וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד קורה שמכבי תל אביב והפועל ירושלים לא נפגשות לפני הגמר?

9.1.2017 / 14:38

ההגרלות מנעו משתי הגדולות של הכדורסל הישראלי להיפגש ב-14 מקרים שונים מעונת 2010/11, למרות שהיו רק 9 אחוזי סיכוי לכך, וגם השנה הן יוכלו להיפגש רק בגמר. סקירת ההגרלות האחרונות

one

לפני תשע שנים זה קרה. בהגרלת חצי גמר הגביע היו אמורות להיפגש מכבי תל אביב והפועל ירושלים, אלא שאז שיטת ראשי הבתים מנעה את המפגש, שמאז התקיים בגביע המדינה רק פעם אחת - בגמר 2015. אז נכון שבשני מקרים מאז המפגש נמנע בשל הדחות מוקדמות של אחת מהקבוצות, אבל ב-11 הגרלות זה כן יכול היה לקרות ולא קרה. לאורך כל התקופה בה מכבי תל אביב לא פגשה את ירושלים, היא פגשה את מכבי אשדוד ארבע פעמים בהגרלות, ופעם נוספת בגמר. הסיכוי לכך ששתי הקבוצות לא הוגלרו אחת מול השנייה לאורך התקופה הזו עמד על 9 אחוזים, בכדורסל הישראלי המספר הזה מספיק. למעשה, הפעם האחרונה שהשתיים התמודדו ביניהן עוד לפני הגמר הייתה בעונת 1993/94, בחצי הגמר. להלן סקירת ההגרלות מהשנים האחרונות.

עונת 2007/8

שיטת ראשי הבתים עוד הייתה מונהגת, כשהאלופה ומחזיקת הגביע לא יכולות היו להיפגש עד הגמר, ואם קבוצה כלשהי זכתה בדאבל, אז האלופה ופייניליסטית הגביע לא יכולות היו להיפגש. על פי אתר "ספסל", הגרלת חצי גמר הגביע שנערכה בינואר 2008 הייתה אמורה להפגיש את מכבי תל אביב והפועל ירושלים, אך בשל שיטת ראשי הבתים, הצהובים פגשו בהפועל עפולה, וירושלים באלופה שבדרך הפועל חולון. בגמר ירושלים חזרה מפיגור 22 הפרש בדרך לניצחון בלתי נשכח.

עונת 2008/9

הפעם המפגש הזה היה פשוט בלתי אפשרי - הצהובים נכנסו בסיבוב ב' לגביע, סיבוב לפני ירושלים, והודחו על ידי עירוני נהריה בהפסד האחרון שלהם עד היום בגביע, 99:85. ירושלים לא ניצלה את ההזדמנות, והודחה בחצי הגמר על ידי מכבי חיפה שראתה איך שלשה של בריאן טולברט לוקחת לה את הגביע.

גל מקל, שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מנע את הקלאסיקו בחצי הגמר ב-2013. גל מקל/אדריאן הרבשטיין

עונת 2009/10

הפעם ירושלים הייתה זאת שסיימה את דרכה בגביע לפני שהצהובים נכנסו אליו. בסיבוב ב' הגיעה ברק נתניה למלחה ושמוליק ברנר ברוורס ליי-אפ בלתי נשכח הדיח את האדומים. הצהובים טיילו מול הפועל עפולה ברבע הגמר, לא התקשו גם נגד ברק נתניה בחצי הגמר, ובגמר התקשו, אבל גברו על בני הרצליה 70:77.

עונת 2010/11

הפועל ירושלים נכנסה להגרלה בסיבוב ב', עברה את הפועל עפולה, ולראשונה מזה שנים רבות יכלה לפגוש בהגרלה את מכבי תל אביב ברבע הגמר. פלאי ההגרלה שלחו שוב את ברק נתניה למלחה, ואת מכבי תל אביב למשחק בית נגד אליצור אשקלון. נתניה שוב הלמה בירושלים, 58:64, הצהובים התעללו באורחים מהדרום והמשיכו לחצי הגמר שם הביסו ב-37 הפרש את מכבי אשדוד, בדרך למכות על הפרקט בגמר נגד ברק נתניה וניצחון קליל 70:106.

עונת 2011/12

שיטת הגביע השתנתה והפכה להיות כפי שהיא היום - שהשלב הכי מאוחר בו קבוצות נכנסות לראשונה הוא שמינית הגמר. למרות זאת, כמובן שגם במקרה הזה הפועל ירושלים ומכבי תל אביב לא נפגשו. האדומים הודחו על ידי מכבי ראשון לציון שהמשיכה עד הגמר, ומכבי תל אביב קרעה את בני השרון. ברבע הגמר פגשו הצהובים בעפולה מהלאומית, בדיוק כמו נס ציונה העונה, וניצחו ב-30 הפרש. בחצי הגמר הם נתנו לחולון 21 בראש, ובגמר ראשון לציון קיוותה להוות יריב, אבל הפסידה 82:69 לצהובים שקטפו גביע שלישי ברצף.

עונת 2012/13

בשל הכישלון בעונה לפני כן, ירושלים נכנסה לגביע כבר בסיבוב א', שם הביסה את הוד השרון ב-57 הפרש. בשמינית הגמר הייתה יכולה לפגוש את מכבי תל אביב, אבל בסופו של דבר פגשה את נהריה מהלאומית וטיילה בדרך לניצחון ב-17 הפרש, בעוד היריבה הגדולה הביסה את אשקלון ב-36 הפרש. גם ברבע הגמר שתי הקבוצות עשויות היו להיפגש לראשונה אחרי שנים רבות, אבל באופן מפתיע שוב זה לא קרה. מכבי תל אביב ניצחה את חולון בבית 77:93, ירושלים במלחה ניצחה את אילת 70:86. חצי הגמר, 33 אחוז למפגש בין הקבוצות, הגיוני שיקרה? שוב לא קרה. מכבי תל אביב הקיזה דם בדרך לניצחון 80:85 על מכבי אשדוד וירושלים הובסה על ידי מכבי חיפה 80:61. בגמר גל מקל כמעט וסחב את חיפה לתואר מדהים, אבל רק כמעט. מכבי תל אביב בזכייה רביעית ברציפות, 68:76.

דניאל יואינג, מכבי אשדוד, מול סוני ווימס, מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
המפגש שהפך לשכיח ביותר. מכבי תל אביב מול מכבי אשדוד/יוסי ציפקיס

עונת 2013/14

שתי הקבוצות הוגרלו החל משמינית הגמר ללא שריונים. בשמינית שוב קיבלה מכבי תל אביב את מכבי אשדוד, וניצחה אותה 65:83. הפועל ירושלים יצאה לכפר בלום וניצחה 76:81 את גליל עליון מהלאומית. ברבע הגמר האדומים יצאו להדר יוסף והפסידו להפועל תל אביב 83:71. מכבי תל אביב דיגלה מעל בני הרצליה 58:76. צביקה שרף לא קלקל את הרצף של מכבי תל אביב שניצחה אותו ואת ראשון לציון בחצי הגמר 83:99, ובגמר אילת כפתה משחק צמוד, אבל גביע חמישי רצוף נכנס לארון ברחוב הירקון אחרי 73:80.

עונת 2014/15

הגמר עבר מיד אליהו לארנה בירושלים, ואיתו גם המפגש שכולם ציפו לו. בשמינית הגמר התוכניות של האיגוד לא התקלקלו - מכבי תל אביב הזיעה באולם בעפולה אבל ניצחה ב-37 הפרש, בעוד ההגרלה האימתנית של ירושלים - רמת השרון, הובסה ב-31 הפרש. ברבע הגמר הסיפור קצת השתנה. הפועל תל אביב כפתה דרבי צמוד, אבל הפסידה ביד אליהו 73:71, ראשון לציון הגיעה להארכה עם ירושלים, ובשערוריית שיפוט הפסידה 81:78. האם בחצי הגמר היה קלאסיקו? 33 אחוז שכן, אבל במציאות לא קרה. דגן יבזורי כמעט ומנע את הגמר עם מכבי חיפה, אבל מכבי תל אביב ניצחה 87:90, והפועל ירושלים מחצה את הפועל אילת 65:97. הגמר הגדול נדחה בשלושה ימים בגלל השלג, אבל שם היה דווין סמית' גדול על דונטה סמית' והוביל את הצהובים לזכייה שישית ברציפות עם 76:94.

עונת 2015/16

כמו בשנים עברו, גם אשתקד היה בדיוק סיבוב אחד בו יכלו שתי הקבוצות להיפגש, שמינית הגמר. ירושלים נפרדה מהגביע כבר אז בהפסד ביתי למכבי חיפה 87:72, מכבי תל אביב הביסה את גלבוע/גליל מהלאומית 61:83. ברבע הגמר טיילור רוצ'סטי בשלשת ניצחון הדיח את מכבי חיפה, ובחצי הגמר נס ציונה הפסידה 81:66. בגמר פגשו הצהובים את היריבה הנצחית של שמעון מזרחי בגביע, מכבי אשדוד עם האקס צביקה שרף - שנתנה הפעם פייט, והפסידה 83:75.

עונת 2016/17

כידוע, גם העונה שתי הקבוצות לא נפגשו למרות שזה היה אפשרי החל משמינית הגמר. ירושלים פגשה בשמינית הגמר את הפועל תל אביב בבית, לא היה לה קל אבל היא ניצחה. מכבי תל אביב ניצלה מהפסד מביך לגלבוע/גליל. ברבע הגמר שוב הצהובים ניצלו בזכות השופטים, הפעם נגד עירוני נס ציונה מהלאומית, וירושלים? היא קיבלה הגרלה נוחה בדמות הרצליה בבית, לא הרשימה ועלתה. אמש הייתה הגרלת חצי הגמר, שוב 33 אחוז סיכוי למפגש קלאסי, ושוב הוא התרחש. לא הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, אלא מכבי תל אביב נגד אשדוד. ירושלים תצטרך להסתדר עם חולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully