וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לפני חצי גמר הגביע: מכבי תל אביב מארחת את אשדוד בליגה

29.1.2017 / 15:50

הצהובים ינסו ליצור רצף של נצחונות כשיפגשו את החבורה הצעירה של מאיר טפירו (18:30, ספורט 5). הפועל תל אביב, עם חמישה זרים, תצא למשחק חוץ בהרצליה. קרית גת תארח את הפועל אילת

דניאל יואינג, מכבי אשדוד, מול גל מקל, מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
אשדוד תפתיע? יואינג מול מקל במשחק הקודם/יוסי ציפקיס

משחקי המחזור ה-16 בליגת העל יינעלו מחר (שני) עם שלושה משחקים נוספים. במוקד תעמוד ההתמודדות בין מכבי תל אביב למכבי אשדוד/באר טוביה (66:72 למכבי תל אביב בהיכל הקריה בסיבוב הראשון), שבועיים לפני המפגש בין הקבוצות בחצי גמר גביע המדינה. בני הרצליה תקווה להשאר צמודה לצמרת, כשתארח בביתה את הפועל תל אביב (77:82 להפועל תל אביב בדרייב אין בסיבוב הראשון) במשחקה הראשון של האדומים עם חמישה זרים. מכבי קרית גת תארח את הפועל אילת (66:82 להפועל אילת בהיכל בגין בסיבוב הראשון).

שחקן מכבי אשדוד יפתח זיו. יותם רונן
רוצים לעצור את רצף ההפסדים. יפתח זיו/יותם רונן

מכבי תל אביב - מכבי אשדוד/באר טוביה (18:30, ספורט 5)

הניצחון על קאזאן ביום חמישי אמנם הוציא את מכבי תל אביב מירכתי היורוליג, אבל לא הביא שום בשורה לצהובים המדוכאים. במכבי יודעים שהסיכוי שלהם לעמוד במטרה הראשונית של העונה, העפלה לרבע גמר פלייאוף היורוליג, הוא תיאורטי בלבד, ולפניהם עוד משחקים קשים, כשיש כאלה במועדון שטוענים שחשוב לא פחות להתרכז בנעשה בליגה המקומית ובגביע המדינה שעומד על הפרק בעוד שבועיים. בשל הלחץ, במשחקי היורוליג הצהובים לא ישחקו השבוע שני מחזורי ליגה, כמו יתר הקבוצות, וינסו לעבור את המכשול של מכבי אשדוד, אותה יפגשו גם בחצי גמר גביע המדינה, ללא תקלות מיוחדות.

מנגד, שלושה הפסדי ליגה רצופים תוך פחות משבועיים עצרו מעין ריצה שניסתה ליצור מכבי אשדוד לעבר הפלייאוף, והשאירה אותה חזק במאבקי הירידה. הקבוצה של מאיר טפירו נראתה טוב יותר מבחינה הגנתית ביום חמישי נגד הפועל ירושלים, אך עדיין משהו לא עובד מבחינה התקפית בקבוצה, כשהזר החדש-ישן פרסטון נואלס תורם רק 6.3 נקודות למשחק מאז שהצטרף לפני מספר שבועות. באשדוד יודעים שאם לא יצליחו לייצור משחק התקפי טוב יותר יתקשו לצאת מהתחתית, ומקווים לשיפור משמעותי נגד מכבי תל אביב חסרת הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אדריאן בנקס שחקן הפועל תל אביב (ימין) עם שרון אברהמי. ברני ארדוב
מקבל הזדמנות. בנקס עם אברהמי/ברני ארדוב

בני הרצליה - הפועל תל אביב (18:25, פריצות בספורט 5)

המארחת מחשיבה את משחק הבית נגד האדומים כלא פחות מקריטי להמשך הדרך. הקבוצה של מיקי גורקה הציגה בשבוע שעבר כדורסל לא טוב נגד הפועל אילת בחוץ, וביחד עם שני ההפסדים האחרונים שלה באירופה עומדת על שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות. בהרצליה יודעים שהפסד להפועל עלול לשלוח אותם כבר בסיום המחזור אל המקום השישי בטבלה, אחרי שנלחמו מתחילת העונה במקומות 2-3, בעוד ניצחון ייתן להם מרווח גדול על פני האדומים, להם הפסידו בסיבוב הראשון. מי שימשיכו להעדר משורות הקבוצה הם דני רובין, שלא נמצא בישראל לאחר ששבר את ידו, ותום מעיין שסובל מפציעה ברגלו.

מן העבר השני, ההפסד בדרבי שהיה הראשון תחת שרביט האימון של רמי הדר, והפציעה של מתן נאור, שהצטרפה לזאת של רביב לימונד, גרמה להפועל תל אביב לקבל החלטה לא פשוטה בסוף השבוע האחרון. האדומים, באישור אסיפת חברים מיוחדת שהתקיימה בכפר הירוק, ירשמו עד לסיום העונה חמישה זרים בכל משחק, מה שיגדיל את הרוטציה של הדר ויאפשר לו לשחק בהרכבים מגוונים יותר. מי שלמעשה מקבל הזדמנות מחודשת הוא אדריאן בנקס, שלא שיחק בשבועיים האחרונים, ובהפועל מקווים שביחד איתו ועם מארק ליונס יוכלו לצאת לדרך חדשה. בנקס רשם מתחילת העונה מספרים לא מרשימים של 10.2 נקודות, 2.7 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים בממוצע למשחק.

רג'ילנד באקנר שחקן הפועל אילת. מגד גוזני
הזדמנות לייצר רצף נצחונות. באקנר/מגד גוזני

מכבי קרית גת - הפועל אילת (20:30)

כשאנחנו קרובים לעבור לחצי השני של העונה מכבי קרית גת מוצאת את עצמה עדיין במקום האחרון עם שלושה ניצחונות בלבד, כשהיא לא מצליחה לייצר מומנטום חיובי. אחרי הניצחון הגדול על מכבי חיפה הציגו השחקנים של אלעד חסין כדורסל לא רע נגד מכבי ראשון לציון בחוץ, אבל כמה דקות רעות הוציאו אותם עם ההפסד ה-12 שלהם העונה. בקבוצה יודעים שהמשחק הנוכחי נגד אילת הוא קריטי להמשך הדרך, כשהפסד בו עלול להעמיק את הבור אליו נכנסו מתחילת העונה.

אחרי הקאמבק שרשמה הפועל אילת בסוף הסיבוב הראשון, מחפשת הקבוצה של עודד קטש מומנטום נוסף כדי לעלות לחלק העליון של הטבלה. בקבוצה יודעים שרצף המשחקים הנוכחי, שהחל בניצחון על בני הרצליה בבית וממשיך במשחקים מול שתי האחרונות, הוא הזדמנות נהדרת לעשות מהלך קדימה. בקבוצה מרוצים מאוד מהשיפור ביכולת ההתקפית, כשהתכולים קלעו כמעט 90 נקודות למשחק בשלושת המשחקים האחרונים, אך ספגו כמות דומה. אם יצליחו לשפר במעט את משחק ההגנה שלהם, הם בהחלט יוכלו להתקדם במעלה הטבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully