וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש כתב אישום נגד אבו סובחי, החשד: הלבנת הון ורישום כוזב

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום חמור למחוזי. הבעלים של בני לוד נחשד בין היתר שהעביר כספים בכסות של קבוצת הכדורגל שבבעלותו, וכן שימוש בחשבוניות כוזבות ועבירות מע"מ

אבו סובחי הבעלים של בני לוד. ברני ארדוב
מסתבך. אבו סובחי/ברני ארדוב

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד עבד אלגאני עבאס, מוחמד אזברגה (אבו סובחי), וחברות שונות, ביניהן עמותת בני לוד. לנאשמים מיוחסות, כל אחד על פי חלקו בכתב האישום, עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות על פי חוק מע"מ ועבירות הלבנת הון, בהיקף של מעל מיליארד שקלים.

לפי כתב האישום, במטרה להתגבר על הסדרים רגולטוריים שמנעו מהם את האפשרות לעסוק ולשלוט בחברות תיווך של עובדים זרים לתעשיית הבניה, השתלטו אזברגה וירון סולמי על תאגיד כוח אדם להעסקת עובדים זרים. זאת, תוך שהם מסתירים את פעילותם מהרשויות באמצעות רישום מניותיהם על שם אדם אחר. ההיתר להפעלת התאגיד התקבל במרמה בנסיבות מחמירות. כדי להעביר את הכנסותיה של החברה לידם, ביצעו אזברגה וירון סולמי פעולות מרמה מתוחכמות, לרבות שימוש בחשבוניות כוזבות, וכן העבירו כספים בכסות של חסויות לקבוצת הכדורגל "בני לוד הרכבת", שבשליטתו של אזברגה.

בנוסף, אזברגה וסולמי נזקקו לכספים רבים, הנאמדים במאות מיליוני שקלים במזומן, בין היתר לצורך תשלומי שכר לעובדים זרים. על כן קשרו השניים ביחד עם עבאס קשר להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, באמצעות חברות שונות בהן אזברגה שלט, העוסקות לכאורה בקבלנות בניין, וזאת בהיקף של מעל ל- 800 מיליון שקל ובתוך כך אף ביצעו פעולות הלבנת הון.

יצוין כי בפרשה זו הוגש השבוע כתב אישום נגד ירון סולמי, משה מרגלית ואחרים, לרבות שתי חברות, בעבירות דומות. הפרשה נחקרה בידי משטרת ישראל, חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו סובחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully