וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ביקשה מהנהלת היורוקאפ לא לשחק בערב שבת

5.2.2017 / 13:00

המשחק השני בסדרת רבע הגמר, אליה העפילו האדומים, מיועד להיערך ביום שישי, 3 במארס. במועדון פסימיים לגבי האפשרות שיצליחו להזיזו אם יסיימו במקום הראשון, מאחר שהמפגש יתקיים בספרד, וינסו לפחות להקדימו לשעת צהריים

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 20

הפועל ירושלים כבר הבטיחה את מקומה ברבע גמר היורוקאפ, והשבוע יתברר אם תסיים במקום הראשון או השני בבית ז' בטופ 16, אבל בעיית לוחות זמנים מחכה לה מעבר לפינה לקראת שלבי ההכרעה.

מועדי המשחקים ברבע גמר המפעל, שייערך לראשונה בסדרות של הטוב משלושה (כמו גם שלבי חצי הגמר והגמר), הכניסו את האדומים לבעיה: על פי הלו"ז שהועבר לקבוצות המשתתפות - המשחק הראשון ייערך ביום שלישי, 28 בפברואר; המשחק השני - והבעיתתי מבחינת האדומים - מיועד ליום שישי, 3 במארס; והמשחק השלישי והמכריע, אם יהיה בו צורך, יתקיים ביום רביעי, 8 במארס.

רבים מהאוהדים בארנה הם דתיים או מסורתיים, וראשי המועדון אף פנו בימים האחרונים להנהלת היורוקאפ בבקשה לא לשחק ביום שישי. בשלב זה לא התקבלה תשובה, והסוגייה תיבחן רק לאחר משחקי מחזור הנעילה,בעוד שלושה ימים, שבעקבותיהם תושלם מפת העולות.

עוד בנושא:

21:05, ספורט 5: הפועל ירושלים - מכבי תל אביב
קאליף וואייט גמר את העונה, חשש שגם דגן יבזורי

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
היורוקאפ תתחשב? אוהדים חובשי כיפות של ירושלים/ברני ארדוב

לפני שנתיים וחצי נאלצה ירושלים לשחק בערב ראש השנה במוקדמות היורוליג, ויריבתה המושבעת מכבי תל אביב מכירה היטב את הסיטואציה: גם היא מבקשת שנה אחר שנה לא לשחק בערב שבת, ומצליחה להימנע מכך במשחקי הבית ביורוליג - אך לא בחלק ממשחקי החוץ. גם הפיינל פור של המפעל הבכיר משוחק החל משנת 2001 בימים שישי וראשון, למעט האירוע שנערך לפני 13 שנים ביד אליהו - והוזז לחמישי ולמוצאי שבת.

הסיטואציה תהיה פשוטה יותר דווקא במידה שירושלים תידרדר למקום השני ותפגוש את לוקומוטיב קובאן. המפגש השני בסדרה ייערך בישראל, ולא מן הנמנע שבקשתם של האדומים תתקבל, כשהאפשרויות הן להקדמת המשחק ליום חמישי (48 שעות בלבד אחרי פתיחת הסדרה), דחייתו למוצאי שבת או קיומו ביום שישי בשעת צהריים.

לוח המשחקים של קובאן בליגת ה-VTB אינו עמוס בתקופה הזו של השנה והיא לא צפויה להערים קשיים: היא תפגוש את חימקי מוסקבה ב-24 בפברואר, ולאחר מכן תשוב לפעילות בזירה המקומית רק ב-19 במארס.

הבעיה תהפוך אקוטית יותר אם ירושלים תשלים השבוע את משימתה ותסיים במקום הראשון. היא תפגוש בשלב הבא קבוצה מספרד - גראן קנאריה או פואנלברדה - והמשחק שבמרכז ה"מחלוקת" ייערך בחוץ, כשמרחב התמרון אינו גדול. שתי היריבות האפשריות אמורות לשחק יומיים מאוחר יותר בליגה המקומית, שאינה זולגת מעבר לימי שבת וראשון, והקדמת המפגש תיצור בעיה בעיקר מול הקנאריים, שהדרך אליהם ארוכה ומפרכת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ניצחון רק יסבך את העניינים. אליהו/ברני ארדוב

"אני מעריך שיהיה לירושלים קל יותר לשכנע את פואנלברדה, גם בגלל יחסי הידידות בין עוזר המאמן של הפועל, מרסלו ניקולה, לבין המנהל הספורטיבי של הקבוצה הספרדית, פראן לופס", הסביר גורם בספרד. "לפואנלה סדר עדיפויות ברור, ולפיו הליגה קודמת ליורוקאפ, ולכן אם הליגה המקומית תסכים להתחשב בה בלוחות הזמנים של אותו שבוע יהיה לה קל יותר ללכת לקראת הפועל".

ומה לגבי גראן קנאריה, הפייבוריטית הברורה להעפיל על חשבונה של פואנלברדה? "במועדון לא מוכנים בכלל לדבר על לוחות הזמנים לפני שיבטיחו את עלייתם לשלב הבא", סיפר אותו גורם ספרדי, אך לא נשמע אופטימי: "יש אפשרות שהמשחק ייערך ביום שישי בצהריים, אבל אני מניח שגראן קנאריה תילחם כדי להשאיר את המשחק בערב. זה יום העבודה האחרון בשבוע בספרד, האנשים יוצאים לחופש, האולם יהיה מלא יותר מאשר במשחק יורוקאפ רגיל באמצע השבוע וקשה לוותר על הדברים הללו".

ירושלים צפויה להיתקל בסוגיית השבת גם אם וכאשר תעפיל לחצי גמר המפעל ולגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully