וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ג'ורדי קרויף בחר מאמן, הכדור עבר למיטש גולדהאר

12.1.2017 / 7:18

למנהל הספורטיבי מועמד מועדף לתפקיד המאמן ("הוא צפה במשחק שלנו"), הבעלים יצטרך לאשר את החתמתו לעונה וחצי. ההולנדי הוסיף: "אין לי שום בעיה עם מאמן ישראלי, אבל יש בעלים והוא זה שקובע", והחמיא לבניון: "יוסי רץ כמו נער בן 19"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

1. ג'ורדי קרויף בחר את המאמן למכבי תל אביב וכעת הוא ממתין לאישור של מיטש גולדהאר. קרויף המריא ביום ראשון בצהריים לשני יעדים באירופה כדי להיפגש עם שני מועמדים שהיו מבחינתו המובילים לאימון הקבוצה. אליו הצטרף גם נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס, שנשלח על ידי גולדהאר מקנדה כדי להיות נוכח בפגישות ולחוות את דעתו על שני המועמדים. קרויף, שהחל את החיפושים אחר מאמן חדש רק ביום רביעי שעבר אחרי שהודיע לשוטה ארבלדזה על ההחלטה לפטרו, סגור עם עצמו על המועמד שהוא הכי רוצה לתפקיד, אך הכדור נמצא כעת אצל גולדהאר שצריך לאשר את ההחתמה לעונה וחצי. לא בטוח שגולדהאר יזמן את המועמד לפגישה בטורונטו, כפי שעשה לא פעם בעבר. בקיץ האחרון כשהוחלט להחתים את ארבלדזה, גולדהאר לא ביקש לפגוש אותו ולכן קרוב לוודאי שיימנע מכך גם הפעם. "המאמן שאנחנו רוצים צפה במשחק שלנו", הודה קרויף לאחר הניצחון על הפועל רעננה. "אני לא אגיד אם הוא בארץ ולא אגיד מהיכן הוא ראה את המשחק, אבל גם אם נחליט שאנחנו מחתימים אותו אני מניח שהוא לא יהיה על הקווים ביום שני בדרבי".

קרויף שלל פעם נוספת את האפשרות שהוא ימשיך לאמן באופן קבוע. "זה לא ראוי. תהיה לכך קארמה רעה מאוד", הסביר. קרויף אגב הביע את דעתו בפומבי אולי בפעם הראשונה ואמר בעניין המאמן: "באופן אישי לא הייתה לי שום בעיה שיהיה מאמן ישראלי וברשימת המועמדים שלי היו גם ישראלים, אבל למכבי תל אביב יש בעלים והוא זה שקובע. הוא זה שיחליט האם מדיניות המועדון צריכה להמשיך ולהישען על מאמן זר או לחזור למאמן ישראלי".

עוד בנושא

קרויף: "השחקנים הוכיחו מחוייבות, יכול להיות שאאמן גם בדרבי"
מכבי תל אביב הביסה 1:4 את הפועל רעננה
ג'ק אנגלידיס נחת כדי לנהל את המשא ומתן להחתמת המאמן הבא של מכבי תל אביב

מנהל מקצועי מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף, אלברטו קאפייאס. מגד גוזני
עשוי לעמוד על הקווים גם בדרבי. קרויף/מגד גוזני

2. קרויף לא יהיה מאמן מכבי תל אביב, אבל יש ודאי כמה שחקנים בקבוצה שצריכים להיות מודאגים מכך שהוא בחר לספסל אותם. בראשם אולי עומדים האריס מדוניאנין ונוסא איגייבור שנשארו על הספסל. מדוניאנין אפילו לא שולב כמחליף והוא ודאי לא אהב זאת. גם טל בן חיים הבלם שהיה הפייבוריט אצל ארבלדזה ודאי מאוכזב, כל שכן עמרי בן הרוש שנשאר מחוץ לסגל. "זה מצב לא הכי נוח עבורי לעבור מעמדת המנהל המקצועי לעמדת המאמן ולבחור את ההרכב", הסביר קרויף. "הסברתי לשחקנים שלכל משחק יש את האסטרטגיה שלו ושבכל משחק אני צריך לבחור שחקנים המתאימים לאופי המשחק. לקראת הדרבי אני אבחר לפתוח עם השחקנים שיש להם את האופי המתאים למשחקי דרבי". קרויף הוסיף בעניין השינויים הצפויים בחלון הנוכחי: "אנחנו נמלא את עמדת הזר השישי שאין לנו ונבחן גם אופציות לשחקנים ישראלים". על היריבה העירונית אמר קרויף: "אני לא שמח לאידם. כשאתה מאחל רע למישהו, הרע יבוא בסוף אליך ולכן אני לא מחייך כשהיריב שלי סובל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הצהובים חוגגים/מגד גוזני

3. זה משחק שני ברציפות בו יוסי בניון פותח וכובש. מי שחשב שקרויף עשה לו טובה ונתן לו 90 דקות נגד בני לוד בגביע, קיבל גם את השחקן הוותיק בהרכב ומספר 51 לא יכול היה לייחל לעצמו כזו פתיחה עם שער יפהפה. "יוסי רץ כמו נער בן 19 וזה נותן השראה לכל השחקנים שלנו כשהם רואים אותו במגרש", התמוגג קרויף. "בניון תמיד יהיה מנהיג בכדורגל הישראלי וגם אם הוא לא יפתח וישחק פחות, הוא תמיד יזכה לכבוד מכל החברים שלו לקבוצה".

4. בניון פורח אצל קרויף וגם וידאר קיארטנסון. החלוץ האיסלנדי שהרשית פעמיים בשבת שעברה בגביע, בישל באופן מצוין לברק יצחקי וגם כבש שער נוסף בנגיחה. בשבוע החולף נצפה קיארטנסון יושב בבית קפה תל אביב עם סוכן השחקנים דודו דהאן. קרויף עשה סדר בעניין: "וידאר לא בשוק השחקנים. לפעמים אתה יכול לקבל הצעה לרכוש שחקן שלך אפילו שהוא לא בשוק ההעברות, אבל אין לנו שום עניין למכור אותו. נתתי לשחקנים כדוגמה את אורלנדו סה שלא ידענו איך לספק לו כדורים. היום הוא בבלגיה, אחד המבקיעים הטובים בליגה, ויש לגביו כל הזמן אזכורים באשר למעברים לקבוצות אחרות. השחקנים שלנו צריכים ללמוד יותר את וידאר. זה בחור שתמיד כבש שערים ולא משנה באיזו ליגה שיחק. בנורבגיה, בסין, בשבדיה, בכל מקום הוא כבש. אצלנו הוא כבש כבר עשרה שערים והוא עובד חזק וזה צריך לגרום לכולם להכין לו כמה שיותר מצבים".

שחקני מכבי תל אביב ברק יצחקי, יוסי בניון חוגגים. מגד גוזני
פורח. בניון חוגג עם יצחקי/מגד גוזני

5. "הראש שלי לא היה בשבועיים האחרונים בכדורגל", דיבר אייל גולסה בפתיחות בסיום המשחק. בזמן שכולם במכבי תל אביב התכוננו למשחק מול בית"ר ירושלים, גולסה היה בבית החולים צמוד לבתו בת החודש. "קיבלתי מהר מאוד כאבא פרופורציות לחיים", אמר. "זה מצב לא נעים אבל תודה לאל שעברנו את זה. חימם לי את הלב שהחברים שלי לקבוצה כל הזמן התעניינו ורצו לעזור. אנחנו כמו משפחה ואם קורה משהו לאחד, אז כולם מודאגים. קיבלתי תמיכה גדולה מהשחקנים ומהצוות". גולסה אגב משוכנע שלמכבי תל אביב יהיה עוד צ'אנס מול הפועל באר שבע. "אם נעשה את שלנו וניקח את הנקודות, אז אני מאמין שנקבל עוד הזדמנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully