וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 ההעברות המוצלחות של חודש ינואר בליגת העל: מקומות 20-11

30.1.2017 / 15:00

תקופת ההעברות החולנית של ינואר הצליחה לסחוט מאיתנו פרויקט למכורים באמת: 50 ההחתמות הכי טובות בינואר, מאז שנות ה-90'. מתקרבים לטופ 10, והפעם: נמני מסעיר, עטר "התוסף לדלק", הצמד שהציל את הפועל תל אביב וגיבורי האליפות של קרית שמונה

ספורט 5

בווידאו: "שער האליפות" של דויד סולארי במדי עירוני קרית שמונה מול בני יהודה

"החלון של ינואר לא זכור לי באופן חיובי", הודה מאמן בכיר בזמן שהוא מנסה לדלות מזיכרונו כמה החתמות ראויות שביצע באמצע העונה. "השוק של ינואר מאוד מוגבל", הצטרף לדעתו גם אחד מסוכני השחקנים. "האמת שכל העסקאות המוצלחות שלי היו בקיץ".

אז קיבלנו על עצמנו את האתגר, נברנו בארכיונים וגילינו שבכל זאת היו כאן כמה מהלכים מוצלחים שבוצעו באמצע העונה (סביב החלון של ינואר; החל מנובמבר ועד פברואר). ולא רק זהבי, פריצה וסולארי. קבלו את 50 ההעברות הטובות ביותר של חלון החורף, מאז 1990.

מחר (שלישי) נציג בוואלה! ספורט את 10 הגדולים.

בינתיים, ממשיכים עם מקומות 20-11.

לחלק הראשון: ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 50-41
לחלק השני: ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 40-31
לחלק השלישי, ההחתמות המוצלחות של ינואר, מקומות 30-21

סמואל יבואה הפועל כפר סבא. עמי שומן
הסתגל במהירות לליגת העל ולא הפסיק להבקיע. סמואל יבואה/עמי שומן

20. סמואל יבואה - הפועל כפר סבא

מתי: ינואר 2006

מאיפה: שריף טירספול (מולדובה)

רזומה: חלוץ בן 19 שהיה מלך השערים בגאנה (18 כיבושים בהארט אוף ליונס) והגיע למבחנים בהפועל פתח תקוה בקיץ 2004. הוא לא הוחתם והמשיך לשריף, במדיה כבש 11 שערים ב-25 משחקים.

השפעה מיידית: יבואה הוחתם בכפר סבא כשאלישע לוי עוד היה על הקווים, אבל שבוע אחרי הגיע אלי אוחנה והשילוב בין השניים התגלה כמוצלח. החלוץ היה השחקן המשמעותי ביותר בקאמבק המופלא של הירוקים, שמחקו פיגור של 13 נקודות ונשארו בליגה. יבואה המהיר והחד תרם שבעה שערים ושלושה בישולים.

בהמשך: הסקורר נשאר עוד שנתיים בכפר סבא ומיצב עצמו כאימת ההגנות בליגה. ב-2007/08 סיים כמלך שערי הליגה עם 15 כיבושים. הפעם הוא לא מנע ירידה ובסיום העונה עבר להפועל תל אביב, שם להט בתחילת הדרך ודעך בהמשך.

19. דוד רביבו - מ.ס. אשדוד

מתי: נובמבר 2000

מאיפה: מכבי תל אביב

רזומה: קשר בן 23, עבר ממחלקת הנוער של עירוני אשדוד למכבי תל אביב, שיחק בבוגרים ואיבד את מקומו בגלל פציעה.

השפעה מיידית: כבר בהופעת הבכורה כבש שער מצמק בהפסד 4:1 למכבי חיפה, ואת חצי העונה הזו סיים עם שלושה שערים שסייעו לאשדוד לשרוד בליגת העל.

בהמשך: הפך לאחד הסמלים של מ.ס. אשדוד בזכות תשע עונות רצופות (יותר מכל שחקן אחר ברשימה) כשחקן מוביל, לפני שעזב להפועל באר שבע וחזר כדי להפוך למלך הבישולים של ליגת העל בכל הזמנים.

דוד רביבו מועדון ספורט אשדוד. ברני ארדוב
מעבר בינואר שהחזיק תשע שנים. דוד רביבו במדי מ.ס. אשדוד/ברני ארדוב

18. אבי נמני - בית"ר ירושלים

מתי: נובמבר 2003

מאיפה: מכבי תל אביב

רזומה: קשר נבחרת ישראל, בן 31. זכה עם מכבי תל אביב באליפות רביעית, אך המאמן ניר קלינגר החליט להדיח אותו ואת טל בנין מהסגל בגלל אווירת המחנאות שנוצרה בקבוצה.

השפעה מיידית: אחרי כשלושה חודשים בבית, אחת ההעברות המסעירות שידע הכדורגל הישראלי הושלמה באופן סופי ונמני הצטרף לבית"ר ירושלים. כבר בבכורה הוא מצא את הרשת מול מ.ס. אשדוד והקפיץ את 18 אלף האוהדים בטדי. נמני היה שותף לראשונה למאבקי תחתית, אך שרד עם בית"ר הודות לשמונה שערים ושישה בישולים, ועבר חוויה יוצאת דופן כאשר אירח את מכבי תל אביב בטדי וזכה לעידוד משני מחנות האוהדים. בית"ר הפסידה באותו משחק, אך נמני ניצח.

בהמשך: העידוד המאסיבי באותו משחק בטדי, הבהיר לכולם שהסיפור של נמני ומכבי תל אביב לא תם. אחרי 20 שערים (12 בעונה השנייה) ותשעה בישולים בשנה וחצי בירושלים, מספר 8 בצהוב חזר לעונת הגלקטיקוס ונשאר בקבוצת נעוריו עד הפרישה ב-2008, כשבתווך הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים.

17. רודריגו גולדברג - מכבי תל אביב

מתי: ינואר 2001

מאיפה: מהבית בצ'ילה

רזומה: חלוץ צ'יליאני בן 30 שנכשל בקדנציה הראשונה במכבי תל אביב, הושאל לאוניברסידד קתוליקה, נפצע ולא מצא קבוצה חדשה.

השפעה מיידית: גולדברג הוחזר ארצה, זכה לזמן הרצה בליגת המילואים וקיבל הזדמנות מחודשת במכבי תל אביב, לה גמל עם שער בדרבי ושמונה כיבושים עד תום העונה, כולל בניצחון בגמר הגביע.

בהמשך: גולדברג כבש 19 שערים בכל המסגרות בעונה שלאחר מכן וזכה עם הצהובים בגביע נוסף. לאחר מכן היה שותף לזכייה באליפות עם תשעה שערי ליגה, אך אז פרש (זמנית) בגלל פציעות חוזרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת ההעברות המסעירות שידע הכדורגל הישראלי. אבי נמני במדי בית"ר ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

16. דימיטאר מקרייב - מ.ס. אשדוד

מתי: ינואר 2008

מאיפה: מאריבור (סלובניה)

רזומה: חלוץ בולגרי בן 24 שהוחתם בצעירותו באינטר האיטלקית והגיע אחרי 10 שערים בחצי עונה במדי מאריבור.

השפעה מיידית: מקרייב, הרכש היקר בתולדות אשדוד (כ-1.5 מיליון דולר), התגלה מיד כלהיט והוביל את הקבוצה להישארות עם 12 שערים ב-18 משחקי ליגה. עדיין לא היה שחקן שהגיע בינואר וכבש יותר ממנו.

בהמשך: דרך אשדוד הגשים מקרייב את חלומו והגיע לנבחרת בולגריה. הוא הבקיע 30 שערים בכל המסגרות בשתי העונות הבאות ואז נמכר לקריליה סובייטוב הרוסית תמורת 700 אלף יורו. בהמשך חזר לקדנציה נוספת בעיר הנמל.

15. אלין טופוזאקוב ודימיטאר טלקיסקי - הפועל תל אביב

מתי: ינואר 2008

מאיפה: לבסקי סופיה (בולגריה)

רזומה: בלם וקשר התקפי, שניהם בני 30-31 שזכו יחד בחמש אליפויות בלבסקי סופיה והופיעו גם בנבחרת בולגריה.

השפעה מיידית: הצמד הבולגרי הגיע בעקבות אלי גוטמן, שהצליח להציל את הפועל תל אביב מירידה. טופוזאקוב הנהיג את ההגנה, כבש שער אחד ובישל שניים, כשהקבוצה גם הגיעה לגמר הגביע. טלקיסקי המלהיב הבקיע חמישה שערי ליגה, כולל שניים משערי העונה (בדרבי ומול בית"ר). הצמד הבולגרי חלק יחד את פרס שחקן העונה של האוהדים האדומים.

בהמשך: הפועל תל אביב השתקמה בזכות עונת ההישרדות ונאבקה על האליפות מול מכבי חיפה. הבולגרים תרמו את חלקם והאדומים סיימו במקום השני, ולאחר שנה וחצי הצדדים נפרדו. ב-2010/11 חזרו טופוזאקוב וטלקיסקי יחד לישראל, הפעם להפועל רמת גן. במקרה הזה, גם הם לא הצליחו למנוע ירידה.

שחקני הפועל רמת גן דימיטאר טלקיסקי עם אלין טופוזקוב. נמרוד סונדרס
גיבורי ההישארות של הפועל תל אביב, חזרו לנסות גם בהפועל רמת גן. דימיטאר טלקיסקי, מימין, עם אלין טופוזאקוב/נמרוד סונדרס

14. דויד סולארי - עירוני קרית שמונה

מתי: ינואר 2012

מאיפה: פאפוס (קפריסין)

רזומה: קשר/חלוץ בן 25 שעבר בין קבוצות שונות ברחבי העולם. הבן הפחות מפורסם במשפחת הכדורגל שכללה את סנטיאגו, אסטבן ואפילו האחות הדוגמנית ליז.

השפעה מיידית: סולארי הוסיף לקרית שמונה מימד של יצירתיות בחלק הקדמי, כבש מול הפועל באר שבע בחצי גמר גביע הטוטו (בדרך לזכייה בתואר) ובליגה תרם חמישה שערים, בראשם "שער האליפות" המרהיב לחיבורים של בני יהודה בתוספת הזמן. האס של רן בן שמעון בדרך לתואר היסטורי.

בהמשך: סולארי נפצע בצורה קשה במוקדמות ליגת האלופות מול נפטצ'י באקו, עם קרע ברצועות שהשבית אותו למשך שבעה חודשים ולמעשה סיים את הסיפור שלו בקרית שמונה. הוא ניסה להשתקם במ.ס. אשדוד וכבר החל לחזור לעצמו, אך אז נפצע פעם נוספת והמשיך לנדוד למכבי פתח תקוה והפועל עפולה.

13. סבסטיאן סימרוטיץ' - הפועל תל אביב

מתי: ינואר 1998

מאיפה: רייקה (קרואטיה)

רזומה: חלוץ סלובני בן 24 שעשה את הפריצה בלובליאנה ועבר לרייקה, אך לא מצא את מקומו בקבוצה הקרואטית.

השפעה מיידית: אלי כהן ויתר על קז'ימיש מוסקאל כדי להוסיף מהירות להתקפה של הפועל תל אביב, ושילם 300 אלף דולר לרייקה. סימרוטיץ' כבש צמד בבכורה מול מכבי יפו בגביע והוסיף חמישה שערים ושלושה בישולים בליגה, שם משך את האדומים למאבק אליפות שהסתיים ב"משחק השרוכים" הזכור לשמצה.

בהמשך: סימרוטיץ' התגלה כמחמיצן מדופלם, אבל להגנות בארץ לא הייתה תשובה לכוח המתפרץ שלו והוא הבקיע שבעה שערי ליגה בעונת 1998/99, אותה סיימה הפועל תל אביב עם זכייה בגביע. לאחר מכן הגיע דרור קשטן, וגם אצלו סימרוטיץ' סיפק שבעה שערים, אך שבר את הרגל וראה מהצד את רגעי השיא של עונת הדאבל. דרך האדומים הגיע סימרוטיץ' לליגה האיטלקית (לצ'ה) ולנבחרת סלובניה, איתה שיחק במונדיאל 2002 וכבש את השער ההיסטורי מול ספרד.

שחקני עירוני קרית שמונה דויד סולארי עם בריאן חרסיסיץ' ועם צלחת האליפות. אדריאן הרבשטיין
הברקה שהייתה שווה תואר היסטורי. דויד סולארי, מימין, עם צלחת האליפות/אדריאן הרבשטיין

12. שמעון אבוחצירה - עירוני קרית שמונה

מתי: ינואר 2011

מאיפה: לאריסה (יוון)

רזומה: חלוץ בן 24 שעשה את הפריצה בהפועל פתח תקוה וחזר לארץ בעקבות מצבה הכלכלי של קבוצתו היוונית.

השפעה מיידית: אבוחצירה הבקיע שבעה שערי ליגה עבור קרית שמונה והגיע איתה לפלייאוף העליון ולחצי גמר הגביע.

בהמשך: ההתקשרות בין הצדדים נמשכה ואבוחצירה היה שותף לאליפות ההיסטורית של המועדון הצנוע, כמלך שערי הקבוצה עם 13 כיבושים. עונה לאחר מכן כבש 15 שערים ועלה עם קרית שמונה לגמר, ואז עבר למכבי חיפה.

11. ראובן עטר - מכבי חיפה

מתי: פברואר 2000

מאיפה: בית"ר ירושלים

רזומה: קשר נבחרת ישראל ואחד השחקנים הכי מזוהים עם מכבי חיפה, החליט לחזור הביתה בגיל 31.

השפעה מיידית: עטר הגיע בדיוק ברגע בו נראה היה שמכבי חיפה איבדה כיוון. בהתחלה עם המספר 18 על הגב, הוא הספיק לכבוש שני שערים (אחרי שניים בהפועל חיפה בתחילת העונה ועוד חמישה בבית"ר) והקבוצה הסתפקה בסגנות, אך הרוח השתנתה.

בהמשך: "אהיה התוסף לדלק", הבטיח עטר עם הגעתו. בשתי העונות הבאות, אצל אברהם גרנט, זה בדיוק מה שקרה. הקשר המתולתל הבקיע שערים מכריעים כמחליף, הנהיג בדקות הסיום והיה שותף לשתי אליפויות לפני שנפרד שוב.

ראובן עטר במדי מכבי חיפה, פברואר 2000. האתר הרשמי של מכבי חיפה, אתר רשמי
ראובן עטר באימון הבכורה במכבי חיפה, פברואר 2000/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully