וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקצה מחמת מיאוס: המשחקים הכי מאוסים בכדורגל האירופי

14.2.2017 / 14:00

הן נפגשות יותר מדי, הן לא מפתיעות איש והן בונות הייפ מעיק. הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות סיפקה לנו שוב מפגשים לא מרגשים בין באיירן וארסנל, וברצלונה ופ.ס.ז'. לכבוד האורגזמה המזויפת הזו, תומר יצחק בוחר את המשחקים הכי מאוסים בכדורגל האירופי

one

בווידאו: תקציר השישייה של ברצלונה לרשת אלאבס

מאז עונת 2011/12, ארסנל לא הצליחה לסיים כראש בית בליגת האלופות. העונה זה סוף כל סוף קרה. בחשבון הטוויטר של התותחנים התגאו בהישג ב-6 בדצמבר, והחברים שמפעילים את הטוויטר האמריקאי של באיירן מינכן מיהרו להגיב: "שנזמין כרטיסים ללונדון כבר עכשיו?".

זו הייתה העקיצה המתבקשת.

שישה ימים לאחר מכן, אוהדי התותחנים כבר לא ידעו אם לצחוק או לבכות. זה שוב קורה: באיירן מול ארסנל, ארסנל נגד באיירן. כרגיל. כל מפגש אחר בשמינית גמר ליגת האלופות, לא שוחק יותר מפעמיים. וזה? חוזר על עצמו באותו שלב בפעם הרביעית.

לכבוד העימות השחוק לעייפה בין הבווארים לתותחנים וגם הדו קרב השכיח בין פריס סן ז'רמן לברצלונה הערב (שלישי, 21:45, ספורט 5), בחרנו את המפגשים הכי מאוסים שמתקבלים בהגרלות של הכדורגל האירופי (קבוצות ונבחרות). מכבי-באזל מוקצה מהרשימה מחמת מיאוס, אבל מהווה מדד ראוי.

seperator

צ'לסי - פריס סן ז'רמן

מספר: שמונה משחקים, שישה מהם בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות בשלוש שנים האחרונות.

אחרי שנעצרו המפגשים התכופים עם ברצלונה, צ'לסי מצאה לעצמה חברה חדשה בליגת האלופות. עד 2014, הבלוז שיחקו מול פריס סן ז'רמן רק בשלב הבתים ב-2004/05. ופתאום הגיע רצף קשה לעיכול: רבע גמר 2013/14, שמינית גמר 2014/15 ושמינית גמר 2015/16. גם דויד לואיז כבר התבלבל. כן, היו משחקים צמודים והכרעות דרמטיות, אבל המשחקים הללו, בין שתי נובורישיות שלא קל לחבב, בעיקר הבליטו את משמעות השיטה המאוסה של שערי חוץ.

7 במדד המיאוס מכבי-באזל

שחקן פריס סן ז'רמן, דויד לואיז, לפני שחקן צ'לסי, דייגו קוסטה. GettyImages
לאיזה צד אני תוקף? דויד לואיז במדי פ.ס.ז' לפני דייגו קוסטה מצ'לסי/GettyImages

קרואטיה - טורקיה

מספר: שישה משחקים רשמיים בתשע שנים.

המפגש המאוס על כוחות הביטחון באשר הם. וינה, איסטנבול, זאגרב או פריס - זה מעולם לא עבר בשקט. המשחק הראשון היה בהופעת הבכורה של שתי הנבחרות ביורו ב-1996, אבל היריבות התעצמה בעקבות אירועי האלימות שליוו את רבע הגמר הדרמטי בווינה ב-2008. אחרי אבוקות ורימוני עשן ביציעים, הגיעו גם מהומות ומעצרים לאחר מכן, ומאז המקרה חוזר על עצמו פעם אחר פעם. משטרת איסטנבול כבר בהיכון לקבלת החוליגנים של קרואטיה בספטמבר הקרוב.

7 במדד המיאוס מכבי-באזל

אוהדי נבחרת קרואטיה. GettyImages
השוטרים בכוננות. אוהדי נבחרת קרואטיה/GettyImages

ריאל מדריד - בורוסיה דורטמונד

מספר: שמונה מפגשים בארבע שנים בליגת האלופות, 10 במהלך שנות האלפיים.

ריאל מדריד מבקרת בגרמניה מדי עונה. אם בתחילת המילניום היריבה הייתה בעיקר לברקוזן, בשנים האחרונות פגשו הבלאנקוס את באיירן, וולפסבורג, שאלקה ובעיקר את דורטמונד. כמו ב-2012/13, גם העונה הן עלו יחד משלב הבתים וסיפקו שני משחקים מרתקים, אבל מדובר כבר במנת יתר. ואין ניצחונות חוץ אז גם אפקט ההפתעה לא קיים. בעבר לפני כל מפגש היו פלרטוטים בין ריאל לרוברט לבנדובסקי, בשנתיים האחרונות זה פייר אמריק אובמיאנג. כמה אפשר לשמוע על החלום שלו לשחק בברנבאו? די.

7 במדד המיאוס מכבי-באזל

שחקן דורטמונד פייר אמריק אובמיאנג חוגג. רויטרס
כן, הוא חולם לשחק בברנבאו, הבנו. פייר אמריק אובמיאנג/רויטרס

ברצלונה - מנצ'סטר סיטי

מספר: שישה משחקים רצופים: שמינית גמר ליגת האלופות 2013/14, שמינית גמר 2014/15 ושלב הבתים העונה.

"בטח ניפגש שוב בשלבי ההכרעה", העריך סרג'יו בוסקטס לאחר ההפסד למאמנו לשעבר פפ גווארדיולה בנובמבר האחרון. זה היה המפגש האחרון ברצף של שישה בין מנצ'סטר סיטי לברצלונה, ואחרי חמישה הפסדים היו אלה האנגלים שניצחו לראשונה (1:3). הקטלאנים עצרו את סיטי פעמיים בשמינית הגמר, עד שלחבר'ה מאבו דאבי נמאס. הם החליטו שאם אין אפשרות לנצח את ברצלונה, עדיף לייבא את ברצלונה. אז עכשיו, כשמנצ'סטר סיטי מנסה להיות ברצלונה האנגלית, העימות הזה הפך עוד יותר בלתי נסבל. רק שההערכה של בוסקטס לא תתברר כנכונה.

8 במדד המיאוס מכבי-באזל

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי (שמאל) עם ליאונל מסי שחקן ברצלונה. AP
גם ככה מתראים מספיק בנבחרת. ליאונל מסי עם סרחיו אגוארו/AP

איטליה - ספרד

מספר: 10 מפגשים בשמונה השנים האחרונות, ועוד אחד בדרך.

מאז רבע גמר מונדיאל 94', ספרד ואיטליה נהגו להיפגש למשחק ידידות פעם בארבע שנים. ופתאום הגיעה אינפלציה של משחקים רשמיים. רבע גמר יורו 2008, שלב הבתים של יורו 2012 ואז הגמר, מפגש מיותר בגביע הקונפדרציות, שוב בשמינית גמר יורו 2016 ואם זה לא מספיק אז הגיעו גם שני משחקי מוקדמות היסטוריים. ועוד בבית הישראלי. האיטלקים התייאשו לחלוטין מהמשחקים האלה וראו בספרד שד בלתי מנוצח, עד שעשו סוף לעידן דל בוסקה ביורו האחרון. רק קסיאס, שנותר על הספסל באותו משחק, חש געגוע אז לבופון וקיבל אותו בהגרלת שמינית גמר הצ'מפיונס.

8 במדד המיאוס מכבי-באזל

שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס מנחם את שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
רק הם עוד מתגעגעים אחד לשני. ג'יג'י בופון עם איקר קסיאס/רויטרס

ברצלונה - פריס סן ז'רמן

מספר: תשעה מפגשי עבר ועוד שניים עכשיו, מה שיוצר שמונה משחקים בארבע השנים האחרונות.

די, כמה אפשר? נדמה שמהרגע שפריס סן ז'רמן השתלטה על הכדורגל הצרפתי וחזרה לליגת האלופות, היא משחקת רק מול ברצלונה או צ'לסי. כאשר הגרלת רבע הגמר ב-2013 קבעה מפגש בין השתיים, בפ.ס.ז' נזכרו בערגה בעלייה ההיסטורית על חשבון ברצלונה לחצי גמר הצ'מפיונס ב-1995, ואילו הקטלאנים חזרו לפנדל של רונאלדו מול ברנאר לאמה שסידר ב-1997 זכייה בגביע המחזיקות עליו השלום. אז זה עוד היה מרענן, עם זלאטן מול מסי והחברים אחרי פרסום האוטוביוגרפיה (בין עם הציטוטים בה היו מפוברקים ובין אם לאו). עכשיו, ארבע שנים ולא פחות משישה מפגשים אחרי, זה כבר מתיש.

8 במדד המיאוס מכבי-באזל

ליאונל מסי שחקן ברצלונה לפני דייויד בקהאם שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
שמונה משחקים בארבע שנים, גם לדייויד בקהאם כבר נמאס/GettyImages

ארסנל - באיירן מינכן

מספר: 10 מפגשים קודמים ועוד שניים עכשיו. הוגרלו זו מול זו בפעם הרביעית תוך חמש שנים.

"פעם נוספת", צייץ מסוט אוזיל לאחר ההגרלה והוסיף קריצה. חברו לנבחרת ג'רום בואטנג הגיב: "וכל שנה אותו דבר", כדי להזכיר מי תמיד מנצח. כן, באיירן מינכן נפגשה עם ארסנל שלוש פעמים בשלב שמינית הגמר, ותמיד עברה. בעונה שעברה הקבוצות הסתפקו בשני משחקים בשלב הבתים, עם 0:2 לתותחנים ו-1:5 מוחץ לבאיירן בחלוף שבועיים. אז שוב השחקנים הגרמנים יחליפו חוויות, שוב מסוט אוזיל יספוג בוז באליאנץ ארנה, שוב ארסנל תמכור אשליה לרגע ושוב ונגר ונגר יתבכיין ואז יישאר בחוץ. הפעם לתמיד?

9 במדד המיאוס מכבי- באזל

אוהדי ארסנל מוחים נגד ארסן ונגר. רויטרס
זה תמיד נגמר באותה צורה, רק לא עם השורה התחתונה שהם רוצים/רויטרס

ישראל - קפריסין

מספר: 13 מפגשים מאז הצטרפותה של ישראל לאופ"א, מתוכם 10 במוקדמות יורו או מונדיאל.

אוי, האי השכן. מגוגיץ' וספוליאריץ' ועד דוסה ג'וניור. נבחרת ישראל חיה עדיין על הזיכרונות ממונדיאל 70' ולא העפילה לטורניר גדול מאז, אבל כל הגרלה בה אנחנו מצליחים להימנע מעוד מפגש מעייף עם קפריסין מעניקה תחושה של ניצחון. אחרי מוקדמות מונדיאל 1998, יורו 2000, יורו 2004 ומונדיאל 2006, הייתה הפוגה במגעים הקבועים עם הקפריסאים. קצת מנוחה ממונחי "רכבת אווירית לקפריסין" או "למה הדשא של השכן ירוק יותר". אלא שאז הגיעו שני המשחקים במוקדמות המונדיאל האחרון והציפו מחדש את תחושת הבחילה. וזה עוד לפני ההפסד המביך בטדי.

9 במדד המיאוס מכבי-באזל

ונסן לבאן שחקן נבחרת קפריסין (שמאל) מול בירם כיאל שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
כל הגרלה שאנחנו נמנעים ממשחק כזה היא סיבה למסיבה. הקפריסאים חוגגים בטדי מול בירם כיאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully