וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל חולון ניצחה 79:85 בחוץ את הפועל ירושלים

הקבוצה של דן שמיר הפתיעה את סגנית האלופה בקרב על המקום השני. וואיט להט עם 25 נקודות, 17 לג'ורדן טיילור. גלבוע/גליל ניצחה את מכבי ראשל"צ 92:93 בהארכה, נהריה ניצחה את מכבי חיפה 73:83

לירון מולדובן
ניצחון גדול. צ'וברוביץ' מרוצה/לירון מולדובן

משחקי המחזור ה-16 בליגת העל יצאו הערב (ראשון) לדרך עם שלושה משחקים כשבמוקד, הפועל חולון השלימה ניצחון כפול על הפועל ירושלים כשגברה עליה 79:85 בארנה, רגע לפני המפגש בין השתיים בגביע. קודם לכן, הפועל גלבוע/גליל הפתיעה עם ניצחון 92:93 על מכבי ראשון לציון בהארכה, למרות 31 נקודות של שון דאוסון. עירוני נהריה ניצחה 73:83 את מכבי חיפה בבכורה של קווין פינקני.

שחקן הפועל חולון קאליף וואייט, שחקן הפועל ירושלים קרטיס ג'רלס. לירון מולדובן
ניצח את ירושלים עם עוד מופע יחיד. קאליף מול ג'רלס/לירון מולדובן

הפועל ירושלים - הפועל חולון 85:79

בפעם הקודמת ששתי הקבוצות הללו נפגשו הפועל חולון הביסה ללא רחמים את הפועל ירושלים. הערב, סגנית האלופה רצתה לנקום אבל קיבלה עוד שיעור מהקבוצה של דן שמיר, שבועיים וחצי לפני שהשתיים נפגשות שוב למשחק הגביע. חולון יצאה מחדר ההלבשה כמו מלוע של תותח וניצחה את הרבע הראשון 17:31. ירושלים הפכה ברבע השני, אבל קאליף וויאט הנהדר חגג על ירושלים במחצית השנייה והבטיח לקבוצתו ניצחון יוקרתי ויתרון במאבק על המקום השני.

וויאט להט עם 25 נקודות ו-5 שלשות. ג'ורדן טיילור שהצטרף לקבוצה במהלך העונה, סוף סוף הציג את היכולת המוכרת מהעונה שעברה עם 17 נקודות, כשאלכס צ'וברוביץ' היה האקס פקטור עם 13 נקודות ו-10 ריבאונדים. אמארה סטודמאייר הוליך את ירושלים עם 19 נקודות, אבל ג'רום דייסון נקלע לערב עגום עם 6 נקודות בלבד ו-3 מ-8 מהעונשין כשרוב ההחטאות מהקו מגיעות ברגעי ההכרעה ברבע הרביעי.

ליאור אליהו הפועל ירושלים מול ג'יימס בל הפועל חולון. לירון מולדובן
ליאור אליהו בפעולה/לירון מולדובן

חולון פתחה את המשחק הזה בטירוף כששני האמריקאים שלה קאליף וואייט וג'יימס בל עושים ככל העולה על רוחם ועם ארבע שלשות משותפות העלו את חולון ליתרון מדהים של 14:29, שתי דקות לסיום הרבע (!). צ'וברוביץ' קלע עוד ליי אפ קל מול האין הגנה של של ירושלים וסל של בר טימור קבע 17:31 בסיום הרבע. אולם, הרבע השני היה היפוך מוחלט ועמד בסימן החזרה של ירושלים שנגסה בהפרש בזכות סלים של אליהו, הלפרין וסטודמאייר שסל שלו קבע 12:26 לירושלים ברבע ושוויון 43. ג'ורדן טיילור עוד העלה את חולון ליתרון, אבל סל של הלפרין ושלשה של דייסון קבעה 45:48 לירושלים במחצית.

אחרי שני רבעים הפכפכים בתכלית, הרבע השלישי היה צמוד מאוד כשאף קבוצה לא מצליחה לברוח. סטודמאייר וקינזי הציגו יכולת טובה בירושלים, אבל שלומי הרוש וג'ורדן טיילור קלעו וקבעו שוויון 56, 4:27 דק' לסיום הרבע השלישי. ירושלים הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון בזכות סל של אייזק רוזפלד, אבל ג'ורדן טיילור היה האיש של חולון ברבע ועם שש נקודות רצופות קבע 64:66 להפועל חולון בתום הרבע.

פתיחת הרבע הרביעי הייתה שייכת לאלכס צ'וברוביץ' שגם חמש נקודות רצופות העלה את חולון ליתרון משמעותי של 64:71. סטודמאייר ניסה להחזיר את ירושלים למשחק, אבל קאליף וואייט תפר שלשה שלישית והעניק לחולון יתרון של 70:76. ירושלים לא ויתרה, אמארה קלע מחצי מרחק, ליאור אליהו חסם את ג'יימס בל, אבל ג'רום דייסון החטיא פעמיים מהקו ובל העניש מהצד השני. ירושלים נתקעה בהתקפה, הקהל דמם וקאליף וויאט קבע 74:80 לחולון, שתי דקות לסיום. סטודמאייר קלע בצד השני, אבל וואיט הימם את ההיכל עם שלשה מדהימה שקבעה 76:83 לחולון, דקה ו-20 שניות לסיום. ליאור אליהו קלע בריבאונד התקפה, וחולון איבדה מנגד. ירושלים יצאה להתקפה 35 שניות לסיום וג'רלס העיף שלשה לשום מקום. חולון יצאה להתקפה כשנותרו 24 שניות לסיום. טיילור קלע אחת מהקו, אבל גם דייסון דייק רק פעם אחת וטיילור סגר עניין מהקו ובסיום 79:85 יוקרתי להפועל חולון.

קלעו לירושלים: אמארה סטודמאייר 19, קרטיס ג'רלס 14, ליאור אליהו (11 ריבאונדים) ויותם הלפרין 12 כ"א, בר טימור 8, ג'רום דייסון וטרנס קינזי 6, אייזק רוזפלד 2.

קלעו להפועל חולון: קאליף וואיט 25 ו-7 אסיסטים, ג'ורדן טיילור 17, אלכס צ'וברוביץ' 13 ו-10 ריבאונדים, ג'יימס בל 12, שלומי הרוש ודריון אטקינס 6, דגן יבזורי 4, יונתן מור 2.

ג'יימס בל הפועל חולון. לירון מולדובן
משחק טוב שלו. ג'יימס בל/לירון מולדובן

עירוני נהריה - מכבי חיפה 73:83

התקופה הטובה של עירוני נהריה נעצרה עם שני הפסדים כואבים, אבל הערב הקבוצה של אריק אלפסי חזרה לנצח דווקא על חשבונה של חיפה שהגיעה למשחק הזה במומנטום טוב מאוד. חיפה הובילה לאורך רוב המשחק, אבל ניק פאוסט, דרווין קיצ'ן ויינסי גייטס הזרים של נהריה השתלטו על המשחק ברבע הרביעי בו נהריה פירקה את חיפה עם 13:26 ושייטה לה לניצחון. עמית שמחון (18) ועוז בלייזר (16) הוליכו את חיפה. קווין פינקני קלע נקודה בלבד בשש דקות בבכורה הדהויה בירוק.

נהריה פתחה את המשחק הזה טוב יותר בזכות שבע נקודות מהירות של שולדבראנד, אבל חיפה השתלטה מהר מאוד על המשחק בזכות שלשות של דיברתולומאו ובלייזר וסל נוסף של ורגאס שקבע 17:20 לחיפה. שמחון הוסיף עוד שלשה לחיפה, אבל שלשה של גילברט בראון קבעה 20:23 לאורחים בסיום הרבע. נהריה נשארה בתמונה ברבע השני בזכות יכולת טובה של יינסי גייטס בצבע, אבל שמחון ובלייזר הציגו יכולת טובה מאוד בחיפה והעניקו לה יתרון 32:39. המשחק הצמוד נמשך עד דקות הסיום, אבל שלשה של עוז בלייזר המצוין קבעה 38:44 לאורחים במחצית.

הרבע השלישי עמד בסימן החזרה למשחק של המארחים. ניק פאוסט צלף שלשה, דרווין קיצ'ן קלע ג'אמפ ומהלך של סל ועבירה של שולדברנד השלים את הקאמבק וקבע שוויון 55, 3:28 דק' לסיום הרבע. נהריה השתלטה על המשחק הזה בפתיחת הרבע הרביעי בעיקר בזכות ניק פאוסט שקלע 8 נקודות רצופות והעלה את המארחים ליתרון שיא - 62:68 בפתיחת הרבע האחרון. אבל חיפה לא נבהלה והלכה על הישראלים שלה עוז בלייזר ועמית שמחון שעם מהלך של סל ועבירה צימק ל-69:67 בלבד. אבל דווקא במאני טיים חיפה איבדה את הראש, עוז בלייזר החטיא שלשה בלתי אפשרית וניק פאוסט הטביע במתפרצת והשלים ריצת 0:6 כדי לקבוע67:75 למארחים. עמית שמחון איבד עוד כדור, קיצ'ן אמר תודה וקבע 68:78 לנהריה, 2:18 דק' לסיום המשחק. גייטס קלע עוד סל בצבע, עמית שמחון איבד כדור ובסיום: 73:83 לנהריה שחוזרת לנצח.

קלעו לנהריה: ניק פאוסט 22 נקודות, דרווין קיצ'ן 14 (5 אסיסטים, 13 ריבאונדים), יינסי גייטס 14, יהונתן שולדבראנד 14 (6 ריבאונדים), טיירון נאש 8, ניב ברקוביץ' 4 (5 אסיסטים), ערן אסנטי 4, גילברט בראון 3.

קלעו למכבי חיפה: עמית שמחון 18 נקודות (6 ריבאונדים), עוז בלייזר 16, ג'ון דיברתולומיאו 13, טוני מיצ'ל 11, גרגורי ורגאס 7 (7 אסיסטים), וויל גרייבס 5, אורלנדו מנדז 2, קווין פינקני 1.

צפו בתקציר המשחק

תקציר: עירוני נהריה - מכבי חיפה 73:83. לירון מולדובן
הצטיין בנהריה. ניק פאוסט/לירון מולדובן

הפועל גלבוע/גליל - מכבי ראשון לציון 92:93

אחרי תקופה איומה ותבוסות למכביר, גלבוע/גליל השיגה סוף סוף ניצחון, אבל כמה שזה היה קשה ודרמטי. האלופה הצליחה לכפות הארכה בזכות שלשה של פטריק ריצ'רד וגם לעלות ליתרון בשלהי ההארכה משלשה של שון דאוסון, אבל ג'ייסון סיגרס קלע ליי אפ 2 שניות לסיום והעניק לגליל ניצחון כל כך יקר ומתוק. מייקל קוואלס הוביל את הגליל עם 22 נקודות כשסיגרס מוסיף 20 ועמית ביר כץ קולע שיא קריירה של 12 נקודות. ראשון, שחסרה את צ'ארלס תומאס, קיבלה בחזרה את שון דאוסון שקלע שיא קריירה של 31 נקודות שלא הספיק הפעם. מאליק ווינס תפר 6 שלשות וקלע 28 נקודות, אבל הצמד הזה היה די בודד במערכה והפעם לא הספיק לאלופה שנראתה לא רע בהתקפה, אך חדירה מאוד בהגנה מול קבוצה חלשה.

פתיחת המשחק הייתה שייכת למארחים שנהנו משלשות של גריפין וקוואלס ועלו ל-6:13 מהיר ברבע הראשון. המארחים המשיכו להגדיל את היתרון בעיקר בזכות אריק גריפין שקלע מכל טווח, אבל שון דאוסון מזער נזקים עם שלשה וצימק ל-20:13. ראשון המשיכה את הקאמבק עם עוד שלשה של ווינס וסל של ריצ'רד, אבל שלשה של שוכמן קבעה 20:25 לגליל בסיום הרבע. ברבע השני ראשון הלכה על שון דאוסון שהשאיר אותה בתמונה, אבל קוואלס וגריפין צלפו מבחוץ מנגד. מאליק ווינס לקח אחריות בדקות האחרונות הרבע ועם ריצת 0:5 ראשון צימקה ל-39:41 למארחים במחצית.

הרבע השלישי היה שייך לראשון לציון, או נכון יותר לשון דאוסון שחזר מפציעה והציג יכולת נהדרת. הפורוורד הישראלי תפר שלשה וקלע ליי אפ שהעלה את מאזנו ל-19 נקודות וחשוב מכך את ראשון ליתרון 49:53, חמש דקות בתוך הרבע. ראשון המשיכה לברוח ברבע הזה. שון דאוסון אומנם יצא, אבל מאליק ווינס תפר שלשה תשיעית של ראשון שעלתה ליתרון שיא - 53:61. ווינס תפר את השלשה השישית שלו במשחק, דאוסון את הרביעית שלו וראשון ירדה להפסקת הרבע ביתרון 60:70.

חשבתם שהמשחק גמור? ממש לא, גליל יצאה לרבע הרביעי כמו מלוע של תותח, חנקה את ראשון בהגנה וטסה ל-1:14 כדי להחזיר לעצמה את היתרון. ראשון לא ויתרה, פטריק ריצ'רד קלע פעמיים מהקו וקבע 76:77 לאורחים. גלל יצאה להתקפה חשובה, עמית ביר כץ קיבל כדור בצבע, קלע סל וגם סחט עבירה וקבע 77:79 לגליל. ווינס החטיא מנגד ושוכמן תפר שלשה קריטית מנגד. פטריק ריצ'רד צימק ל-80:82 דקה לסיום, ראשון הצליחה לחטוף כדור אבל וויינס החטיא דווקא את הזריקה הכי חשובה במשחק ג'ייסון סיגרס קבע 80:84, אבל ראשון לא ויתרה. דאוסון קלע ליי אפ, סקוורר החטיא אחת מהקו מנגד ופטריק ריצ'רד קלע שלשה ממש עם הבאזר כדי לקבוע שוויון 85 והכניס את המשחק להארכה.

גם ההארכה הייתה דרמטית מאין כמוה. גליל שמרה על יתרון קטן, אבל במצב של 89:91 ראשון יצאה להתקפה קריטית ואחרונה. ניצן חנוכי החטיא, אבל ראשון לקחה ריבאונד התקפה ושון דאוסון תפר שלשה כדי לקבוע 91:92 לראשון וגם לקבוע שיא קריירה של 31 נקודות. אבל לגליל יש את הווינר שלה, קוראים לו ג'ייסון סיגרס שמשך את השעון וכשנותרו 2 שניות לסיום חדר לסל וקבע 92:93 למארחים. ראשון הלכה שוב על שון דאוסון שהחטיא שלשה וגליל שמרה על הניצחון שלה.

צפו בתקציר המשחק

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. ברני ארדוב
שיא קריירה שלו לא הספיק. שון דאוסון/ברני ארדוב

קלעו לגלבוע/גליל: מייקל קוואלס 22 נקודות (ו-9 ריבאונדים), ג'ייסון סיגרס 20, עמית ביר כץ 12, אריק גריפין 12, מרפי הולוואי 11 (9 ריבאונדים), יחזקאל סקוורר 8, חואקין שוכמן 8.

קלעו לראשון לציון: שון דאוסון 31 (7 מ-9 ל-2, 5 מ-11 ל-3, 7 ריבאונדים, 6 חטיפות, 3 אסיסטים), מאליק וויינס 28, פטריק רישרד 12 (ו-12 אסיסטים), עידן זלמנסון 6, ג'אסון מקריי 6, אלישי כדיר 3, ניצן חנוכי 3. אבי בן שימול (13 דקות) לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully