וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטיס ג'רלס: "אשקר אם אגיד שאנחנו לא רוצים לזכות ביורוקאפ"

25.1.2017 / 11:28

הפועל ירושלים מרימה את רף הציפיות, כשהכרטיס לרבע הגמר כמעט בידיה וגם גורל המקום הראשון תלוי אך ורק בה. בר טימור סובל מקרע בכתף, אך ממשיך לשחק. הלפרין: "קשה לרוץ מולנו בארנה"

ברני ארדוב

בזמן שמכבי תל אביב משלימה עם מקומה בתחתית היורוליג, יש לפחות קבוצה אחת שמייצגת בכבוד את הכדורסל הישראלי באירופה. הניצחון הגדול של הפועל ירושלים על זניט סנט פטרסבורג, 81:97 אמש (שלישי) בארנה, הבטיח כמעט סופית את מקומה ברבע גמר היורוקאפ, והחזיר אותה למקום הראשון, שמבטיח לה את יתרון הביתיות לפחות בסדרה הראשונה בשלבי הנוקאאוט.

שישה ימים בסך הכל חלפו מאז התבוסה ברוסיה, וירושלים נהנתה הפעם מהצד החיובי של חוסר היציבות שמאפיין אותה. אמארה סטודמאייר, שבשבוע שעבר קבע שיא עונתי עם 22 נקודות, שבר אותו והעלה את הרף ל-26, כשהוא משלים שורה סטטיסטית חלומית במפגש הכפול עם זניט: 48 נקודות, 14 ריבאונדים, סחיטת 20 עבירות, 28 זריקות עונשין ומדד 58.

אם ירושלים תנצח בשני המשחקים שנותרו לה - בשבוע הבא בבית מול ריטאס וילנה ובעוד שבועיים בניז'ני נובגורוד - היא תסיים בוודאות במקום הראשון עם חמישה ניצחונות והפסד בודד, וגם תיהנה מיתרון משמעותי לקראת המשך הדרך. בשלבי חצי הגמר והגמר, שבדומה לרבע הגמר ייערכו לראשונה גם הם בשיטה של הטוב משלושה - למאזנים בטופ 16 תהיה חשיבות מכרעת; במידה שיהיה מפגש בין שתי קבוצות שסיימו את שלב הבתים השני באותו מיקום, המאזן שלהן בטופ 16 הוא זה שיכריע לאיזה צד תלך הביתיות.

עוד בנושא:

הפועל ירושלים ניצחה 81:97 את זניט סנט פטרסבורג והתקרבה לשלב הבא
ג'רום דייסון: "אם נמשיך לשחק כמו הערב, הכל אפשרי עבורנו"

אמארה סטודמאייר הפועל ירושלים. ברני ארדוב
כולם מרוצים. סטודמאייר/ברני ארדוב

אבל עוד לפני ריטאס ביום רביעי הבא, ממתינים לאדומים שני משחקי בית בליגת העל, מחר מול מכבי אשדוד וביום ראשון נגד הפועל חולון, והמצב הבריאותי בסגל אינו מזהיר. בר טימור סובל מקרע בכתף, שמגביל אותו כבר כשלושה שבועות, וגם הוא מקבל זריקה לפני כל משחק כדי שיוכל להופיע.

מדובר בפציעה שמצריכה מנוחה של כשבועיים, ובקבוצה עדיין לא מצאו את הזמן לאפשר זאת לטימור, ללא מעט בשל הסגל הקצר גם כך שעמו נאלץ סימונה פיאניג'אני להתמודד בזירה המקומית. בינתיים, הפציעה נותנת את אותותיה ומשפיעה על התצוגות שלו באופן גורף: בארבעת משחקי הטופ 16 ביורוקאפ זרק טימור רק פעם אחת לסל, וממוצעיו ירדו מ-7 נקודות ו-2.8 אסיסטים ב-19:38 דקות ל-0.5 נקודה ו-0.8 אסיסט ב-8:40 דקות.

טימור אינו היחיד. ליאור אליהו עלה לשחק אתמול למרות פציעה בגב, לאחר שקיבל זריקה, ועל אף היכולת הטובה שהציג (8 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-13 דקות), בלטה לעין העובדה שהוא נאנק מכאבים. והוא אינו היחיד. "מאז המשחק נגד גלבוע/גליל לא התאמנתי", סיפר הפורוורד. "כבר אחרי עשר דקות באימון נתפס לי הגב, וסחבתי כמה שיכולתי".

ניצחון ב-21 נקודות, שהיה מוחק את התבוסה 101:81 בשבוע שעבר בסנט פטרסבורג, היה מעניק לירושלים יתרון כפול - ולמעשה מאפשר לה להפסיד באחד משני המשחקים הנותרים ועדיין לסיים במקום הראשון. הפער המתבקש כבר הושג, 69:90, אבל הרוסים הצליחו למזער את הנזק בדקות האחרונות ולרדת רק במינוס 16. תחושת החמצה? אולי מעט. "עם האוכל בא התיאבון", הוסיף אליהו. "לפני המשחק רצינו לנצח בנקודה, וכשעלינו ל-20 הפרש רצינו כבר לנצח ב-21, אבל אנחנו בסדר עם זה".

"אני לא יודע אם תחושת הפספוס היא בגלל מה שהיה פה או בגלל המשחק בסנט פטרסבורג", אמר הפקטן יותם הלפרין, שחגג אתמול בסטייל את יום הולדתו ה-33. "שני המשחקים היו חד צדדיים. ברוסיה לא היינו טובים בכל סיטואציה אפשרית, ובבית באמת הצלחנו לעשות מה שאנחנו יודעים. זה ניצחון חשוב מאוד, אבל יש לנו עוד שני משחקים קשים כדי לסיים במקום הראשון. קשה להסביר את הקיצונית בין המשחקים, לכל משחק חיים משלו. המגרש הביתי שיחק לטובתנו, קשה לשחק נגדנו כשאנחנו רצים כאן. כל אחד מבין אילו טעויות הוא ביצע במשחק הקודם, באנו בגישה אחרת. אנחנו לא קבוצה פחות טובה מזניט והוכחנו את זה. אני חושב שזה קריטי מבחינתנו לסיים במקום הראשון".

קרטיס ג'רלס השכיח את התצוגה האישית החלשה שהייתה לו בסנט פטרסבורג, והעמיד 22 נקודות, 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אחרי שקלע רק 2 ברבע הראשון: "בלילה שלפני המשחק הייתה לי שיחה עם מישהו ששאל אותי אם אני לא רוצה להיות ביורוליג, אבל בשבילי זה כדורסל, זה מה שאני עושה וזה מה שאני אוהב לעשות. אנחנו קבוצה, משפחה, וזה לפעמים אומר יותר מכל דבר אחר. המטרה שלי היא לסיים את המסע פה כמו שצריך. קצת מאכזב שלא הצלחנו לנצח ביותר מ-20 הפרש, אבל אנחנו עדיין שולטים בגורלנו. אני אשקר אם אגיד שאנחנו לא רוצים לזכות בתואר, אבל לא נגיע לשם בלי שני המשחקים הבאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully