצורך וכדי לפתור להם את הבעיות. חסון/יוסי ציפקיס

קשיים בהקמת ליגת המילואים או כפי שהמנהלת מתכנת לקרוא לה - הליגה לפיתוח השחקן הישראלי. כפי שכבר פורסם כאן, מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל מתעתדים לפתוח בעונה הבאה ליגה חדשה שמטרתה לאפשר לשחקנים הישראלים לקבל דקות משחק על מנת שיוכלו להשתלב טוב יותר בקבוצה הראשונה. אלא שהדבר לא עובר בצורה חלקה, כך לפחות התברר השבוע בישיבת מנהלת שנערכה ביום שני.

שלוש קבוצות הביעו עד כה התנגדות לרעיון. מדובר בהפועל באר שבע, הפועל רעננה ובני סכנין. בבאר שבע טוענים כי אם הם לוקחים כדוגמה את העונה הנוכחית, הרי שלמועדון יש פעילות כפולה, בארץ ובאירופה, ויהיה להם קשה להעמיד בכל שבוע גם סגל שחקנים לליגת פיתוח. מלבד הליגה מתקיימים גם משחקי גביע המדינה וגביע הטוטו וכאשר באר שבע משחקת גם באירופה ובהצלחה היא מגיעה לפעילות לפחות עד חודש פברואר ולכן טוענים במועדון יהיה להם קשה מאוד להשתתף בעוד ליגה. גם רעננה ובני סכנין כאמור מתנגדות לרעיון. סכנין טוענת כי אין לה מגרש לקיים ליגה נוספת, ושזו מבחינתה בעיה גדולה, כי אצטדיון דוחא לא יכול להתמודד עם עוד ליגה, ולקבוצה אין מגרש עם דשא סינתטי באיכות מספיקה.

בניגוד לבאר שבע לשתיים לא היתה פעילות מקבילה באירופה וההתנגדות שלהן נובעת משיקולים כלכליים בעיקר. ליגה מהסוג הזה, טוענים בשני המועדונים, מצריכה עוד משאבים כספיים שגם כך לא נמצאים בהישג יד.

למרות ההתנגדות של שלושת המועדונים, במנהלת לא מתכוונים לוותר על הרעיון במיוחד כשמרבית המועדונים האחרים מאוד מצדדים ברעיון. בישיבה הקרובה צפויים לערוך במנהלת דיון ממושך ומקצועי בכל הקשור להקמת הליגה המדוברת ואז גם תתקבל החלטה האם להקים אותה.

יו"ר המנהלת אורן חסון יקיים פגישות עם שלושת המועדונים כדי לשכנע אותם בצורך וכדי לפתור להם את הבעיות, אבל חשוב להדגיש כי להחלטה על הקמה של ליגה כזו דרוש רוב של 51 אחוז, כלומר מספיק ששמונה קבוצות יסכימו להקמה. במהלך השבוע אמר חסון לנציגי הקבוצות: "עשינו חישוב, ובכל שנה פורשים מכדורגל 300 בחורים, ואנחנו בטוחים שחלקם בעלי פוטנציאל גדול, שפשוט נעלמים כי אין להם מסגרת לשחק בה ולהוכיח שמגיע להם צ'אנס אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully