וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל הודה בעבירות זיוף, מרמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס

יו"ר האיגוד והמנהלת לשעבר הורשע בבית משפט השלום בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, הכלל גם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות: "פרשה מתוחכמת של מרמה והעלמות מס בהיקפים ניכרים"

אבנר קופל בוועדת האיתור. יוסי ציפקיס
הסתבך. קופל/יוסי ציפקיס

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע את אבנר קופל, יו"ר איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה לשעבר, על פי הודאתו בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס ועבירות נוספות.

כזכור, על פי כתב האישום לקופל ולחברה בבעלותו, רב אור, הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המסים, אשר נקטה כנגדם הליכי גבייה בגין חובות אלו. במסגרת הליכי גבייה החל משנת 2005, עיקלה רשות המיסים כספים אשר הגיעו לקופל ורב אור מחברת הפניקס וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה לחברה. על מנת לעקוף הליכי גבייה אלה פעל קופל בשורת פעולות מרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס, כדי שיאפשרו את שחרור הכספים התפוסים אצלה, ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

יצוין כי שותפו של קופל, ראובן עפרי, וכן חברת הפניקס, הורשעו זה מכבר בעבירות מס. מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) נמסר כי: "לאחר סיום שלב ההוכחות בתיק, בית המשפט הרשיע היום את אבנר קופל, על פי הודאתו בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, במסגרת פרשת המרמה בחברת הפניקס. מדובר בפרשה מתוחכמת של מרמה והעלמות מס בהיקפים ניכרים, ביוזמתו ובהובלתו של קופל.

"במשך שנים שיכלל קופל דרכי מרמה שכללו, בין היתר, רישום כוזב, המחאות זכות בדויות פיקטיביות וריקות מתוכן, רישום כוזב בספרים, זיוף מסמכים, הצהרות בדויות לרשות המיסים ועוד. פעולות המרמה נצבעו והוצגו כחלק מפעילות עסקית לגיטימית של קופל, חברה בבעלותו, של שותפו העסקי ושל חברת הפניקס. פרשה זו מעידה כי גם נאשמים הפועלים בדרכים עקלקלות ונוהגים בתחכום בכדי להסוות את פעולותיהם מפני הרשויות, מובאים לדין ומורשעים ע"י בית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • אבנר קופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully