וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: שידור המשחק המרכזי גם באינטרנט

התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת הגישה נייר עמדה לוועדת הכלכלה לקראת הצעת החוק שעוסקת בשידורי ספורט אשר תעלה לדיון בשני: "על הצעת החוק לחייב את זכיין השידורים לאפשר בתשלום את הפצת המשחקים/השידורים גם במכשירים סלולריים"

שחקן הפועל באר שבע אנתוני וואקמה. ברני ארדוב
בקרוב גם באינטרנט? וואקמה מול ניצן/ברני ארדוב

"הצלחה" - התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, הגישה לוועדת הכלכלה נייר עמדה בנוגע להצעת החוק שעוסקת בשידורי ספורט אשר שתעלה לדיון ביום שני בועדת כלכלה.

"כיום, חלה חובה כי אירועי ספורט מרכזיים ישודרו בערוצים פתוחים לכלל האוכלוסייה", נכתב. "בפועל, בשל סיבות מסחריות וטכנולוגיות, משודר המשחק המרכזי בערוץ הספורט הזמין לצפייה רק על ידי 70% מבתי האב,
ואינו זמין כלל למי שאינו מנוי על שירותי טלווזיה רב ערוצית. זוהי פגיעה משמעותית בשיעור משמעותי של
כלל הצרכנים ועל כן יש לתקן כשל שוק זה, אגב קידום החקיקה המוצעת. על כן מוצע, היות ומספר הערוצים הפתוחים מוגבל, ואין רצון שבעלי הזכויות יהיו "שבויים" בידי ערוצים אלו ומפעיליהם, לקבוע בחוק כי גוף המקבל את זכויות השידור של משחק מרכזי, ושאין באפשרותו לשדר את המשחק בערוץ פתוח לכלל האוכלוסייה, יהיה מחויב לשדר את המשחק במקביל גם על גבי רשת האינטרנט.

ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
יתדיינו בשני. ועדת הכלכלה/נועם מושקוביץ

"לעת הזאת, קשה להעלות על הדעת הצדקה ברת תוקף לכך שתימנע הפצת שידורים באמצעות רשת האינטרנט לקהל צרכנים רחב. צפיה באמצעות רשת האינטרנט, נוכח דפוסי השימוש מסתמנים, ונוכח תדירות השימוש במדיה ניידת, היא עניין חיוני העומד בלב דפוסי הצריכה של שידורים. הגבלת הצפיה למכשירי טלוויזיה המחוברים לשירותי טלוויזיה רב ערוצית, מהווה פגיעה לא מידתית בחלק גדול של אוכלוסיית הצרכנים וחומרתה מתגברת בכל הנוגע לאוכלוסיות רגישות. כך למשל ביחס למשרתים בצה"ל ובכוחות ביטחון אחרים
בתנאי שדה, גם כשהם מנויים בביתם לשירותי הטלוויזיה הרב ערוצית".

בנוסף, בניגוד לעונות קודמות שבהן היה ניתן לצפות בתשלום באמצעות מכשירים סלולריים בכל משחקי ליגת העל, הזוכה במכרז השידורים האחרון מנעה לחלוטין אפשרות זו. כשל במכרז זכויות השידורים שניהלה מנהלת ליגת העל בכדורגל, הביא לכך שלא נכלל בו סעיף המחייב הפצה באמצעות רשת האינטרנט, או מכירת זכויות מפוצלת במקרה שרוכש הזכויות אינו מעוניין להפיצן גם באמצעות רשת האינטרנט. משכך נותרה אפשרות זו רק בגדר זכות לרוכש הזכויות ולא בגדר חובה שיש ליישמה. לכן, על הצעת החוק לחייב את זכיין השידורים לאפשר בתשלום את הפצת המשחקים/השידורים גם במכשירים סלולריים, לפחות בהיקף שהיה נהוג בשנים קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully