וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם מנסים לעזור להפועל תל אביב על חשבון אשקלון"

היו"ר: "איך יכול להיות ששותף בבעלות לפני הפירוק הופך לבעלים?" המאמן יובל נעים: "לנו הבקרה עשתה צרות. להם העבירו שחקנים על סמך פסלים". הפועל אשקלון, שמרגישה לא רצויה בליגה, מחכה למי שהיא חושבת שכולם רוצים להשאיר במקומה. הפצע נפתח

ברני ארדוב
היו"ר קסנטיני: "הכי מכעיסים אותי ראשי הקבוצות הגדולות שצריכים להתבייש על זה שהם אומרים שהם מוכנים לתת להפועל תל אביב שחקנים ללא תמורה כדי שהם יישארו בליגה. איפה הספורטיביות פה?"

יובל נעים עם הפה שתמיד אומר מה שהלב מרגיש היה הראשון שהציף את תחושת הכאב שמלווה לא מעט מהקבוצות הקטנות ביחס למה שקורה בהפועל תל אביב מאז פירוקה. תחושה של כעס מלווה בקיפוח. הרגשה שהכדורגל הישראלי על מוסדותיו רוצה את הפועל תל אביב בליגת העל על חשבון הקבוצות הקטנות שלא יודעות להביא יותר מכמה עשרות צופים למשחקי חוץ. מחר באשקלון זה יהיה יותר ממשחק על שלוש נקודות. הקבוצה של יובל נעים מול הפועל תל אביב ואם זה יגמר בניצחון מקומי, לא בטוח שהאורחים עוד יוכלו לחלום על מסע היחלצות סנסציוני שישאיר אותם בליגה.

יושב ראש הפועל אשקלון איתן קסנטיני היה מוכר יותר מ-5,000 כרטיסים אם היה מקום. "יהיו 3,000 שלנו, אולי 2,000 של הפועל תל אביב. יש קצב מכירה מרשים עד כה", אמר.

איתן, גם אתה מסכים עם מה שיובל אמר.

"לגמרי. אני מרגיש כל יום את ההבדל בין הפועל אשקלון להפועל תל אביב. אני מרגיש את זה ביחס של הבקרה אלינו, ביחס של השופטים אלינו. זה לא ייאמן מה שקורה. אבל הכי מכעיסים אותי ראשי הקבוצות הגדולות שצריכים להתבייש על זה שהם אומרים שהם מוכנים לתת להפועל תל אביב שחקנים ללא תמורה כדי שהם יישארו בליגה. איפה הספורטיביות פה? מה, לא מספיק שנתנו להפועל תל אביב לבנות תקציב של 45 מיליון שקל על אוויר? כולם מנסים לעזור להפועל תל אביב על חשבון אשקלון וקבוצות קטנות נוספות בתחתית ואני אגיד לך מה הדבר הכי נורא. איך יכול להיות שאיש שהיה שותף בבעלות על הקבוצה לפני הפירוק, יהפוך אחרי פירוק לבעלי הקבוצה? אם הוא הלך לפירוק, הוא לא יכול להיות עכשיו בעלים".

אתה מדבר על קבוצת ניסנוב?

"אני מדבר על זה שהיו להם 14 אחוזים בבעלות לפני הפירוק ועכשיו יש לו 100 אחוז. אני מכיר חברות שפשטו רגל. ברגע שהחברה פשטה רגל אף אחד מבעלי המניות לא יכול להיות הבעלים. יש קומונה של הקבוצות הגדולות ובאר שבע נכנסה פנימה. הם רוצים לקבוע, להחליט, להשפיע. הפועל תל אביב יותר צבעונית ומביאה יותר קהל, אז הם רוצים אותה".

עוד בנושא:

בסוף הוא חתם: מסע בין כל המועמדויות של טוטו תמוז
אדי גוטליב הגיש תביעת בוררות נגד הפועל תל אביב. בנבנישתי חתם

יובל נעים מאמן הפועל אשקלון. אדריאן הרבשטיין
מבטא את רחשי ליבם של רבים באשקלון ובקבוצות התחתית. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

אז למה אתם לא מקימים את קומונת הקטנות?

"אנחנו מדברים על זה ואם צריך נתאגד ונפעל בצעדים משפטיים. כתבתי כבר מכתב לאורן חסון מהמנהלת וביקשתי ישיבה דחופה כדי לדעת מה הסיפור של הפועל תל אביב ואיך היא מעבירה היום שחקנים באופן חופשי. האם יש היום מישהו שבכלל מבקר אותם".

יובל הזכיר בראיון לאופיר סער בוואלה! ספורט את העובדה שאלונה ברקת גדלה באשקלון.

"אני לא מחפש טובות מאיש אבל לא סתם אמרו את המשפט עניי עירך קודמים. עם אלונה אנחנו לא מרגישים שאיכפת לה מאשקלון. אם את רוצה לעזור, תעזרי לאשקלון ולא להפועל תל אביב".

אז המשחק מחר הוא משחק העונה שלכם?

"בוודאי. זה משחק על 6 נקודות ומעבר לזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלונה ברקת בעלי הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
קסנטיני: "עם אלונה אנחנו לא מרגישים שאיכפת לה מאשקלון. אם את רוצה לעזור, תעזרי לאשקלון ולא להפועל תל אביב"/יוסי ציפקיס
יובל נעים: "יש לנו מיליון ואחת בעיות ובמקום לקבל זריקת עידוד קיבלנו מכה לפנים שאנחנו קוראים ורואים שמכבי חיפה ובאר שבע החליטו לעזור להפועל תל אביב. אז אני אומר אם אתם כאלה נדיבים, תעזרו גם לאשקלון, בני יהודה או אשדוד. אני חושב שזה לא הוגן ואני מאלה שאוהבי

יובל נעים לא תיכנן להעלות לסדר היום את הפער שיש בין הפועל תל אביב לבין הפועל אשקלון. "זה יצא לי ספונטני", אומר נעים. "כל אחד מדבר מאיפה שכואב לו. קבוצות אחרות שהן לא בעניין הזה לא מרגישות את מה שאנחנו מרגישים. יש לנו מיליון ואחת בעיות ובמקום לקבל זריקת עידוד קיבלנו מכה לפנים שאנחנו קוראים ורואים שמכבי חיפה ובאר שבע החליטו לעזור להפועל תל אביב. אז אני אומר אם אתם כאלה נדיבים, תעזרו גם לאשקלון, בני יהודה או אשדוד. אני חושב שזה לא הוגן ואני מאלה שאוהבים את הפועל תל אביב. אני חושב שהמועדון הזה חשוב מאוד לכדורגל הישראלי אבל צריך להסתכל על זה מהזווית שלנו. אני יודע מה זה בקרת תקציבים. התאמנו אצלי ארבעה חודשים שחקנים שלא נתנו לנו להעביר אותם ולהפועל העבירו שחקנים על סמך פסלים וציורים. אנחנו הבאנו אישורים של עירייה אחרי ישיבות מועצה בעיר ולא העבירו לנו שחקנים. מה שאמרתי לא היה רק על סמך תחושה, אלא על סמך עובדות. הפועל באר שבע מייצגת את הדרום? לא היה יותר מכובד שהיא תעזור לקבוצה אחרת מהדרום? לקבוצה שכנה".

הזכרת את זה שאלונה ברקת גדלה באשקלון. עד לשם הגעת?

"ברור. אני רואה כל יום את אבא שלה שותה קפה במרכז באשקלון והוא אחלה בן אדם. אני מקווה שהוא לא יכעס עלי אבל פעם ראיתי אותו מסמן בווינר הפסד לבאר שבע".

אולי השחקנים באותן קבוצות מעדיפים ללכת להפועל תל אביב ולא להגיע לאשקלון ובגלל זה אתם כועסים.

"שיילכו לאן שהם רוצים. אנחנו נישאר בליגה. שלא יבנו על הפועל אשקלון שתהיה היורדת הראשונה. לשחקנים שלי אני תמיד אומר אם אין אני לי מי לי. אף אחד לא יעזור לנו. אנחנו נישאר בליגה ברגליים שלנו. גורלנו בידינו. אם השחקנים שלי רוצים להמשיך לשחק בליגת העל במועדון טוב ומסודר שמשלם להם בזמן, שינצחו. הפועל אשקלון לא פחות טובה מחמש קבוצות בליגה. אני חתול רחוב. אני יודע שמאמנים בליגה מחשבים את אשקלון כיורדת בטוחה, אז אני עושה להם את זה קל, שיוציאו את אשקלון מהמשוואה הזו. הפועל אשקלון לא תרד".

והפועל תל אביב תינצל?

"אין לה סיכוי גבוה. במצב של הפועל תל אביב כדי להינצל היא צריכה אחוזי הצלחה של קבוצה במקום השלישי והיום אין להם את הקבוצה הזו כדי לעשות כזה מסע. הם צריכים לעבור שתי קבוצות בטבלה. יהיה להם קשה מאוד".

שחקני הפועל אשקלון חוגגים. מגד גוזני
יובל נעים: "אנחנו נישאר בליגה ברגליים שלנו. גורלנו בידינו"/מגד גוזני

תגובת שרון ניסנוב

"אנחנו מכבדים את כל הקבוצות שבליגה, כולל את הפועל אשקלון. אנחנו לא ממש מכירים אותם כך שאין לנו שום כוונה להתייחס לטענות שלהם. בינתיים, ממה שאנחנו מרגישים, אנחנו צריכים יותר לעזור לקבוצות בליגה מאשר שהן עוזרות לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully