וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם הסב: השושלת המשפחתית של מרקוס אלונסו שפורח בצ'לסי

15.1.2017 / 8:00

בקבוצות הנוער הוא שיחק כקיצוני כמו אביו שכיכב בברצלונה, אבל אז הוסט להגנה כמו סבו שזכה בחמישה גביעי אירופה עם ריאל מדריד. הבלוג של יוכין על הרכש המפתיע של אנטוניו קונטה, שפרץ בזכות פאולו סוזה ומקווה לשוב לסנטיאגו ברנבאו

מרקוס אלונסו שחקן צ'לסי חוגג עם גארי קייהיל, ויקטור מוזס. AP
הג'וקר המפתיע של קונטה. מרקוס אלונסו/AP

כאשר עזב את פיורנטינה והצטרף לצ'לסי בשלהי אוגוסט, פירסם מרקוס אלונסו מכתב מרגש לכל אנשי הסגולים, והקדיש פסקה מיוחדת לפאולו סוזה. "אני רוצה להודות מקרב לב לאדם גדול ומאמן גדול אשר לימד אותי המון על המגרש ובחיים. אני מקווה מאוד לחזור ולעבוד איתו שוב בעתיד", הצהיר הספרדי, וזה בהחלט הגיע לסוזה. הרי הוא האמין באלונסו מהרגע הראשון של עבודתם המשותפת וביסס את מעמדו כשחקן הרכב בעמדה החדשה באגף השמאלי.

במחנה טרום העונה לפני שנה וחצי, ניגש הפורטוגלי ניגש למגן ואמר לו: "נהפוך אותך לשחקן נבחרת למרות שאתה לא משחק בברצלונה או בריאל מדריד". הוא העלה את הבטחון העצמי של אלונסו לשמיים, וגם אם ההבטחה הספציפית טרם התממשה, והשחקן טרם ערך את הבכורה במדים הלאומיים, בספרד למדו להכיר אותו, ובינואר שעבר אף קושר שמו לברצלונה. ואולם, אלונסו ממש לא מיהר להגיע לקטלוניה ולהתיישב על הספסל בקאמפ נואו, מה גם שהוא עדיין שומר אמונים לקבוצת נעוריו, ריאל מדריד. החלום הגדול הוא לשוב למועדון בו החל את דרכו, למרות שאביו דווקא כיכב בשני המועדונים הגדולים האחרים של ספרד.

עוד בנושא

על פסגת העולם: צמד למרקוס אלונסו ב-0:3 של צ'לסי על לסטר סיטי
קונטה על פרשת דייגו קוסטה: "אפתור את הבעיות בחדר ההלבשה"
היום: אברטון-מנצ'סטר סיטי (15:30), מנצ'סטר יונייטד-ליברפול (18:00)

האבא מברצלונה, הסבא מריאל מדריד

העריץ את ראול, אבל אז התאהב במאלדיני

האב, אף הוא מרקוס אלונסו אשר שמו קוצר למרקוס בהיותו שחקן, היה קיצוני נמוך קומה וזריז, בעל מהירות מסחררת וכדרור סוחף. הוא עלה לגדולה באתלטיקו מדריד, וב-1982 עשה כותרות ככוכב הרכש היקר ביותר בתולדות המדינה כאשר ברצלונה שילמה תמורתו 150 מיליון פזטות. הוא בילה חמש שנים בקאמפ נואו, זכה באליפות ב-1985, והגיע גם לגמר ליגת האלופות ב-1986 שם היה אחד הבעוטים שהחמיצו את הפנדל בדו-קרב ההזוי מול סטיאווה בוקרשט בסביליה שהסתיים בתוצאה הביזארית 0:2. מרקוס חזר בהמשך לאתלטיקו, ואף אימן אותה תקופה קצרה בתחילת המילניום.

אז למה אוהב מרקוס אלונסו הבן את ריאל בכל זאת? בעיקר בזכות הסבא. מרקוס אלונסו המקורי, שכונה במשך כל הקריירה מרקיטוס, היה אגדה אמיתית כמגן ימני במדים הלבנים וזכה חמש פעמים ברציפות בגביע האלופות. למעשה, השער שלו השפיע על ההיסטוריה כבר בעונה הראשונה בה התקיים המפעל. בגמר המרתק בפריז מול ריימס של ריימון קופה ומישל הידאלגו, פיגרו הספרדים 3:2 בדקה ה-67, ואז הגיח מרקיטוס, שכמעט ולא מצא את הרשת במשך כל חייו, וכבש את השיוויון בדרך למהפך ו-3:4 בסיום. מי יודע, אולי ללא תרומתו היו הצרפתים המניפים את הגביע, וכל תולדות ריאל היו נראים אחרת.

בהשפעת הסב המנוח בחר מרקוס אלונסו הנכד להצטרף לאקדמיה של ריאל. עם זאת, הוא שמאלי כמו אבא, וגם תפקידו על המגרש בגילאים הצעירים היה דומה לזה של מרקוס – קיצוני באגף. הוא רצה להיות חלוץ ולכבוש שערים, עד השינוי הקיצוני שהתרחש כאשר החל לגדול פיזית וצמח ל-188 סנטימטרים. "ראול היה המודל שלי לחיקוי, אבל אז התאהבתי בפאולו מאלדיני. אבא לא אהב את זה, והיו לו תוכניות אחרות עבורי, אבל בסוף גם הוא השתכנע", סיפר הספרדי. כך הפך אלונסו מחלוץ למגן, אך הוא לא שכח את היסודות, וזה הופך אותו לשחקן בעל כישורים מגוונים, בדיוק כפי שנדרש כדי למלא את המשבצת במערך 3-4-3 של אנטוניו קונטה בצ'לסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הביצועים של מרקיטוס בריאל מדריד

חבר קרוב של דויד דה חאה

אלא שהדרך לסטמפורד ברידג' היתה ארוכה מאוד, והיא עברה באיצטדיונים זוהרים הרבה פחות בממלכה האנגלית. "אף אחד לא יחלק לך מתנות", נהג מרקוס אלונסו האב לחנך את בנו, וזה היה נכון בהחלט. הייחוס המשפחתי הפנטסטי לא עזר לנער לפלס את דרכו מהאקדמיה לסגל הבכיר של ריאל, והוא עזב את מדריד ב-2010 אחרי ששיחק דקה אחת בלבד בליגה הבכירה. בנפיקה היתה בטוחה שתשים את ידה על הכשרון הצעיר, אבל אלונסו בחר דווקא בבולטון כי הוקסם תמיד מכדורגל בריטי. השאיפה היתה ללכת בדרכם של פרננדו היירו ואיבן קאמפו, אבל השנתיים הראשונות בבולטון היו מאכזבות והופרעו על ידי פציעות, כושר לקוי, וגם תאונת דרכים קטלנית. עד שתפס מקום בהרכב, הקבוצה כבר ירדה לליגת המשנה, ופיורנטינה קיבלה את אלונסו ללא תמורה בקיץ 2013.

האוהדים בפירנצה לא הבינו לשם מה הוחתם הספרדי הגמלוני, ורק ההשאלה לסנדרלנד בחלוף חצי שנה סייעה להחיות את הקריירה שלו. עם גוסטבו פוייט האורוגוואי על הקווים, ניצלו החתולים השחורים מירידה, ואף העפילו לגמר גביע הליגה בזכות נצחון על מנצ'סטר יונייטד בו קרב פנדלים, בו דייק אלונסו מול חברו הקרוב דויד דה חאה. לסנדרלנד היתה אופציה לרכוש אותו תמורת 5 מיליון יורו, ופוייט דרש לממש אותה, אך בעיות כלכליות מנעו זאת, וזה היה מזלה הגדול של פיורנטינה. כעבור שנתיים, היא כבר קיבלה תמורת הספרדי 23 מיליון ליש"ט.

מרקוס אלונסו במדי פיורנטינה. AP
קפיצת מדרגה גדולה בזכות פאולו סוזה. מרקוס אלונסו בפיורנטינה/AP

סוזה איים להתפטר בגלל המכירה

אם מישהו היה נוקב בסכום הזה בשנים הקודמות, היו ממליצים לו להתאשפז בבית חולים פסיכיאטרי, אבל בזכות פאולו סוזה עשה אלונסו קפיצת מדרגה אדירה. וינצ'נצו מונטלה סיפסל את הספרדי בסיבוב השני בעונת 2014/15, אבל הפורטוגלי נתן לו גיבוי מוחלט, והוא נכנס ללא בעיות לנעליו של הקפטן הוותיק מנואל פסקוואל באגף השמאלי. אם לוקחים בחשבון את העובדה כי הוא מסוגל לשחק גם כמגן שמאלי קלאסי, ואף התנסה בעמדת הבלם, לא קשה להבין מדוע החליט קונטה להמר עליו בשלהי חלון ההעברות, גם אם המחיר עדיין נראה אז מופרך.

אוהדי בולטון וסנדרלנד נדהמו לשמוע על המעבר, אבל האיש שהופתע יותר מכולם היה דווקא סוזה עצמו, כי ראשי פיורנטינה הבטיחו לו לא למכור את שחקני המפתח. למעשה, שעות ספורות לפני ביצוע העסקה הצהיר המנהל הספורטיבי קרלוס פרייטס: "אנחנו רוצים לשמר את הסגל ולחזק אותו לפי דרישותיו של המאמן". ואולם, המועדון לא עמד בפיתוי הכספי, ואפשר להבין גם אותו. בתקשורת האיטלקית דווח כי סוזה ראה במכירתו של אלונסו בגידה של ממש, ובימים שאחרי סגירת חלון ההעברות נפוצו הדיווחים כי כל הכלים נשברו, והפורטוגלי עומד לעזוב את הקבוצה.

מרקוס אלונסו שחקן צ'לסי מול ניקולס אוטמנדי שחקן מנצ'סטר סיטי. AP
הכנסתו להרכב סחפה את צ'לסי לשיא ניצחונות. מרקוס אלונסו/AP

המטרות: אליפות, זימון לנבחרת והתערבות עם אבא

אז סוזה עדיין בפירנצה, אבל פיורנטינה שקעה במרכז הטבלה, בעוד אלונסו מביט על כל הליגה האנגלית מלמעלה. מאז נכנס להכרב של קונטה במסגרת המהפכה הטקטית המפורסמת, קבעו הכחולים שיא של 13 נצחונות רצופים. אחרי ההפסד לטוטנהאם בתחילת 2017, הם רצו לחזור לדרך הנכונה בלסטר בצל פרשת דייגו קוסטה, ואלונסו סייע במשימה עם צמד ראשון בקריירה. ההחלטה התמוהה של קלאודיו ראניירי להציב את המגן השמאלי המצוין בן ה-30 כריסטיאן פוקס בעמדת המגן הימני לראשונה בחייו עזרה מאוד לספרדי. הוא מצא את עצמו חופשי ומאושר ברחבה במחצית הראשונה והעלה את צ'לסי ליתרון. אחרי ההפסקה, הבעיטה שלו ממרחק הוסטה פנימה, והוא אף לא היה רחוק מלהשלים שלושער.

אין מה לעשות – ההערצה הישנה לראול לא נעלמה לגמרי. אלונסו עדיין שואף להרעיד רשתות מדי פעם, ובעונה שעברה התערב עם אביו שיכובש חמישה שערים במדי פיורנטינה. הוא כבש רק שלוש פעמים והפסיד, אבל אם ההימור בתוקף גם העונה הרי שסיכוייו טובים בהחלט, כי הוא עומד על שלושה שערי ליגה כבר עכשיו. ובכל מקרה, זו לא המשימה העיקרית. המטרות החשובות ברורת – אליפות ראשונה וזימון ראשון לנבחרת. ואז, בעונה הבאה, גם השתתפות ראשונה בליגת האלופות.

כאשר הגיע לפירנצה, אמר אלונסו בצחוק: "סבא שלי ניצח את פיורנטינה בגמר גביע האלופות ב-1957, ואני רוצה להחזיר את הקבוצה למעמד ולהביא גביע שהוא 'גנב' מכם". זו היתה בדיחה משעשעת, אבל עם צ'לסי תהיה לו הזדמנות אמיתית לחזור למעמד. הסב הניף את גביע האלופות חמש פעמים, האב החמיץ פנדל גורלי בגמר. מה צפוי לבן ולנכד?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully