וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזר: איגוד הכדורסל אישר החתמת שחקן עד המחזור הלפני אחרון

22.1.2017 / 12:07

היועצת המשפטית עו"ד אמיר-יניב נתנה פרשנות מעניינת לתקנון בעניין הפציעה של קילינגסוורת', שחקן עירוני רמת גן, שסיימה את מכסת החילופים שלה בלאומית: "השחקן המחליף יעזוב את הקבוצה 24 שעות לפני המחזור האחרון של העונה"

שחקני מכבי קרית גת עם מרקו קילינגסוורת'. לירון מולדובן
פרשנות מעניינת.קילינגסוורת'/לירון מולדובן

היועצת המשפטית של איגוד הכדורסל, עו"ד רונית אמיר-יניב, אישרה ביום חמישי האחרון בהחלטה תקדימית לעירוני רמת גן, נועלת טבלת הליגה הלאומית, להחתים שחקן זר על חשבונו של מרקו קילינגסוורת' הפצוע, למרות שהשתמשו בכל ההעברות האפשריות שלהם לפי התקנון. התנאי ההזוי אותו הציבה אמיר-יניב היא כי השחקן שיוחתם במקומו של קילינגסוורת' יעזוב את הקבוצה 24 שעות לפני המחזור האחרון של העונה, כדי לשמור על אלמנט הזמניות.

רמת גן פנתה לוועדה הרפואית של איגוד הכדורסל על מנת שתאשר לה להחליף את קילינגסוורת' בשחקן אחר. השחקן, שהוחתם בסוף דצמבר במועדון, סבל מפציעה קשה בפיקת הברך שלו, נותח ועל פי הודעתו ברשתות החברתיות ייעדר בין שישה לשמונה חודשים מפעילות. למרות זאת, הרופא המטפל של קילינגסוורת' קבע כי יוכל לחזור תוך חודשיים, ואילו הוועדה הרפואית קבעה במפתיע כי ייעדר כשלושה חודשים.

עדני דגן מאמן א.ס. רמת השרון. מגד גוזני
דגן/מגד גוזני

בהחלטה נכתב: "הקבוצה, (אותה מאמן מלפני שבועיים עדני דגן, א.ש), מילאה את מכסת השחקנים הזרים שלה ואינה יכולה להחתים שחקן חדש, כאשר מכוח פרק 7(ו)(3) לתקנון משחקי האליפות, ניתן להחליף שחקן פצוע, אולם - "אם השחקן/נית הזר/ה הפצוע/ה לא ישוב/תשובה לשחק באותה קבוצה בעונה בה נפצע/ה, יהיה/תהיה השחקן/נית הזר/ה המחליף/פה רשאי/ת להמשיך ולשחק בקבוצה. במקרה כאמור, תיחשב החלפת השחקן/נית הזר/ה הפצוע/ה בשחקן/נית הזר/ה המחליף/פה במכסת ההחלפות המותרות בהתאם להוראות התקנון".

המשמעות היא כי בשל הפציעה של קילינגסוורת', שלא יכול לחזור לשחק העונה למרות ההצהרה של רופא רמת גן ושל הוועדה הרפואית, השחקן שיחתום עלול לשחק עד סוף העונה, ולהכלל על המכסה שהסתיימה כבר. כאן נכנסה אמיר-יניב לפרשנות: "הרציונל שבבסיס תקנון משחקי האליפות עולה כי עלינו לשמור הן על המכסה המותרת על מנת שלא לפגוע בשוויון, והן על צורך הקבוצה להחליף שחקן זר. משכך, הפיתרון הנראה לי ביותר הוא שהקבוצה תחתים שחקן מחליף לשחקן. ככל אשר השחקן ישוב מפציעתו עד סוף העונה, יבוא השחקן במקום השחקן המחליף כפי הקבוע בתקנו. ככל אשר השחקן לא ישוב מפציעתו עד סוף העונה, יעזוב השחקן המחליף את הקבוצה 24 שעות לפני המחזור האחרון, על מנת שההחלפה לא תיחשב כהחתמת שחקן נוסף ויישמר אלמנט הזמניות".

חלק גדול של קבוצות הליגה הלאומית זועם על ההחלטה ההזויה לטענתם. בעירוני רמת גן יעשו מאמצים לצרף שחקן זר במקומו של קילינגסוורת' עוד לפני הדרבי הרמת גני שייערך ביום שלישי הקרוב בזיסמן. הקבוצה הייתה בשבוע שעבר במגעים עם ריק ג'קסון, אקס גלבוע/גליל, אך לא סגרה עמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully