וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-MVP של הבית הלבן: סיפורי הכדורסל מהכהונות של ברק אובמה

במגזין GQ פרסמו כתבה נרחבת על המשחקים המיתולוגיים של נשיא ארצות הברית. בתפריט: הפסד דרמטי להארדן, אסיסט מאחורי הגב לגאסול, טראש טוק קטלני עם נואה וסל ניצחון כמו ג'ורדן

אימג'בנק GettyImages

הכהונה של ברק אובמה כנשיא ארצות הברית הגיעה לסיומה, ועל דבר אחד אין עוררין: מכל נשיאי ארצות הברית לאורך השנים, הוא היה הכדורסלן הטוב ביותר, וחובב הכדורסל האדוק ביותר. על כן, במגזין GQ ערכו כתבה נרחבת על משחקיו המיתולוגיים של אובמה במהלך כהונותיו השונות. אנחנו, ברשותכם, נתמקד בסיפור עיקרי אחד.

זה קרה במסיבת יום הולדתו ה-49 של אובמה, בבסיס צבאי. שלל כוכבי הווה ועבר מ-NBA, ביניהם לברון ג'יימס, כריס פול, גרנט היל, כרמלו אנתוני, קובי בריאנט, דרק רוז, ג'ואקים נואה, מג'יק ג'ונסון וביל ראסל הוזמנו לקחת חלק במשחק ראווה.

שלל האגדות חולקו לשתי קבוצות, והכדור הראשון הלך לאובמה כמובן. "כריס פול שמר עליו", נזכר מרטי נסביט, חברו הקרוב של הנשיא. "הוא כדרר ימינה, חתך שמאלה ומסר מאחורי הגב לפאו גאסול, שעשה ליי-אפ. זה היה מדהים. קצת צחקתי על כריס פול, הוא לא ציפה שברק ישחק כל כך טוב".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה משחק כדורסל. GettyImages
הפתיע את כולם. אובמה/GettyImages

כריס פול עצמו הודה: "הייתי בהלם מכמה טוב הוא היה. היה לו ג'אמפ יפה בשמאל, אבל הוא גם היה בר מזל באחת המתפרצות. קפצתי הצידה, אילצתי אותו להמר לאן ללכת והוא קיבל את ההחלטה הנכונה והיה נראה כאילו הוא עשה לי קרוס-אובר. זה לעולם לא יקרה שוב. עכשיו כשהוא כבר מחוץ לתפקיד אני מקווה שיהיה לנו זמן לראות האם זה אמיתי".

דייויד אקסלרוד, מיועציו המובילים של אובמה, המשיך את הסיפור: "קובי בריאנט לא שיחק כי התאושש מפציעה, אבל הוא ישב בחוץ. כולם נתנו לנשיא לעשות מה שהוא רוצה ואז קובי קרא לכריס פול ואמר לו - אתה הבן זונה הכי מרושע בליגה, ואתה לא מתקרב אליו".

שיין באטייה, ששיחק עם אובמה באותה קבוצה, הודה: "לא היה לי מושג איך יתפתח המשחק. האם מוותרים לו? נכנסים בו? כנראה שהיו שיחות פנימיות בתוך הקבוצות בהם הוחלט שאם הוא הולך לטבעת, לא עושים עליו פאולים קשים. על הקווים היו אנשים עם רובים גדולים, ולא רצינו שיחסלו אותנו".

אקסלרוד הוסיף: "הנשיא עצבן את ג'ואקים נואה עם טראש די לא שגרתי. הוא אמר לו - "מאיפה השגת את הזריקה הזאת? זאת הזריקה הכי מגעילה שראיתי". בשלב מסוים נואה החליט - "אוקיי, בוא נראה את שלך". והוא פשוט חנק את הנשיא, הוא שמר עליו והנשיא לא היה מסוגל ללכת לשום מקום. ועם כל זה, הוא בכל זאת הצליח לקלוע את הזריקה המנצחת, כבדרך נס".

באטייה: "הנשיא קיבץ אותנו ואמר - "זה לא כדורסל בכאילו. אנחנו משחקים חזק, נשחק כדי לנצח, וכשאתם יכולים, תחסמו להם זריקות. אם יש לכם אפשרות לדאנק, תטביעו. משחקים בכל הכוח. הפסדנו את שני המשחקים הראשונים, אז זה היה די מביך. בתחילת השלישי הוא אמר: "תראו, אני לא הולך להפסיד את כל שלושת המשחקים ביום ההולדת שלי, וזו פקודה. אפילו שזה היה משחק ידידותי, הקבוצה שלנו שיחקה קצת יותר חזק, וניצחנו. והנשיא קלע את סל הניצחון. הם הובילו בנקודה, נתנו לו את הכדור וזזנו הצידה. הוא כדרר פעמיים, הגיע לאיזור קו העונשין, עלה וצלף. ואז הוא ירד מהפרקט כאילו הוא ידע שהוא הולך לקלוע. זה לא היה כמו ג'ורדן, אבל אני בטוח שבראשו זה קצת היה כמו ג'ורדן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נשיא ארצות הברית ברק אובמה משחק כדורסל. GettyImages
MJ היה גאה. אובמה/GettyImages

רוצים עוד? בקיץ 2010, לאחר שקווין דוראנט נבחר ל-MVP של אליפות העולם, הוא הגיע לשחק עם אובמה מלווה בחבריו לאוקלהומה סיטי, ג'יימס הארדן ואריק מיינור. נשיא ארצות הברית היה באותה קבוצה עם דוראנט ומיינור, בעוד בקבוצה אחרת היו הארדן, דאנטיי ג'ונס ורג'י לאב, עוזרו האישי של אובמה, ששיחק במכללת דיוק בעברו.

ארתור ג'קסון, ששיחק עם אובמה כמה וכמה פעמים, כולל באותו יום, אז היה באותה קבוצה עם הנשיא, סיפר: "היה 2:2 אחרי ארבעה משחקים, אז שיחקנו משחק חמישי ומכריע. הובלנו 11:19, ואז אובמה יצא. לפתע, הארדן עבר את החצי והחל לזרוק שלשות. בום. ועוד אחת. ולפתע, אנחנו משחקים עד 21 וזה 19:19. תהינו למי לתת את הכדור. כמובן שנתנו אותו לדוראנט. הוא בודד את הארדן והתקדם, אבל הארדן חטף לו, רץ לצד השני, קלע והפסדנו. זו היתה הפעם הראשונה שהפסדתי עם הנשיא. כולם היו בהלם. ואז אובמה קפץ ואמר: "ירדתי מהמגרש ביתרון 11:19, היינו זקוקים לסל אחד, יש לנו את ה-MVP של אליפות העולם ואנחנו לא מסוגלים לנצח? אתם צוחקים עלי?"

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully