וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל דוהרת, אבל מה קרה לרונאלדו? סיכום הסיבוב בליגה הספרדית

דור רומנו

30.1.2017 / 11:54

הבלאנקוס נראים מצוין, למרות שהכוכב הגדול שלהם מציג עונה חלשה. בצד השני, ליאונל מסי ממשיך להציל את ברצלונה, שחייבת להשתפר. אתלטיקו מדריד מאכזבת, סביליה מרגשת. דור רומנו עם סיכום הסיבוב

one

חמש דקות, זה מה שהיה חסר לריאל מדריד כדי לנצח גם את סביליה בפיחואן ולעשות צעד עצום לעבר אליפות ראשונה מזה חמש שנים. במקרה כזה היה לה פער של 5 נקודות בטבלה, יחד עם משחק חסר, כשמאחוריה כבר הקלאסיקו בחוץ (1:1), הדרבי בקלדרון (ניצחון 0:3) וגם הפיחואן. אלא שבעלת הבית, עם גב אדיר מאוהדיה – הגיבה בגדול וביצעה מהפך נהדר. כנראה שלפעמים הדקה ה-90 לא מחייכת לריאל מדריד. הליגה הספרדית, למרות רמת כדורגל נמוכה יותר השנה בהשוואה לרף לו הורגלנו – תמשיך להיות המרתקת באירופה. זו שבה שתיים משלוש העונות האחרונות הוכרעו רק במחזור האחרון של העונה. אל תפסלו תסריט הוליוודי כזה גם הפעם.

מאז עונת 2002/03, אז ריאל סוסיאדד הסינדרלה כמעט זכתה באליפות – אף קבוצה בספרד לא הצליחה לסיים את הסיבוב הראשון עם אפס בטור ההפסדים, וכך גם הפעם. בספרד המציאו השנה את מונח ה-Noventa YRamos – הדקה ה-90 של ראמוס לכבוד ההתעלות הנצחית של הבלם ברגעי ההכרעה, כמו בקלאסיקו הראשון למשל. אבל זה לא רק ראמוס. השוויון של מסי במדריגל, סביליה עצמה שניצחה לא מעט משחקים ברגע האחרון ואפילו 3:3 מטורף ביו אוסאסונה לוולנסיה בקרב תחתית בחודש שעבר הוליד קרנבל של כדורגל. טורניר הגביע שבעבר היה כמו עצם בגרון, טורניר מיותר שרק מכביד על הלו"ז העמוס גם ככה - מספק השנה כדורגל איכותי וסיפורים מרתקים. אלקורקון הקטנה הגיעה עד לרבע הגמר שם הודחה בידי אלאבס. בארסה התקשתה נגד בילבאו בשמינית הגמר והמשחקים בין סביליה וריאל מדריד, שנעצרה ע"י סלטה ויגו – היו נפלאים גם כן. הליגה הספרדית מסכמת סיבוב והתענוג האמיתי – סיבוב שלם לפנינו. האם ריאל מדריד של זידאן תתגבר על מכת הפציעות ועל חוסר הביטחון ומה יהיה עם כריסטיאנו רונאלדו? מי מסוגל לעצור את מסי? וכמה זמן תימשך הדהירה של סביליה? אלה רק חלק מהשאלות שנותרו פתוחות.

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. רויטרס
עונה טובה של ריאל, קצת פחות של רונאלדו/רויטרס

ארוכה הדרך של זידאן

ריאל מדריד של זידאן עדיין מוליכת הטבלה, אך מתחילה להרגיש את הלחץ. אם ההפסד בפיחואן שקטע את רצף המשחקים המטורף ללא הפסד – שיא כל הזמנים בספרד, התקבל בשלוות נפש – בא הכדורגל הרע נגד מלאגה במהלכו הקהל בברנבאו, שלא דופק חשבון לאף-אחד – אמר את דברו. גם ההדחה מהגביע נגד סלטה לא מוסיפה למועדון בו אף-פעם לא שקט. זידאן שכבר זכה בשלושה תארים בשנתו הראשונה כמאמן וברוב הזמן הצליח לחלק את הכוחות בצורה יוצאת דופן ולהתגבר על פציעות של כל שחקני המפתח יחד עם היכולת החלשה של כריסטיאנו רונאלדו – נמצא במבחן עצום. ואפילו הוא הודה שמדובר בימים הקשים ביותר שלו בקבוצה. ריאל מדריד נראתה רוב העונה כקבוצה רעבה, צעירה, ומגוונת, כזו שכבר לא תלויה בשירותיהם של ה-B-B-C. אסנסיו ומוראטה שצורפו הקיץ קיבלו קרדיט וסיפקו את הסחורה כמו גם לוקאס ואסקס, האיש למשימות מיוחדות. זידאן הצליח לקדם את קובאצ'יץ' שימלא את החלל של קאסמירו הפצוע וגם חאמס ואיסקו היו תמיד שם על הספסל. כעת ריאל מדריד בבעיה, ותמרורי אזהרה היו עוד קודם. כדורגל בינוני מאוד במשך רוב העונה יחד עם הרבה ניצחונות של אופי – עד שבא ראמוס, כובש הצמד נגד מלאגה. 'כריסטיאנו רונאלדו האומלל', נכתב במארקה לאחר ההחמצות הרבות באותו ערב. ריאל מדריד שומרת העונה על כריסטיאנו רונאלדו בצמר גפן אך זה פשוט לא זה. הוא שותף ב-25 משחקים מתוך 34 ועדיין נראה כבד, אולי אפילו חסר חשק. כריסטיאנו ובנזמה, שמקבל קרדיט מוגזם – דורכים אחד על השני. כריסטיאנו יכול לשמש כרגע רק כפינישר. גארת' בייל פצוע ואולי יוכל לעזור רק במרץ ובפני ריאל מדריד, נטולת קרבחאל ומרסלו, המגנים הבכירים שלה – ניצב חודש לא פשוט בכלל. חודש שעשוי לשנות לה את העונה, לכאן או לכאן. אחרי החזרה מאליפות העולם לקבוצות, ריאל ניצחה רק ב-3 משחקים מתוך 7. בדיוק אותה נסיגה שחוותה הקבוצה עם קרלו אנצ'לוטי לפני שנתיים. המצב-רוח של ריאל מדריד השתפר אחרי ניצחון חלק על סוסיאדד. הסדר שב על כנו למשך שבוע אחד, אבל ההמשך קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
seperator

המושיע של בארסה

ברצלונה לא נראית מספיק טוב העונה, אפילו אומללה. דווקא בקיץ בו חגגו את העמקת הסגל עם צירופם של שחקני ספסל איכותיים כמו פאקו אלקאסר, אנדרה גומס ולוקא דין – אף-אחד לא השתלב היטב חוץ מאומטיטי שמוסיף מהירות למרכז ההגנה. לואיס אנריקה שעתידו לוט בערפל הסתכסך עם ראקיטיץ', פיקה כעס, לעתים בצדק – על השופטים והפנה אצבע מאשימה ליו"ר הליגה, הקבוצה סבלה מפציעותיו של אינייסטה ועונה רעה מאוד של ניימאר. בארסה איבדה העונה כבר 9 נק' במשחקי הבית! יותר מאשר בכל העונה שעברה. מי ששמר את בארסה מעל המים הוא הגאון מסי שכבר מכוון את המסע לעבר החזרת התואר – כדור הזהב 2017. מסי שיכלל את יכולתו העונה והפך לרוצח גם בבעיטות החופשיות הנהדרות, כמו שער השוויון במדריגל למשל. במשחק האחרון נגד בטיס הספיקה לו חצי שגיאה של ההגנה כדי לבשל לסוארס את השוויון, אלא שבארסה סיימה כמחמיצה הגדולה של המחזור. כששמש עולה בצד אחד – בצד שני היא יורדת. בארסה עדיין יכולה לזכות בטרבל, כפי שהודיעו חגיגית בתקשורת הקטלאנית שלעגה לריאל מדריד, אך היא זקוקה לשיפור גדול ביכולת.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. GettyImages
המושיע של בארסה. מסי/GettyImages

אווירת סוף קורס אצל צ'ולו

אתלטיקו מדריד של צ'ולו סימאונה הייתה הצלע השלישית במאבק האליפות בעונות האחרונות אך הפעם היא סובלת מעונה חלשה. ממש אווירת 'סוף קורס'. ההפסד בגמר האלופות, שוב נגד ריאל מדריד ושוב בצורה אכזרית, והפעם בדו-קרב פנדלים - התקבל בצורה קשה ע"י סימאונה שהיה מרוקן ונטול אנרגיות וקיצר את חוזהו רק עד 2018. אשתקד אתלטיקו הובילה את הטבלה בחלוף הסיבוב הראשון עם 44 נק' ואילו העונה יש לה 35 נק' בלבד. היא הובסה בדרבי הביתי נגד ריאל מדריד ללא שום מאבק (3:0) האנטיתזה לקבוצה של סימאונה, ולא ניצחה העונה אף קבוצה ממקומות 1-7. הבצורת של גריזמן שסבל מלמעלה מ-800 דקות ללא שער פגעה בקבוצה אנושות ומעבר לכך דווקא בעונה בה סימאונה ניסה לשחרר את הרסן ולשחק בצורה התקפית יותר – אתלטיקו נפגעה. ב-AS הספרדי פרסמו שהקפטן גאבי חרד לגבי מצב הקבוצה והוא לא אהב את המצב החדש. "אנחנו חייבים לחזור לשיטת הדאבל פיבוט עם טיאגו באמצע", ביקש הקשר האחורי, "קוקה עושה דברים נפלאים עם הכדור אבל אנחנו חשופים". אתלטיקו תקווה אולי דווקא העונה לזכות בגביע עם האוזניים הגדולות אחרי שני כישלונות בגמר וברור שאף יריבה לא תרצה לפגוש בקבוצה של סימאונה. בדרך לרבע הגמר עומדת באייר לברקוזן. מצד שני, בחצי הגמר גביע המלך מחכה לה ברצלונה. גם בפתיחת הסיבוב השני לא ראינו שינוי אלא להיפך – תיקו מאכזב מול אלאבס, כמו בפתיחת הליגה.

seperator

סביליה הגדולה בכל הזמנים?

סביליה היא הדבר האמיתי בכדורגל הספרדי. סגנית המוליכה בסיום הסיבוב וזו שנפרדה מהתואר הנצחי שלה 'מחזיקת הליגה האירופית' והעפילה לשמינית גמר הצ'מפיונס נגד לסטר. מי זוכר את חבלי הלידה הקשים בקבוצה של סמפאולי שהתקשתה להסתגל למערך הדינמי ולאינסוף הרוטציות והיה נראה בתחילת הדרך שעזיבתם של שחקני המפתח תפרק את סביליה מנכסיה. אפרופו נכס, המנג'ר הספורטיבי מונצ'י (תישאר, תישאר) פגע שוב ובגדול עם צירופים של הבלם לנלט (סביליה ספגה 25 שערים בחלוף סיבוב – יותר מדי לקבוצת צמרת), וכמובן יובטיץ' שקם לתחייה ולא מפסיק לכבוש במדי סביליה. הקבוצה האנדלוסית עומדת בביטחון נגד כל יריבה משחקת את הכדורגל שלה. הקהל כל-כך חיכה לניצחון על ריאל מדריד ובסיום המשחק אף אוהד לא רצה ללכת הביתה. יושבי הפיחואן נתנו הצגה כמו בימים היפים. בספרד מדברים על סביליה הנוכחית באותה נשימה עם 'סבילה הגדולה בכל הזמנים', הקבוצה של חואנדה ראמוס שלפני עשור כמעט וזכתה באליפות ספרד. סביליה מעולם לא סיימה את הסיבוב עם 42 נק'. במחזור ה-20 היא ספגה פנצ'ר קשה עם הפסד 3:1 לאספניול ששוב העמיד בסימן שאלה את מאזן החוץ שלה. האם תצליח לעמוד בעומס? אם תשאלו את בן-יידר שהשתלב מצוין, המנוע נז'ונזי, סמיר נאסרי ואחרים – השמיים הם הגבול.

מתחת לאתלטיקו מדריד נמצאת ריאל סוסיאדד שחווה עונה מצוינת. היא ניצחה כבר ב-11 משחקים העונה. עם שינויים מינוריים לחלוטין בסגל להוציא את החתמתו של ווליהאן חוסה מלאס-פלמאס שהשתלב נהדר (9 שערים) – הקבוצה של אסקריבה משחקת כדורגל מצוין והפסידה רק שני משחקי בית. כשנחה עליו הרוח, על קרלוס ולה, הוא מוכיח שהוא שחקן מצוין ואוירזאבל, תגלית העונה שעברה, מצליח להזכיר את כושרו הטוב. סרחיו קנאלס חזר מפציעה ארוכה ומעמיק את הסגל כמו גם חואנמי שכבש 8 שערים ב-13 המשחקים האחרונים שלו. קצת מאחור, עדיין חולמת להיאבק על ליגת האלופות, ניצבת ויאריאל שחוותה זעזוע עם עזיבתו של המאמן האהוב מרסליניו לקראת פתיחת העונה והודחה במוקדמות הצ'מפיונס ע"י מונאקו. הצוללת הצליחה להתייצב ולהעפיל לשלב הבא בליגה האירופית והיא תילחם על הטופ4 עד הסוף. הצוללת מציגה את ההגנה הטובה בליגה (14 שערי חובה) למרות שאיבדה את באי למנצ'סטר יונייטד, אבל בחלק ההתקפי ישנן בעיות כשבקאמובו שרוב העונה היה פצוע מתקשה לשחזר את היכולת של העונה שעברה. ויאריאל לא הפסידה העונה מול ריאל מדריד, ברצלונה וסביליה (תוצאות תיקו) אך התקשתה לעתים מול הקטנות.

חורחה סמפאולי מאמן סביליה. GettyImages
מי זוכר את ההתחלה הקשה? סמפאולי/GettyImages

לאס פלמאס או ברזיל?

על קו התפר בין מאבק על אירופה לבין עוד עונה נטולת דאגות בליגה נמצאות סלטה ויגו ואתלטיק בילבאו. שתיהן העפילו לשלב הבא בליגה האירופית אך לא שמרו על יציבות בליגה. מנגד, הניצחון האדיר של סלטה בברנבאו (2:1) וההעפלה לשלב חצי הגמר משנים את התמונה. סלטה תפגוש את אלאבס בחצי הגמר ואין ספק שההגרלה האירה לה פנים. בקבוצה שמדורגת במקום השמיני בטבלה חולמים על גמר גביע ראשון מאז 2001, איך אומרים? 'באנו לעשות היסטוריה'. יאגו אספס הוא המוציא לפועל העיקרי. הוא השחקן החשוב ביותר וזה שמסמל את סלטה והוא בניגוד לנוליטו כנראה לא יעזוב. ספק אם יושבי אנפילד זוכרים משהו מהחלוץ ששיחק בעבר בקבוצתם, אבל בסלטה הוא מרגיש בבית. עם 11 שערי ליגה, רק 3 פחות מאשר בכל העונה שעברה – זו בדרך להיות העונה הגדולה בקריירה שלו, ויש כבר זימון לסגל נבחרת ספרד. אתלטיק בילבאו הצליחה לנצח את בארסה בשמינית הגמר במשחק הראשון אך הודחה בגומלין. אדוריס סובל מירידה ביכולתו להוציא את הערב המדהים עם החמישייה נגד גנק, כאשר אינייאקי וויליאמס מקווה לעשות את הפריצה. בבילבאו קיבלו חדשות טובות מחוץ למגרש כשהבלם ייראי, תגלית העונה – עבר בהצלחה את הניתוח להסרת גידול סרטני באשכים ואמור לחזור למגרשים. ארנסטו ואלוורדה לא ביצע אף רכש העונה בקיץ והוא מאמין בסגל הקיים. רבים מניחים שבעתיד ייאמן את ברצלונה.

ומה עם נבחרת ברזיל? ככה כינו את לאס פלמאס בכל רחבי אירופה אחרי השער הנדיר ביופיו שכבש קווין פרינס בואטנג נגד ויאריאל. אך זה היה בפתיחת העונה בינתיים הקבוצה מהאיים-הקאנריים שהשאילה את חלילוביץ' וחולמת על חסה – מדורגת במקום ה-11 ונראה שמשהו הוחמץ בעונה שלה. הקבוצה של קיקה אסטיין סיימה את הסיבוב עם מאזן מוזר של 6-7-6. היא משחקת כדורגל התקפי ומחזיקה בכדור זמן רב בעיקר בזכות רוקה מסה המצוין. בואטנג שכבש העונה חמישה שערים ונתן שואו כבר בהצגתו לתקשורת, הוא אחד מהשחקנים שניצלו את הצ'אנס כדי לקום לתחייה. יחד איתו אפשר לציין את פאטו מויאריאל, את נאני בולנסיה וגם את סמיר נאסרי מסביליה. אייבר סיימה את הסיבוב עם תבוסה ביתית מול ברצלונה אבל היא התאוששה מול דפורטיבו ונוח לה מאוד במקום העשירי. בקבוצה נאמנים למסורת – אייבר משחקת כדורגל טוב בסיבוב הראשון, אוגרת נקודות לימים קשים ובסופו של דבר קורסת. אשתקד היו לה 30 נק' אחרי מחצית הסיבוב והיא דורגה במקום השישי ולפני שנתיים אגרה 27 והייתה אמורה לרדת ליגה אך ניצלה בעקבות צרות כלכליות של אלצ'ה. הנסיגה בוא תבוא, השאלה עד כמה זה יהיה משמעותי.

seperator

החלומות באוויר, הראש באדמה: מה יהיה ולנסיה?

בתחתית הליגה קצת פחות מעניין ואפשר להצביע על שתי יורדות די וודאיות. גראנדה ואוסאסונה סיימו בתיקו 1:1 במחזור ה-18, כזה שלא קידם אף אחת מהן. הקבוצה של אצילי נבנתה באופן שערורייתי ע"י פאקו חמס שכבר מזמן הלך. גראנדה סובלת מההגנה הגרועה בליגה, כמו אוסאסונה שמחליפה מאמנים בלי סוף, ואצילי בניגוד לבניון למשל ב-2003 – הגיע לקבוצה שקשה להשתלב בה. אוסאסונה לא ניצחה אף משחק ביתי העונה ואין לה במה להיאחז. השאלה היא מי היורדת השלישית. ספורטינג חיחון נפרדה ממאמנה אבלרדו אחרי רצף עגום של שבעה הפסדים רצופים והיא זקוקה לחיזוק גדול כעת. יחד עם ספורטינג תאבקנה גם לגאנס, העולה החדשה שעשתה היסטוריה, זו שיש לה בעלים אישה בראש הפירמידה ועשתה הכל בקיץ כדי לשפץ את האצטדיון שיעמוד בקריטריונים של הליגה, מה שבא ע"ח שחקני רכש. דפורטיבו לה קורוניה שנפרדה בעל כורחה מבאבל שדווקא השתלב היטב – עלולה להצטרף גם כן לקלחת.

אבל הכישלון הגדול של העונה הוא ולנסיה, ללא צל של ספק, גם אם שני הניצחונות האחרונים, בעיקר ה-2:0 המפתיע במדריגל – הוסיפו מעט שקט ואוויר לנשימה. מדורגת במקום ה-15 בלבד (דירוג השיא שלה העונה) עם 19 נק' בלבד. ולנסיה הודחה מהגביע ע"י סלטה אחרי תבוסה ביתית מחפירה (4:1) והגומלין היה לפרוטוקול. פאקו אייסטרן מיודענו פתח את העונה ולא החזיק מעמד עם ארבעה הפסדים רצופים. פראנדלי, מאמן נבחרת איטליה לשעבר, הגיע למלא את מקומו ועזב בינואר אחרי שהתקוטט עם המועדון דרך התקשורת וכעס על הבטחות השווא לחיזוק. הבעלים פיטר לים סופג ביקורת קשה מיושבי המסטאייה שם לא נצפה זמן רב. ולנסיה צירפה בסופו של דבר את סימונה זאזה וסגל השחקנים הקיים – בעיקר דני פארחו והשוער דייגו אלבס (מלך הפנדלים), מוכיח שמקומה אינו בתחתית אך גם לא בצמרת. הילד קרלוס סולר הוא הדבר הגדול בקבוצה כרגע שעוברת עונה מבוזבזת במקרה הטוב ומסויטת במקרה הרע. אין ספק שזו הייתה שנה נוראית למועדון הגדול הזה שמתקשה לשחזר את הימים היפים בתחילת העשור הקודם.

seperator

מאמן הסיבוב: חורחה סמפאולי, סביליה

הרכב הסיבוב: סרחיו אסנחו (ויאריאל), דני קרבחאל (ריאל מדריד), רפאל וראן (ריאל מדריד), ג'רארד פיקה (ברצלונה), מרסלו (ריאל מדריד), נז'ונזי (סביליה), רוקה מסה (לאס פלמאס), מרקוס יורנטה (אלאבס), ליאו מסי (ברצלונה), לואיס סוארס (ברצלונה), יאגו אספס (סלטה ויגו)

הספסל: יאן אובלק (אתלטיקו מדריד), מרקאדו (סביליה), טוני קרוס (ריאל מדריד), פדרו לאון (אייבר), וויליאן חוסה (ריאל סוסיאדד)

השער היפה מכולם: קווין פרינס בואטנג נגד ויאריאל – מהלך קבוצתי מושלם עם סיומת נהדרת. וידאו שווה אלף מילים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully