וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחד הניצחונות ההזויים בכל הזמנים": המסע הביזארי של אתלטיקו טוקומן

מטוס שלא המריא, אוטובוס שדהר במהירות מופרזת, שעון שספר לאחור על מסכי הטלוויזיה ושגריר עצבני שדרש: "תנו להם לשחק, שיזדיינו החוקים". הניצחון ההיסטורי של אתלטיקו טוקומן בליברטדורס

שחקני אתלטיקו טוקומן חוגגים. AP
זו לא נבחרת ארגנטינה. שחקני אתלטיקו טוקומן חוגגים בקיטו/AP

ביום שבת האחרון, נבחרת ארגנטינה עד גיל 20 הובסה 3:0 בידי נבחרת אקוודור באצטדיון האולימפי בקיטו. לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) 11 שחקנים במדי האלביסלסטה חגגו ניצחון היסטורי. טוב, זו הייתה בדיוק אותה תלבושת, אבל היו אלה שחקנים אחרים לגמרי ומפעל אחר לגמרי.

כך רשמה אתלטיקו טוקומן את הניצחון הגדול ב-115 שנות קיומה ו"אחד הניצחונות ההזויים בכל הזמנים", כפי שסיכמו אנשי הקבוצה. אפילו דייגו מראדונה התרגש.

אוהדי אתלטיקו טוקומן. AP
היה שווה לחכות. אוהדי אתלטיקו טוקומן בקיטו/AP

הסיפור החל לפני שבוע. הקבוצה מצפון ארגנטינה, בהופעתה הראשונה אי פעם בגביע ליברטדורס, השיגה 2:2 ביתי במשחק הראשון של סיבוב המוקדמות השני מול אל נסיונל מאקוודור והחלה בהכנות לגומלין. כדי להיות ערוכים למשחק בגבהים של קיטו, 2,800 מטרים מעל פני הים, הטוקומנים הקדימו והגיעו לגויאקיל, מתוך כוונה להמריא משם לקיטו ביום המשחק.

הכול טוב ויפה, רק שהטוקומנים חסרי הניסיון הסתבכו עם הטפסים של הטיסה. ובתקופה בה היבשת כולה עדיין בטראומת האסון האווירי של שאפקואנסה, האישור להמריא לא ניתן. על פי הגרסה הארגנטינאית, פוליטיקאים מקומיים הם שמנעו את ההמראה. בצר להם, ניסו אנשי המועדון לארגן טיסה חלופית, אבל השעון המשיך לתקתק והלחץ גבר. שעתיים לפני השריקה, אנשי אתלטיקו טוקומן עדיין שהו בגויאקיל. חצי שעה לשריקה, נמצאה טיסה חלופית, אך הארגנטינאים נאלצו להשאיר מאחור כמה אנשי צוות וגם ציוד נלווה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

התלבושת האלטרנטיבית

המשחק נקבע לשעה 2:15 לפנות בוקר (שעון ישראל) אבל אחרי 45 דקות המתנה, עדיין לא נראה סימן להימצאותם של הארגנטינאים בסביבת האצטדיון. על פי חוקי הקונמבול (התאחדות הכדורגל של דרום אמריקה) איחור כזה של קבוצה מוביל להפסד טכני, ובטוויסט מוזר הוסיפו בערוץ המשדר שעון שספר לאחור כדי לראות האם אתלטיקו טוקומן תעמוד ביעד.

בינתיים, השגריר הארגנטינאי באקוודור עלה לשידור בהתפרצות רגשות וקרא: "תנו להם לשחק, שיזדיינו החוקים". במקרה הזה אכן התעלמו לחלוטין מכללי הקונמבול, בהסכמת הקבוצה המארחת שהמשיכה לחכות ליריבתה. כמה דקות לאחר סיום זמן ההמתנה, נראה האוטובוס של טוקומן דוהר במהירות שיא ברחובות קיטו, בליווי משטרתי. כמו בסרט מתח.

האוטובוס דוהר בכבישי קיטו

בסופו של דבר, אתלטיקו טוקומן הגיעה לאצטדיון 17 דקות אחרי הדדליין, ואז נזכרו כולם שמדי הקבוצה בעצם נשארו בגויאקיל. למזלם, הנבחרת עד גיל 20 של ארגנטינה שיחקה כאמור בעיר כמה ימים לפני כן, כך שניתן היה לשאול את התלבושות. השחקנים התארגנו, וכך המשחק יצא לדרך - שעה וחצי אחרי מועד השריקה המקורי.

המסע הביזארי הזה היה חייב להסתיים רק בצורה אחת - ניצחון של אתלטיקו טוקומן. בדקה ה-64 הסיפור הושלם עם נגיחה של פרננדו סמפדרי ועלייה ראשונה אי פעם של הקבוצה הצנועה מטוקומן לסיבוב המוקדמות השלישי של גביע ליברטדורס. "היום כולנו טוקומן", התגאה דייגו מראדונה בקבוצה שעשתה היסטוריה עם מדי ארגנטינה.

פרננדו סמפדרי שחקן אתלטיקו טוקומן. AP
כובש שער הניצחון פרננדו סמפדרי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully