וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

47 סיבות לנקמה: הכירו את יריבת הפועל ירושלים, גראן קנאריה

8.2.2017 / 23:45

ריצ'רד הנדריקס, בו מקאלב, ריאן הולינס, ומאמן שחוזר לקדמת הבמה אחרי 15 שנים. בצל התבוסה הכואבת מהעונה שעברה, גראן קנאריה עומדת בדרכה של הפועל ירושלים לחצי גמר היורוקאפ. מה הסיכוי של האדומים לעבור?

ריצ'רד הנדריקס מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ברוכים השבים. ריצ'רד הנדריקס/ברני ארדוב

היסטוריה: אחרי 30 שנה בהן היתה קבוצת צמרת בליגה השנייה, תפסה גראן קנאריה את מעמדה כקבוצה קבועה ב-ACB בתחילת שנות ה-90 ואחרי כעשור הפכה לקבוצה שיכולה להתהדר בכבוד בתואר קבוצת דרג בשני בספרד. למרות זאת, בזירה המקומית ההישגים שלה לא מרשימים, וכוללים עלייה אחת לחצי גמר הפלייאוף ב-2013. באירופה, מנגד, זה נראה טובה בהרבה, כולל סגנות היורוקאפ ב-2015 וחצי גמר בעונה שעברה. העונה זכתה בתואר היסטורי ראשון כשהניפה את גביע הסופרקופה. להפועל ירושלים יש טראומה לא פשוטה מהביקור האחרון שלה בלאס פלמאס, כשהובסה 108:61 בעונה שעברה.

העונה: את העונה הנוכחית פתחה גראן קנאריה נהדר ביורוקאפ עם ארבעה ניצחונות רצופים בסיבוב הראשון, אך במקביל התרסקה בליגה הספרדית עם ארבעה הפסדים בארבעת מחזורי הפתיחה. ההמשך היה מאוזן יותר, הצהובים סיימו את הסיבוב הראשון ביורוקאפ במאזן 1:7, ובליגה ניצחו ב-10 מ-12 המשחקים הבאים כדי להגיע לצמרת. את הסיבוב השני ביורוקאפ פתחה הקבוצה של לואיס קאסימירו לא טוב עם הפסדים ללוקומוטיב קובאן ופואנלברדה, והייתה בעמדת הדחה, אלא שאז הגיע ניצחון כפול על מורסיה, ניצחון ענק בשבוע שעבר על לוקומוטיב קובאן, והערב (רביעי) היא השלימה את העבודה בבית נגד אותה פואנלברדה כדי לקטוף את המקום השני.

הסגל והמאמן: כפי שמאפיין אותה לאורך שנים, גם השנה שמרה על גראן קנאריה על הרבה מאוד שחקנים מהעונה שעברה, וצירפה אליהם שחקנים במשורה. הכוכב הגדול של הקבוצה הוא הגארד האמריקאי-סלובני קייל קוריץ' שקולע 16.5 נקודות למשחק, כולל 3.5 שלשות למשחק מ-6.7 נסיונות. בו מקאלב הוותיק, שהצטרף העונה, נראה נהדר עם 10.4 נקודות ו-5.2 אסיסטים, כשאל החבורה שקולעת בדו ספרתי מצטרף גם הפורוורד רויס אוניל. ריצ'רד הנדריקס, שחזר בעונה שעברה למכבי תל אבוב ושוחרר, רושם 7.9 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-17 דקות למשחק, כששחקנים מובילים נוספים הם הקלע הפיני סאסו סאלין, שחקן הפנים הדומיניקני יוליס באייז, הפורוורד הספרדי פבלו אגילר, שקלע סל מטורף משלושת רבעי מגרש בליגה לפני שבועיים, וצ'אבי רבאסדה. לאחרונה הצטרף לקבוצה גם ריאן הולינס, שחקן עם ניסיון של שנים של ישיבה על הספסל ב-NBA, אך עדיין לא הוכיח את עצמו.

על הקווים של גראן קנאריה עומד לואיס קאסימירו המקומי בן ה-56, שפרץ לתודעה עם מנרסה בשנת 1998, כשהוביל את הקבוצה הקטנה לאליפות. הקבוצה הגדולה ביותר אותה אימן בשנים האחרונות הייתה ולנסיה אך מאז שנת 2002 משייט בין קבוצות התחתית של הליגה הספרדית, והקיץ קיבל הזדמנות מחודשת, הפעם בגראן קנאריה, והוביל את הקבוצה לזכייה בסופרקופה.

הסיכוי של ירושלים: גראן קנאריה היא קבוצה טובה, שכבר עשתה ניצחונות איכותיים בחוץ ואף כפתה משחקים צמודים על ברצלונה ו-ולנסיה מחוץ לבית שלה, אבל בבית, איפה שהייתה חזקה מאוד בשנים האחרונות, נחלה כמה הפסדים מפתיעים, כולל תבוסה ב-26 הפרש לאנדורה רק לפני מספר שבועות. ירושלים צריכה לעבור את המשוכה. זה לא יהיה פשוט אבל היא עדיפה.

עוד בנושא:

הפועל ירושלים 73:81 את ניז'ני נובגורוד וסיימה בראשות בית ז'
גראן קנאריה הביסה את פואנלברדה וסידרה לעצמה מפגש מול ירושלים

סימונה פיאניג'אני עם בו מקאלב. AP
פיאניג'אני מכיר אותו היטב. מקאלב עם מאמן הפועל ירושלים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully