וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 ההעברות המוצלחות של חודש ינואר בליגת העל: 10 הגדולים

31.1.2017 / 16:00

תקופת ההעברות החולנית של ינואר הצליחה לסחוט מאיתנו פרויקט למכורים באמת: 50 ההחתמות הכי טובות בינואר, מאז שנות ה-90'. חותמים עם הטופ 10: פריצה וזהבי, היהלום האדום, שוער מזן אחר, אגדת השכונה והאלופים של בית"ר ירושלים

ברני ארדוב

בווידאו: השערים של ערן זהבי בדרך לשיא ההיסטורי

"החלון של ינואר לא זכור לי באופן חיובי", הודה מאמן בכיר בזמן שהוא מנסה לדלות מזיכרונו כמה החתמות ראויות שביצע באמצע העונה. "השוק של ינואר מאוד מוגבל", הצטרף לדעתו גם אחד מסוכני השחקנים. "האמת שכל העסקאות המוצלחות שלי היו בקיץ".

אז קיבלנו על עצמנו את האתגר, נברנו בארכיונים וגילינו שבכל זאת היו כאן כמה מהלכים מוצלחים שבוצעו באמצע העונה (סביב החלון של ינואר; החל מנובמבר ועד פברואר). ולא רק זהבי, פריצה וסולארי. קבלו את 50 ההעברות הטובות ביותר של חלון החורף, מאז 1990.

הגענו לחלק האחרון: 10 הגדולים.

לחלק הראשון: ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 50-41
לחלק השני: ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 40-31
לחלק השלישי, ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 30-21
לחלק הרביעי: ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 20-11

10. שלום תקווה – הפועל תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה רגעי קסם. שלום תקווה במדי הפועל תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתי: ינואר 1996

מאיפה: סטנדרד ליאז' (בלגיה)

רזומה: קשר בן 30, שחקן נבחרת ישראל ואחד הליגיונרים היחידים של הכדורגל הישראלי דאז.

השפעה מיידית: שלום תקווה סיים את הפרק האירופי בגלל פציעות חוזרות, אבל בישראל - בטח בקבוצה אפרורית כמו הפועל תל אביב של משה סיני - הקסם עבד מיד. היהלום סיפק הצגות בבלומפילד, כבש צמד ב-0:4 על בית"ר ואותת על הבאות.

בהמשך: תקווה המשיך להלהיב, כל עוד הפציעות לא מנעו בעדו. בעונה השלישית המלאה שלו באדום זכה בגביע ושנה לאחר מכן היה האיש למשימות מיוחדות בעונת הדאבל, בעקבותיה פרש. כבש 15 שערים בתקופתו בהפועל תל אביב.

9. וויליאם סוארס - הפועל באר שבע

וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
צחק אחרון. וויליאם סוארס/יוסי ציפקיס

מתי: ינואר 2010

מאיפה: הפועל רמת גן

רזומה: בלם/קשר אחורי ברזילאי בן 25, הגיע מהליגה השנייה בפורטוגל ושיחק בארץ בהכח והפועל רמת גן.

השפעה מיידית: לא ממש הייתה. סוארס נשאר עם באר שבע בליגה, אבל הרכישה שלו שמה ללעג בזמנו את אלונה ברקת, ששילמה עבורו חצי מיליון דולר והעבירה גם את פאבל פרגל לאורדונים.

בהמשך: עם השנים הפך סוארס לאחד הזרים הטובים בתולדות הפועל באר שבע ובסופו של דבר ברקת צחקה אחרונה עם הזכייה באליפות בעונה שעברה. הבלם היציב עזב לסטנדרד ליאז' בקיץ אחרי שש שנים וחצי, אך חזר כעת לקדנציה נוספת בבירת הנגב. שוב בינואר. גם הפעם יתגלה כמציאה?

8. ניר סביליה - בית"ר ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתי אליפויות רצופות. ניר סביליה עם משה דדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתי: ינואר 1997

מאיפה: מכבי תל אביב

רזומה: חלוץ בן 21, שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל. לא זכה לאשראי בקבוצת נעוריו מכבי תל אביב, אליה חזר אחרי עונת השאלה טובה בבני יהודה.

השפעה מיידית: אלי כהן הביא את סביליה בעקבות הפציעה של רונן חרזי, וכבר בבכורה קיבל ממנו שער בניצחון על מכבי פתח תקוה בפתיחת הסיבוב השני. החלוץ הצעיר הבקיע שער ניצחון מול הפועל כפר סבא, כיכב עם צמד נגד הפועל תל אביב וסך הכול תרם שבעה שערים בחצי עונה שהייתה שווה אליפות ירושלמית.

בהמשך: סביליה המשיך להצטיין במדי בית"ר ירושלים גם אצל דרור קשטן עם 12 שערים בדרך לאליפות נוספת וגם שער בגמר גביע הטוטו לרשת האקסית מכבי תל אביב. הרגע הגדול שלו ב-1997/98 היה בבאר שבע, שם בית"ר פיגרה 2:0 ב-10 שחקנים ועם השוער השלישי משה גריף בין הקורות, אך ניצחה לבסוף 2:5 עם שני שערים ושני בישולים של סביליה. בזכות היכולת המצוינת במדי בית"ר, הגיע גם לנבחרת ישראל.

7. שי הולצמן - מ.ס. אשדוד

שי הולצמן מ.ס. אשדוד 2007. ברני ארדוב
הניח את מקל הנדודים והפך למלך השערים. שי הולצמן/ברני ארדוב

מתי: ינואר 2003

מאיפה: עירוני ראשון לציון

רזומה: חלוץ בן 29, אחד הנוודים של הכדורגל הישראלי. סקורר שזכה בשתי אליפויות, שיחק גם בנבחרת ולא מצא בית.

השפעה מיידית: אחרי 10 קבוצות בעשור, הולצמן הגיע למנוחה ולנחלה באשדוד. עד תום העונה הבקיע 10 שערי ליגה וסיים כמלך השערים יחד עם יניב אברג'יל (18 כל אחד).

בהמשך: השידוך בין הצדדים נמשך עד הפרישה של הולצמן ב-2009. הוא זכה עוד פעמיים בתואר מלך השערים והעפיל למקום החמישי בטבלת המבקיעים בכל הזמנים (169 כיבושים). ספק שערים תמיד היה, אבל באשדוד זנח את מקל הנדודים לטובת סרט הקפטן ושרביט ההנהגה.

6. גל אלברמן - בית"ר ירושלים

גל אלברמן כדורגלן בית"ר ירושלים. שרון בוקוב
דאבל כשחקן העונה ואז מעבר לבונדסליגה. גל אלברמן במדי בית"ר ירושלים/שרון בוקוב

מתי: ינואר 2006

מאיפה: טנריפה (ספרד)

רזומה: קשר בן 23 שהספיק להופיע בנבחרת ישראל ולצאת ממכבי פתח תקוה לטנריפה, אך חזר ארצה אחרי חצי שנה בספרד.

השפעה מיידית: תחילת הדרך של אלברמן בבית"ר הייתה סולידית, כשהוא חזר בהדרגה לכושר והקבוצה סיימה את עונת הבכורה בבעלות ארקדי גאידמק במקום השלישי.

בהמשך: העונה המלאה הראשונה של אלברמן הסתיימה עם זכייה באליפות, ובעונה לאחר מכן הוביל את בית"ר לדאבל וגם נבחר לשחקן העונה עם שבעה שערים וארבעה בישולים. בעקבות ההצלחה, נמכר לבורוסיה מנשנגלדבאך מהבונדסליגה.

5. ראדה פריצה - מכבי תל אביב

ראדה פריצה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אחד הזרים הטובים והאהובים שהגיעו לארץ. ראדה פריצה/ברני ארדוב

מתי: ינואר 2013

מאיפה: רוזנבורג (נורבגיה)

רזומה: חלוץ שבדי בן 32, עבר בבונדסליגה ובפרמיירליג, השחקן היחיד בהיסטוריה שזכה באליפויות בשלוש המדינות הסקנדינביות (שבדיה, דנמרק ונורבגיה).

השפעה מיידית: הנה חלוץ אמיתי שמשחק בנגיעה. פריצה שדרג את משחק ההתקפה של מכבי תל אביב וכבש שמונה שערים ב-18 משחקים, בדרך לזכייה של הצהובים באליפות ראשונה אחרי תשע שנים.

בהמשך: 12 שערים בעונה המלאה הראשונה, עוד חמישה בעונת הטרבל ובעיקר הצגה בלתי נשכחת עם שלושער ושני בישולים ב-2:6 על הפועל באר שבע בגמר הגביע. גם חצי עונה אפרורית במכבי פתח תקוה לא שינתה את השורה התחתונה לגבי אחד הזרים הטובים והאהובים שהגיעו לישראל.

4. ניקולאי קודריצקי ז"ל - בני יהודה

תמונתו של ניקולאי קודריצקי, בני יהודה, במגרש בשכונת התקווה. קובי אליהו
אגדה שהייתה באמת. תמונתו של ניקולאי קודריצקי בשכונת התקווה/קובי אליהו

מתי: נובמבר 1991

מאיפה: דניפרו (אוקראינה)

רזומה: חלוץ בן 29 שזכה עם דניפרו באליפות וגביע בליגה הסובייטית, וגם שיחק פעם אחת בנבחרת ברית המועצות (במשחק ידידות נגד נבחרת ישראל).

השפעה מיידית: גיורא שפיגל חיכה לקודריצקי עד נובמבר, וידע למה. קודריצקי כבש בבכורה שלו בגביע הטוטו וכיכב עם 14 שערי ליגה ותשעה בישולים, כשבני יהודה המלהיבה סיימה כסגנית האלופה.

בהמשך: אחד הזרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. ניקו כבש 17 שערים (כולל השלושער המפורסם לרשת בית"ר ירושלים) ובישל 10 בעונתו השנייה, וב-1993-1994 גם שימש כקפטן והבקיע 20 שערים, עד תאונת הדרכים הטרגית שגרמה למותו ב-15 במרץ 1994. אגדה שהייתה באמת.

3. ויקטור צ'אנוב - מכבי חיפה

ויקטור צ'אנוב שוער נבחרת ברית המועצות על קלף מטורניר יורו 1988. דוד רוזנטל
שוער מזן אחר. ויקטור צ'אנוב/דוד רוזנטל

מתי: דצמבר 1990

מאיפה: דינמו קייב (אוקראינה)

רזומה: שוער אוקראיני בן 30 עם עבר מפואר של 21 הופעות במדי נבחרת ברית המועצות. היה שוער המשנה של רינאט דסאייב בגביע העולמי ב-1982 ו-1986 וכן ביורו 1988. זכה עם דינמו קייב בשלוש אליפויות ובגביע אירופה למחזיקות גביע ב-1986.

השפעה מיידית: צ'אנוב המוערך הגיע למכבי חיפה יומיים אחרי ה-5:0 שספגה הקבוצה בנתניה עם גיורא אנטמן בין הקורות. כבר בחודש הראשון קבע שוער הרכש שיא מועדון עם ארבעה משחקים ללא ספיגה. צ'אנוב הקרין ביטחון על ההגנה שקרטעה לפני הגעתו וגם הוסיף מימד חדש בכדורגל הישראלי של בעיטות שוער ארוכות, באמצעותן בנה התקפות ובישל שערים. צ'אנוב הגיע לשיאו עם עצירת שני פנדלים וציון 10 במשחק מול מכבי תל אביב במחזור הלפני אחרון וכך עשה את ההבדל בעונת הדאבל ההיסטורית.

בהמשך: מכבי חיפה דעכה בעונה הבאה, למרות עוד כמה הופעות בלתי נשכחות של צ'אנוב. ב-1992/93, במקביל לבנייה מחדש בליגה, מכבי חיפה זכתה בגביע בהנהגתו של צ'אנוב, שהתגבר על פציעה בתאונת דרכים והצטיין בגמר מול מכבי תל אביב. בקיץ 1993 הושאל לבני יהודה ולאחר מכן חזר למולדתו ופרש. אחד השוערים הגדולים ששיחקו בישראל ומי שהחל את גל השוערים מברית המועצות בשנות ה-90'.

2. אישטוואן פישונט - בית"ר ירושלים

אישטוון פישונט. ברני ארדוב
שתי אליפויות בצהוב, דאבל באדום. אישטוואן פישונט/ברני ארדוב

מתי: נובמבר 1995

מאיפה: שרלרואה (בלגיה)

רזומה: קשר נבחרת הונגריה, בן 26, זכה בשלוש אליפויות בארצו עם הונבד ושיחק כמה חודשים בליגה הבלגית.

השפעה מיידית: פישונט תפס את מקומו של לאסלו צה בסגל הירושלמי ומיד סחף את בית"ר קדימה. הוא ניהל את המשחק, חילק כדורים, איים על השער מרחוק וסיים את העונה עם שישה שערים. בית"ר מצאה את החלק החסר בפאזל שלה.

בהמשך: עם פישונט כמהנדס במרכז השדה, לבית"ר היה את כל מה שצריך כדי לזכות באליפות. ההונגרי הדינמי היה אחד משחקני המפתח בזכייה בתואר ב-1996/97 עם חמישה שערים, ועונה לאחר מכן כבר הפציץ 15 באליפות השנייה ברציפות, כשבראשם כמובן שער הניצחון במשחק השרוכים מול הפועל בית שאן. פישונט עבר לאחר מכן לפרנקפורט ואז התאחד עם דרור קשטן בהפועל תל אביב, עמה זכה בדאבל והיה שותף להעפלה לרבע גמר גביע אופ"א.

1. ערן זהבי - מכבי תל אביב

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שינה קבוצה, שינה ליגה, שינה תודעה. ערן זהבי/קובי אליהו

מתי: ינואר 2013

מאיפה: פאלרמו (איטליה)

רזומה: קשר נבחרת ישראל, בן 25. כבש את שער האליפות הבלתי נשכח של הפועל תל אביב בסיום עונת הדאבל ב-2009/10 המותחת וכיכב עם שער במספרת בליגת האלופות מול ליון, לפני שיצא לשנה וחצי באיטליה.

השפעה מיידית: זהבי חזר רעב לליגת העל והשכיח במהירות את היותו אדום. הוא כבש בבכורה בגביע מול מכבי נתניה והיווה תוספת כוח אדירה בדרך לזכייה באליפות, עם שבעה שערי ליגה וגם שני בישולים ב-0:4 המוחץ בדרבי. וזו הייתה רק ההתחלה.

בהמשך: זהבי עבר לירות על אוטומט והפך לאחד משחקני הליגה הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא ניפץ כל שיא אפשרי והוביל את מכבי תל אביב לגבהים חדשים עם שלוש אליפוית רצופות, טרבל היסטורי והופעה בשלב הבתים של ליגת האלופות. זהבי נבחר פעמיים לכדורגלן העונה והיה מלך שערי הליגה שלוש עונות ברציפות, כשבעונה שעברה שבר את שיאו העתיק של ניסים אלמליח עם 35 שערים בעונה אחת. כל זה בהשקעה של 250 אלף יורו. מהלך אחד ששינה קבוצה, שינה ליגה ושינה תודעה. המהלך הכי מוצלח של ינואר המושמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully